Strona 2 z 2

: 17 lut wt, 2004 7:48 pm
autor: Ninja
Archenar pisze: a teraz najmniej ciekawe podsumowanie: układ wydechowy to nie rura, ale skomplikowany układ w którym następują zjawiska falowe (spaliny nie lecą prosto ale odbijają się od ścianek wydechu) co może być przyczyną 'przytykania' a nawet powrotu spalin, gdy za robienie wydechu weźmie się amator..
Swieta racja. Przy projektowaniu sportowych tlumikow bierze sie pod uwage nie tylko zjawiska akustyczne (analiza harmoniczna, badanie przebiegu wyplywu spalin przez porownanie cisnienia akustycznego i natezenia przeplywu dzwiekowego, itd.) ale takze problem przeplywow charakterystyczny dla danego silnika. I to wlasnie ma duzy wplyw na parametry silnika, wiec nawet dobor tlumika koncowego jest wazny, a zlozonosc procesow w ukladzie wylotowym raczej nie pozwala na wsadzenie byle czego.
Dlatego zgadzam sie z Archenarem ze niefachowe robienie wydechu moze przyniesc efekt odwrotny niz sie chcialo.

: 17 lut wt, 2004 8:01 pm
autor: Ninja
Jezeli zalezy ci na ladnym dzwieku bez spadku mocy to raczej zapomnij o tlumikach uniwersalnych.

: 17 lut wt, 2004 9:07 pm
autor: adidj
dzieki dzieki za wszystkie podpowiedzi teraz trzeba oszacowac koszty oraz plusy i minusy :)

: 17 lut wt, 2004 10:26 pm
autor: ZoNNk
jesli ci zalezy na ładnym dzwieku to tez zapomnij o tłumiku uniwersalnym

: 17 lut wt, 2004 10:33 pm
autor: adidj
kurcze to juz nie wiem :( chyba zaloze orginal tlumik i dospawam ladna koncowke ktora zmieni troche jego dzwiek na jakis mruczacy ladnie :)