Strona 2 z 2

: 27 lut pt, 2004 4:08 pm
autor: tomb
>Jaka jest tam uszczelka (pomiedzy przepustnica a kolektorem dolotowym)?

Oring


Tomek[/quote]

gfh

: 28 lut sob, 2004 8:20 pm
autor: NMike
Samochodzik jest suchy, jeszcze na dworze nie stał, dolot jest super szczelny, pozostaje sprawdzenie modułu i przepływomierza.

fd

: 29 lut ndz, 2004 1:11 pm
autor: NMike
A moduł mogę sprawdzić tylko wymieniając go na inny...

: 01 mar pn, 2004 9:01 am
autor: Mav309
tomb pisze:>Jaka jest tam uszczelka (pomiedzy przepustnica a kolektorem dolotowym)?

Oring


Tomek
[/quote]

Kurde a juz myslalem ze sobie z kartonu wytne :(

: 01 mar pn, 2004 4:30 pm
autor: Piweł
Mav, myślę że możesz spokojnie zaryzykować użycie tego o-ringu ponownie, o ile nie będzie miał jakichś widocznych uszkodzeń (w praktyce jeśli tylko nie będzie przerwany). W końcu akurat na tym połączeniu nie ma ani żadnych płynów, ani specjalnie wysokich temperatur - dodatkowo ten o-ring siedzi w takim rowku, a przepustnica ma kołnierz wchodzący kawałek w kolektor, więc powinno się to spokojnie uszczelnić ponownie.

Generalnie to czyszczenie przepustnicy w 205/309 GTi powinno być w wykazie obowiązkowych czynności obsługowych na przeglądach :wink: . Niestety ilości oleju wypluwane przez obie odmy (za i przed przepustnicą) potrafią skutecznie wyświnić całą przepustnicę - wtedy faktycznie jakiekolwiek regulacje wolnych obrotów można sobie włożyć wiecie gdzie :) . Poza tym przy starszych układach zapłonowych może się jeszcze zasyfić wężyk podciśnienia do aparatu zapłonowego - raczej nie muszę tłumaczyć jaki to ma wpływ na osiągi 8) .

NMike: oryginalny moduł zapłonowy Boscha ma numer: 0 280 100 123

Pozdr
Piweł

hgj

: 01 mar pn, 2004 5:07 pm
autor: NMike
No właśnie ..... 123, mam problem ze znalezieniem takiego. Nowy to wydatek blisko 150zł.

: 02 mar wt, 2004 1:49 am
autor: Piweł
Sorry mały update: oryginalny numer modułu Boscha to 0 227 100 123 a nie 280. Ale jeśli chodziło tylko o końcówkę to się zgadzało :wink: . NMike poszukaj na jakimś szrocie - te moduły były chyba identyczne w 90% Peugeotów z tego okresu.

Pozdr
Piweł

: 02 mar wt, 2004 9:21 am
autor: Mav309
Piweł pisze:Mav, myślę że możesz spokojnie zaryzykować użycie tego o-ringu ponownie, o ile nie będzie miał jakichś widocznych uszkodzeń (w praktyce jeśli tylko nie będzie przerwany). W końcu akurat na tym połączeniu nie ma ani żadnych płynów, ani specjalnie wysokich temperatur - dodatkowo ten o-ring siedzi w takim rowku, a przepustnica ma kołnierz wchodzący kawałek w kolektor, więc powinno się to spokojnie uszczelnić ponownie.
No to ochoczo sie biore za czyszczenie przepustnicy!

fdg

: 02 mar wt, 2004 9:44 am
autor: NMike
U mnie nie znalazłem.

Temoduły były montowane również w starych audi i bmw, oraz citro, renault i może coś jeszcze z wtrysiem wielopunktowym.

Nie jest tak łatwo znaleźć tą zabaweczkę :D