Strona 2 z 3

: 17 lip czw, 2003 5:04 pm
autor: WINKiel
No tak, w internecie jest przeciez wszystko :D no ale 230 nie osiagnalem :(

: 17 lip czw, 2003 5:16 pm
autor: DZIKU
Piweł pisze:Dziku: to w takim razie inaczej, powiedz do jakich obrotów dokręca Ci się teraz na piątce i jaką ma wtedy prędkość. Chodzi o to, że jeśli w tej chwili kręci Ci się spokojnie na czerwonym polu nawet na piątce to możesz wydłużać skrzynię. W to że nie masz odcięcia to mi się trochę nie chce wierzyć - nawet w '86 już to ładowali żeby nie przekręcać silnika. U mnie odcianało gdzieś tak przy 6600, a po obróbce głowicy wzrosło do ok. 6700-6800 :shock: :D .

Winkiel: Po co robić pomiary niszcząc silniczek i paląc dużo wachy :wink: Wystarczy dane skrzyni wrzucić do Cartesta i mamy dla 6500 obr.: 1. 66km/h, 2. 105 km/h, 3. 143 km/h, 4. 183 km/h i 5. ok. 230 ale to raczej ciężko osiągnąć z seryjnym silnikiem :wink: . Co ciekawe odpowiada to mniej więcej wartościom rzeczywiście odnotowanym :twisted: na liczniku.

P.S. Przyszło mi jeszcze do głowy że tak naprawdę wystarczy wydłużyć przełożenie główne bo poza tym skrzynie w 1,6GTi/CTi i 1,9 GTi różnią się
tylko jedynką, która akurat u mnie mogłaby być krótsza :cry:
co masz na mysli - dane skrzyni.....

: 17 lip czw, 2003 10:56 pm
autor: Piweł
Chodzi mnie :) generalnie o to że w GTi/CTi ładowali właściwie tylko dwie skrzynie: BE1/5 oraz BE3/5. Różnią się one przełożeniami pierwszego biegu: w 1,6 i CTi było 3,25, a w 1,9 GTi 2,92 oraz przełożeniem głównym: odpowiednio 4,06 oraz 3,69. Wydłużenie skrzyni można zatem osiągnąć po prostu przez wymianę przeł. głównego (czyli zmianę dyferencjału) - efekt samochód będzie miał dłuższe wszystkie biegi bez wymiany całej skrzyni. Problemem może być tylko zakup samego dyferencjału i ewentualnie koszt jego przerzucenia do starej obudowy - może się okazać że jednak wymiana całej skrzynki będzie tańsza.

Jeśli jednak teraz nie możesz go spokojnie wkręcić na "czerwone obroty" :D :wink: to nie ma to wszystko sensu bo nawet na dłuższych biegach i tak nie starczy Ci mocy na rozpędzenie autka do wyższej prędkości.

: 20 lip ndz, 2003 3:12 pm
autor: Janek_A_S
Skrzynki od innych samochodow (z takim silnikiem jak Twoj nawe od citroenow bo wiadomo ze to to samo) beda pasowaly,lub roznia sie ewentualnie mocowaniami.Czasami niektorzy wkladaja do GIT-ow skrzynki od diesla ktore tez pasuja,ale sa za to krotsze.Tak wiec widac ze i nawet nie tylko od tego samego silnika pasuja.Skrzynia od SRI moze miec tylko inne przelozenia glowne,a wszystkie inne przelozenia w skrzyni takie same.A to SRI bylo 1,9 ??? (bo teraz akurat nie chce mi sie dzwonic czy byly wogole inne :D ) W swojej stajni posiadamy 405 SRI z 88 r tylko ze w combi i najszybciej jechalem tym ok 195 (ok bo roznie pokazuja zegary w kazdym samochodzie :lol: )

: 22 lip wt, 2003 1:46 am
autor: Piweł
No coś mi się nie wydaje żeby skrzynka od diesla była krótsza niż ta od benzyny - porównaj do jakich obrotów dokręcają się oba typy silników (a prędkości na poszczególnych biegach są zbliżone). SRi było tylko jako 1,9 - miało ten sam silnik co 205 GTi lub "wczesny" Citroen ZX Volcan.

