Strona 2 z 3
: 17 lip czw, 2003 5:04 pm
autor: WINKiel
No tak, w internecie jest przeciez wszystko

no ale 230 nie osiagnalem

: 17 lip czw, 2003 5:16 pm
autor: DZIKU
Piweł pisze:Dziku: to w takim razie inaczej, powiedz do jakich obrotów dokręca Ci się teraz na piątce i jaką ma wtedy prędkość. Chodzi o to, że jeśli w tej chwili kręci Ci się spokojnie na czerwonym polu nawet na piątce to możesz wydłużać skrzynię. W to że nie masz odcięcia to mi się trochę nie chce wierzyć - nawet w '86 już to ładowali żeby nie przekręcać silnika. U mnie odcianało gdzieś tak przy 6600, a po obróbce głowicy wzrosło do ok. 6700-6800

.
Winkiel: Po co robić pomiary niszcząc silniczek i paląc dużo wachy

Wystarczy dane skrzyni wrzucić do Cartesta i mamy dla 6500 obr.: 1. 66km/h, 2. 105 km/h, 3. 143 km/h, 4. 183 km/h i 5. ok. 230 ale to raczej ciężko osiągnąć z seryjnym silnikiem

. Co ciekawe odpowiada to mniej więcej wartościom rzeczywiście odnotowanym

na liczniku.
P.S. Przyszło mi jeszcze do głowy że tak naprawdę wystarczy wydłużyć przełożenie główne bo poza tym skrzynie w 1,6GTi/CTi i 1,9 GTi różnią się
tylko jedynką, która akurat u mnie mogłaby być krótsza

co masz na mysli - dane skrzyni.....
: 17 lip czw, 2003 10:56 pm
autor: Piweł
Chodzi mnie

generalnie o to że w GTi/CTi ładowali właściwie tylko dwie skrzynie: BE1/5 oraz BE3/5. Różnią się one przełożeniami pierwszego biegu: w 1,6 i CTi było 3,25, a w 1,9 GTi 2,92 oraz przełożeniem głównym: odpowiednio 4,06 oraz 3,69. Wydłużenie skrzyni można zatem osiągnąć po prostu przez wymianę przeł. głównego (czyli zmianę dyferencjału) - efekt samochód będzie miał dłuższe wszystkie biegi bez wymiany całej skrzyni. Problemem może być tylko zakup samego dyferencjału i ewentualnie koszt jego przerzucenia do starej obudowy - może się okazać że jednak wymiana całej skrzynki będzie tańsza.
Jeśli jednak teraz nie możesz go spokojnie wkręcić na "czerwone obroty"

to nie ma to wszystko sensu bo nawet na dłuższych biegach i tak nie starczy Ci mocy na rozpędzenie autka do wyższej prędkości.
: 20 lip ndz, 2003 3:12 pm
autor: Janek_A_S
Skrzynki od innych samochodow (z takim silnikiem jak Twoj nawe od citroenow bo wiadomo ze to to samo) beda pasowaly,lub roznia sie ewentualnie mocowaniami.Czasami niektorzy wkladaja do GIT-ow skrzynki od diesla ktore tez pasuja,ale sa za to krotsze.Tak wiec widac ze i nawet nie tylko od tego samego silnika pasuja.Skrzynia od SRI moze miec tylko inne przelozenia glowne,a wszystkie inne przelozenia w skrzyni takie same.A to SRI bylo 1,9 ??? (bo teraz akurat nie chce mi sie dzwonic czy byly wogole inne

) W swojej stajni posiadamy 405 SRI z 88 r tylko ze w combi i najszybciej jechalem tym ok 195 (ok bo roznie pokazuja zegary w kazdym samochodzie

