Strona 2 z 2
: 27 lut pt, 2004 4:08 pm
autor: tomb
>Jaka jest tam uszczelka (pomiedzy przepustnica a kolektorem dolotowym)?
Oring
Tomek[/quote]
gfh
: 28 lut sob, 2004 8:20 pm
autor: NMike
Samochodzik jest suchy, jeszcze na dworze nie stał, dolot jest super szczelny, pozostaje sprawdzenie modułu i przepływomierza.
fd
: 29 lut ndz, 2004 1:11 pm
autor: NMike
A moduł mogę sprawdzić tylko wymieniając go na inny...
: 01 mar pn, 2004 9:01 am
autor: Mav309
tomb pisze:>Jaka jest tam uszczelka (pomiedzy przepustnica a kolektorem dolotowym)?
Oring
Tomek
[/quote]
Kurde a juz myslalem ze sobie z kartonu wytne

: 01 mar pn, 2004 4:30 pm
autor: Piweł
Mav, myślę że możesz spokojnie zaryzykować użycie tego o-ringu ponownie, o ile nie będzie miał jakichś widocznych uszkodzeń (w praktyce jeśli tylko nie będzie przerwany). W końcu akurat na tym połączeniu nie ma ani żadnych płynów, ani specjalnie wysokich temperatur - dodatkowo ten o-ring siedzi w takim rowku, a przepustnica ma kołnierz wchodzący kawałek w kolektor, więc powinno się to spokojnie uszczelnić ponownie.
Generalnie to czyszczenie przepustnicy w 205/309 GTi powinno być w wykazie obowiązkowych czynności obsługowych na przeglądach

. Niestety ilości oleju wypluwane przez obie odmy (za i przed przepustnicą) potrafią skutecznie wyświnić całą przepustnicę - wtedy faktycznie jakiekolwiek regulacje wolnych obrotów można sobie włożyć wiecie gdzie

. Poza tym przy starszych układach zapłonowych może się jeszcze zasyfić wężyk podciśnienia do aparatu zapłonowego - raczej nie muszę tłumaczyć jaki to ma wpływ na osiągi

.
NMike: oryginalny moduł zapłonowy Boscha ma numer: 0 280 100 123
Pozdr
Piweł
hgj
: 01 mar pn, 2004 5:07 pm
autor: NMike
No właśnie ..... 123, mam problem ze znalezieniem takiego. Nowy to wydatek blisko 150zł.
: 02 mar wt, 2004 1:49 am
autor: Piweł
Sorry mały update: oryginalny numer modułu Boscha to 0
227 100 123 a nie
280. Ale jeśli chodziło tylko o końcówkę to się zgadzało

. NMike poszukaj na jakimś szrocie - te moduły były chyba identyczne w 90% Peugeotów z tego okresu.
Pozdr
Piweł
: 02 mar wt, 2004 9:21 am
autor: Mav309
Piweł pisze:Mav, myślę że możesz spokojnie zaryzykować użycie tego o-ringu ponownie, o ile nie będzie miał jakichś widocznych uszkodzeń (w praktyce jeśli tylko nie będzie przerwany). W końcu akurat na tym połączeniu nie ma ani żadnych płynów, ani specjalnie wysokich temperatur - dodatkowo ten o-ring siedzi w takim rowku, a przepustnica ma kołnierz wchodzący kawałek w kolektor, więc powinno się to spokojnie uszczelnić ponownie.
No to ochoczo sie biore za czyszczenie przepustnicy!
fdg
: 02 mar wt, 2004 9:44 am
autor: NMike
U mnie nie znalazłem.
Temoduły były montowane również w starych audi i bmw, oraz citro, renault i może coś jeszcze z wtrysiem wielopunktowym.
Nie jest tak łatwo znaleźć tą zabaweczkę