: 22 lip wt, 2003 2:30 am
autor: Janek_A_S
Niebede sie klocil bo ja osobiscie tego nie robilem.Ale przy nadarzajacej okazji zapytam sie i napewno odpowiem.Tak sama jak teraz auto ktore szykowalem do Rajdu Mazowieckiego ( AX Sport) ma wlozona skrzynke od diesla.Zapytam sie jak to jest naprawde.
Pozdrawiam

: 22 lip wt, 2003 12:31 pm
autor: Piweł
Tu nie ma się o co pytać, skoro taka skrzynka w dieslu kręcącym się do około 4000obr./min daje na dwójce powiedzmy prędkość 60km/h to w benzyniaku osiągającym powiedzmy 6000obr./min musi być większa prędkość (zakładając podobną wielkość kół i brak poślizgu sprzęgła).

: 22 lip wt, 2003 2:15 pm
autor: samer
Janek_A_S pisze:Niebede sie klocil bo ja osobiscie tego nie robilem.Ale przy nadarzajacej okazji zapytam sie i napewno odpowiem.Tak sama jak teraz auto ktore szykowalem do Rajdu Mazowieckiego ( AX Sport) ma wlozona skrzynke od diesla.Zapytam sie jak to jest naprawde.
Pozdrawiam
Musisz sie spytac :) , bo mnie bardzo ciekawi jak to wyglada w stronie sportowej. NA GSMP wskazana jest krotka skrzynaia, a samo glowne przelozenie kosztuje 2000zl , a skrzynia z disla 200zl?

Pozdrawiam

: 22 lip wt, 2003 9:19 pm
autor: ZoNNk
u mnie w 1.6 gti na 5 przy odcieciu obrotow- koło 6600-6700 jest około 190 i koniec wiecej juz nie pojedzie

: 23 lip śr, 2003 1:14 am
autor: WINKiel
ZoNNk pisze:u mnie w 1.6 gti na 5 przy odcieciu obrotow- koło 6600-6700 jest około 190 i koniec wiecej juz nie pojedzie
Niech dziewucha nie wychyla sie przez szyberdacha i pojedzie i 210 :P Sorki, mam dzisiaj dobry humor bo mi komorke ukradli, ale wlasnie znalazlem inna w taksowce :)

: 23 lip śr, 2003 1:44 am
autor: Janek_A_S
niestety pytalem sie osoby ktora siedzi w Peugeotach od dobrych 7 lat (zbudowal i posiadal pare rajdowek i on tez twierdzi ze sa krotsze) trzabyloby dokladnie zobaczyc przelozenia na poszczegolnych biegach i/lub tez przekladni glownej.Ja jutro (a mialo byc dzis ale czasu zbraklo) bede wlasnie wyjmowal z AX Sporta skrzynke od Diesla i wkladal oryginalna sporta.Po przejechaniu Mazowieckiego okazalo sie ze mala trochew predkosc mialo na tamtej skrzynece.

: 23 lip śr, 2003 6:14 pm
autor: samer
To jak jest z ta skrzynia od diesla , bo na chlopski rozum wydaje sie byc dluzsza , bo jak disel kreci sie do 4000obr/min i ma 60km/h to jak wsadzimy ta skrzynie do gti to przy 4000obg/mon tez bedzie 60km/h , a przy 6000obr/min, to chyba juz z 90km/h , wiec jest dluzsza ...


Pozdrawiam

: 23 lip śr, 2003 10:01 pm
autor: Janek_A_S
ja twierdze ze jest krotsza...

: 23 lip śr, 2003 10:10 pm
autor: samer
Moglbys to jakos wytlumaczyc? :) , jak to bylo w tym AX'ie ?

: 23 lip śr, 2003 11:42 pm
autor: Piweł
No i okazuje się że jednak skrzynka w dieslu jest dłuższa. Niedowiarkom polecam zajrzeć tutaj