)
: 22 lip wt, 2003 1:46 am
autor: Piweł
No coś mi się nie wydaje żeby skrzynka od diesla była krótsza niż ta od benzyny - porównaj do jakich obrotów dokręcają się oba typy silników (a prędkości na poszczególnych biegach są zbliżone). SRi było tylko jako 1,9 - miało ten sam silnik co 205 GTi lub "wczesny" Citroen ZX Volcan.
: 22 lip wt, 2003 2:30 am
autor: Janek_A_S
Niebede sie klocil bo ja osobiscie tego nie robilem.Ale przy nadarzajacej okazji zapytam sie i napewno odpowiem.Tak sama jak teraz auto ktore szykowalem do Rajdu Mazowieckiego ( AX Sport) ma wlozona skrzynke od diesla.Zapytam sie jak to jest naprawde.
Pozdrawiam
: 22 lip wt, 2003 12:31 pm
autor: Piweł
Tu nie ma się o co pytać, skoro taka skrzynka w dieslu kręcącym się do około 4000obr./min daje na dwójce powiedzmy prędkość 60km/h to w benzyniaku osiągającym powiedzmy 6000obr./min musi być większa prędkość (zakładając podobną wielkość kół i brak poślizgu sprzęgła).
: 22 lip wt, 2003 2:15 pm
autor: samer
Janek_A_S pisze:Niebede sie klocil bo ja osobiscie tego nie robilem.Ale przy nadarzajacej okazji zapytam sie i napewno odpowiem.Tak sama jak teraz auto ktore szykowalem do Rajdu Mazowieckiego ( AX Sport) ma wlozona skrzynke od diesla.Zapytam sie jak to jest naprawde.
Pozdrawiam
Musisz sie spytac

, bo mnie bardzo ciekawi jak to wyglada w stronie sportowej. NA GSMP wskazana jest krotka skrzynaia, a samo glowne przelozenie kosztuje 2000zl , a skrzynia z disla 200zl?
Pozdrawiam
: 22 lip wt, 2003 9:19 pm
autor: ZoNNk
u mnie w 1.6 gti na 5 przy odcieciu obrotow- koło 6600-6700 jest około 190 i koniec wiecej juz nie pojedzie
: 23 lip śr, 2003 1:14 am
autor: WINKiel
ZoNNk pisze:u mnie w 1.6 gti na 5 przy odcieciu obrotow- koło 6600-6700 jest około 190 i koniec wiecej juz nie pojedzie
Niech dziewucha nie wychyla sie przez szyberdacha i pojedzie i 210

Sorki, mam dzisiaj dobry humor bo mi komorke ukradli, ale wlasnie znalazlem inna w taksowce

: 23 lip śr, 2003 1:44 am
autor: Janek_A_S
niestety pytalem sie osoby ktora siedzi w Peugeotach od dobrych 7 lat (zbudowal i posiadal pare rajdowek i on tez twierdzi ze sa krotsze) trzabyloby dokladnie zobaczyc przelozenia na poszczegolnych biegach i/lub tez przekladni glownej.Ja jutro (a mialo byc dzis ale czasu zbraklo) bede wlasnie wyjmowal z AX Sporta skrzynke od Diesla i wkladal oryginalna sporta.Po przejechaniu Mazowieckiego okazalo sie ze mala trochew predkosc mialo na tamtej skrzynece.
: 23 lip śr, 2003 6:14 pm
autor: samer
To jak jest z ta skrzynia od diesla , bo na chlopski rozum wydaje sie byc dluzsza , bo jak disel kreci sie do 4000obr/min i ma 60km/h to jak wsadzimy ta skrzynie do gti to przy 4000obg/mon tez bedzie 60km/h , a przy 6000obr/min, to chyba juz z 90km/h , wiec jest dluzsza ...
Pozdrawiam
: 23 lip śr, 2003 10:01 pm
autor: Janek_A_S
ja twierdze ze jest krotsza...
: 23 lip śr, 2003 10:10 pm
autor: samer
Moglbys to jakos wytlumaczyc?

, jak to bylo w tym AX'ie ?
: 23 lip śr, 2003 11:42 pm
autor: Piweł
No i okazuje się że jednak skrzynka w dieslu jest dłuższa. Niedowiarkom polecam zajrzeć
tutaj