Strona 2 z 3
: 24 kwie pn, 2006 10:29 am
autor: Sebek
mam takie pytanie
czy łożysko wyciskowe i oporowe to to samo łożysko

: 24 kwie pn, 2006 10:33 am
autor: blaszka
tia
: 24 kwie pn, 2006 12:49 pm
autor: Sebek
czyli jednym słowem jak po wciśnięciu sprzegła przestaje chałasować to znaczy że to łożysko oporowe/wyciskowe sprzęgła po prostu i wymiana go a najlepiej kompletu sprzęgła pomoże
czy istnieje jakieś inne łożysko ale w skrzyni a nie sprzęgłowe które może mieć podobne objawy czyli po wciśnięciu sprzęgła cichnie
Niech mi to ktoś wyjaśni bo już nie wiem czy sa dwa łożyska,czy jak

: 24 kwie pn, 2006 1:00 pm
autor: blaszka
tak jak wciskasz pedał sprzegła i przestaje hałasowac to to bedzie łozysko i najlepiej odrazu wyminic cały kpl jak juz skrzynia zdjeta w samej skrzyni nie ma takich łozysk
: 24 kwie pn, 2006 1:59 pm
autor: Sebek
dzięki rozwiałeś moje wątpliwości
pozdro
: 24 kwie pn, 2006 7:34 pm
autor: sekator
Sebek pisze:czyli jednym słowem jak po wciśnięciu sprzegła przestaje chałasować to znaczy że to łożysko oporowe/wyciskowe sprzęgła po prostu i wymiana go a najlepiej kompletu sprzęgła pomoże
czy istnieje jakieś inne łożysko ale w skrzyni a nie sprzęgłowe które może mieć podobne objawy czyli po wciśnięciu sprzęgła cichnie
Niech mi to ktoś wyjaśni bo już nie wiem czy sa dwa łożyska,czy jak

Jasne, że tak

masz jeszcze łożysko główne w środku skrzyni biegów.
: 25 kwie wt, 2006 11:08 am
autor: Sebek
a jak rozróżnić czy to wyciskowe czy to główne w skrzyni biegów
niech mi ktoś w takim razie wytłumaczy bo jestem ciekawy

wyciskowe cichnie przy wciśniętym sprzęgle

a jak jest z głównym...

: 25 kwie wt, 2006 11:54 am
autor: blaszka
to łozysko co jest w samiej skrzyni głowne nie "brzeczy" jak jest wyeksploatowane to "chuczy" przy jezdzie czy to pedał wcisniety czy nie a łozysko oporowe przestaje brzeczec gdy wcisniemy pedał sprzegła
: 25 kwie wt, 2006 1:04 pm
autor: Sebek
a czy główne może hałasować kiedy auto stoi? czy słychać to tylko podczas jazdy?
: 25 kwie wt, 2006 1:36 pm
autor: blaszka
ZRÓB TAK NAJLEPIEJ JAK MASZ DOSTEP DO PODNOSNIKA TO PODNIES PRZEDNIE KOŁA ODPAL AUTO NA PIATCE ROZBUJAJ SILNIK DO OK 100KM/H WYŁACZ SILNIK DAJ NA LUZ I WCISNIJ SPRZEGŁO I ZOBACZ (USŁYSZ) CZY TO W SKRZYNI CZY NIE A JAK NIE MASZ PODNOSNIKA TO WEZ JAKOS UNIES PRZENIE KOŁA NA LEWARKACH
: 25 kwie wt, 2006 2:57 pm
autor: sekator
u mnie cichło po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy nic nie wyło a na pewno nie było to łożysko oporowe, za kilka dni po rozebraniu skrzynki powinienem wiedzieć co

: 31 paź wt, 2006 1:45 pm
autor: domel
Ps. A jak jadę z wciśniętym sprzęgłem lub na luzie to półosie się nie obracają ? Bo mi szumi tylko na biegu i mam podejrzenie że to łożysko podtrzymujące prawą półoś w połowie.
: 31 paź wt, 2006 3:25 pm
autor: Banita
a slyszales o czyms takim jak sprzeglo w piascie? nie? to dobrze
jak niby polosie mialyby sie nie obracac?
: 31 paź wt, 2006 11:40 pm
autor: domel
Hehe. No oczywiście nie słyszałem o sprzęgle w piaście, ale przecież mogłoby być teoretycznie w piaście takie coś jak masz w tylnym kole roweru. Jak pedałujesz to się koła obracają, jak nie pedałujesz to łańcuch i pedały ci się nie obracają.
Oglądałem dziś te moje łożysko podtrzymujące półoś. Wypadła na bok taka podkładka co niby ma chronić te łożysko. Odsunełem całkowicie, widzę że w łożysku brakuje kilku kulek i jest trochę suche, ale koło ładnie się obraca. Napaćkałem smaru do środka, wpasowałem tą ochronną podkładkę i powinno na jakiś czas starczyć, aż się zabiorę za to- pewnie na wiosnę

.
: 31 paź wt, 2006 11:53 pm
autor: woocash
wolnobieg.. oja... buhahaha... naprawde rozbawiłes mnie
