Strona 2 z 4
: 07 mar wt, 2006 10:00 pm
autor: .maciek.
lej opla OE w środku jest najprawdopodobniej MOBIL lub ELF - tak zapewnia importer od którego kupuje. Olej jest ok, leje go w swoim pugu, pozdro
: 08 mar śr, 2006 1:01 pm
autor: Sebek
woocash wlewaj półsyntetyka i sie nie szczyp, zmienisz na minetał jak bedzie potrzeba
: 17 mar pt, 2006 11:30 am
autor: QDS
ja też kupiłem nowego 205 ma przekulane 140tyś 91 rok. Pisze, że używał 10w40 (jakis Castrol-ale etykietki to sobie moga kłamać)
Czy dobrze zrobie jak wleje mu Castrol 15x40 High Mileage (to jakis nowy olej który przeznaczony jest do silników z przebiegiem pow. 100tyś, wysokiej klasy on jest, podobno jakoś uszczelnia silnik)?
100zł za 4 litry tego Castrola, w sklepie z częściami od Pezio polecali mi olej Elfa za 140zł za 4 litry. To już troszke czuje że przesada.

Ale jeśli ten Castrol jest taki dobry to jeszcze bym sie szarpnął na ta stówę.
: 17 mar pt, 2006 11:32 am
autor: blaszka
ten olej castrola jest dobry mozesz go smiało wlac lepeij z takim przebiegiem wlac własnie mineralny dobrej klasy
: 17 mar pt, 2006 12:49 pm
autor: QDS
on ma klase jakości CJ czy jakoś tak - czyli najwyższą... a co z filtrem oleju?
są jakieś różnice oprócz cenowych w producentach?
: 17 mar pt, 2006 2:09 pm
autor: blaszka
nie ma róznic co do filtrów oleju najlepiej kup filtrona koszt ok 15 18 zł i sa dobrej jakosci
: 17 mar pt, 2006 3:25 pm
autor: Sebek
jeśli olej nie cieknie i sie nie pali to po co wlewać minerał? ja mam 190tyś i na półsyntetyku jade i jest ok
: 17 mar pt, 2006 3:29 pm
autor: blaszka
ale zawsze lepiej zapobiegac niz leczycz ale jak naprawde jest wszystko ok i nigdzie sie nawet nie poci to mozna smiało wlewac pół syntetyk
: 17 mar pt, 2006 3:33 pm
autor: Sebek
no właśnie

a skoro kolega ma 140tys przebiegu to pocić się nie powinien i zalać półsyntetyk shell'a jak zalecaja
: 17 mar pt, 2006 3:33 pm
autor: QDS
poci sie ... właśnie mam taki dylemat

i tlatego pytam, postanowiłem włać 15w40 ale taki pożądny High Mileage więc myśle że będzie git.
Bo ja juz sam nie wiem, jeden mi mówi wlej 10w drugi mówi 15w wiec wolę wlać 15w...
a niech mi sie coś rozwali? myśle że bezpieczniej to z ta 15w będzie..
co myslicie?
(wiele nie cieknie, ale boje się ze jak dam 10w to sie zacznie:) )
: 17 mar pt, 2006 3:35 pm
autor: QDS
tak naprawde to nie wiem co jest z nim, pracuje bardzo równo, a nie miał korka od oleju
i nim sie kapłem to miałem cały silnik od oleju! kupiłem go jakis tydzień temu)
teraz go całego umyłem jest silniczek czyściutki, ale że daje go na przegląd do mechanika przed zaczęciem ekspoatacji to stoję przed dylematem jaki olej - bo przy okazji zmienie i olej i filtr paliwa...
a pocic sie to ja myślę że i tak będzie...
: 17 mar pt, 2006 3:37 pm
autor: QDS
jak juz dam 15w40 to potem nie mogę wrócic do 10w40?
: 17 mar pt, 2006 3:41 pm
autor: blaszka
mozesz dlaczego nie ale najlepiej zalej go minerałem nic sie nie stanie i nie zaszkodzi napewno a przynajmniej nie wypłucze uszczelek i uszczelniaczy jak sie pocą
: 17 mar pt, 2006 3:45 pm
autor: Sebek
a skąd sie poci tak konkretnie? bo to że korka nie było i że silnik przez to się zalał to nie wina silnika. Poza tym co miało by się rozwalić? Na upartego będziesz mógł wrócić do syntetyka ale to nie będzie dobre dla niego!
: 17 mar pt, 2006 3:45 pm
autor: QDS
dobra blaszka, utwierdziłeś mnie w przekonaniu że wlać 15w. Przychylam sie do twojej opinii bo ten nowy pug jest z twoich terenów zakupiony:) to myśle że mu nie zaszkodzi...
ps. miarke to zawsze te pugi maja taka dupowatą? tzn. zielona góra która nie zakrywa tej rurki tylko tak sobie lekko lata...?