Strona 2 z 2

: 21 cze śr, 2006 3:16 pm
autor: Paweł
Dokładnie taki problem miałem przy mrozach. A przyczyną był rozrusznik. Tulejki były zużyte i jak rozrusznik się skurczył na mrozie to wirnik mocno ocierał o stojan i nie kręcił jak należy. Nawet jeden z magnesów pękł od takiego kręcenia. Po remoncie rozrusznik gwizda jak w nowiótkich samochodzikach. A pali w 0,5 sekundy.

: 21 cze śr, 2006 5:08 pm
autor: Misio_i_Grysek
ale zwróć uwagę, że mój rozkraczył się w czasie jazdy - gdyby to był rozrusznik, to chyba w czasie odpalania by się pojawił problem, a nie w czasie jazdy...

: 21 cze śr, 2006 6:16 pm
autor: Banita
a na jakich kablach go odpalaliscie? te z hipermarketu to sie ndaja do wieszania bielizny, musi byc przynajmniej 5mm miedzi w srodku dla 2m kabla

: 21 cze śr, 2006 7:49 pm
autor: Misio_i_Grysek
chyba z hipermarketu, ale zawartości miedzi w kablu nie jestem w stanie ustalić...;-)

: 21 cze śr, 2006 7:57 pm
autor: Banita
chodzi mi tylko o srednice... wystarczy spojrzec przy zaciskach, pewnie nawet nie widac, ze w sroku jest miedz

na kablach z hipermarketu nie odpalisz -na nich mozna co najwyzej podlaczyc 2 aku i poczekac, az twoj sie podladuje

: 21 cze śr, 2006 8:17 pm
autor: Misio_i_Grysek
to by pasowało... tak czy siak jedzie do mechanika

: 22 cze czw, 2006 1:14 am
autor: moralez
a nie mogles po prostu zamienic akumulatorow ?

: 22 cze czw, 2006 6:17 am
autor: Misio_i_Grysek
no niby mogłem... ale i tak świadczy to o tym, że jest coś nie tak z ładowaniem - nieprawdaż? sam tego nie jestem w stanie naprawić (nawet nie mam na to czasu)...

: 22 cze czw, 2006 4:18 pm
autor: moralez
jestes, nawet bez miernika
zamien ten akumulator i sproboj odpalic, jesli sie uda i silnik bedzie pracowal na wolnych obrotach wlacz dlugie swiatla, podgrzewanie szyby i zobacz czy po dodaniu gazu swiatla sie rozjasniaja, chociaz oczywiscie najlepiej bylo sprawdzic miernikiem 8)

: 08 lip sob, 2006 1:51 pm
autor: bartesz1
silnik Mi 16 - Alternator Mitsubishi

Proszę zobaczcie co mi się stało z alternatorem - nie naczigajcie za mocno paska:) ale nie oto chodzi :
Obrazek
Proszę o pomoc jak dokładnie sprawdzić sprawność alternatora
1jak sprawdzić czy jest dobry reduktor napiecia
2jak sprawdzić diody
3jak sprawdzić uzwojenie czy - ja miernikiem sprawdzałem i nie by jest przepływ prądu ale nie wiem czy dobrze
Ja sprawdzałem jeszcze tak wymontowałem alternator podlonczyłem do akumulatora zauważyłem ze alternator stawia opór na wirniku, podpiełem miernik , uzylem wiertarki do napędzenie alternatora napiecie bez obrotów wskazywało 12V po wprawieniu w ruch pokazywalo 12.5V wiem ze mało powinno być 14V .
Proszę pomuć jak te poszczegulne elementy można zdiagnozować?
Tak wyglada wnętrze altelnatora

Obrazek

: 08 lip sob, 2006 2:50 pm
autor: Misio_i_Grysek
jeśli chodzi o mój problem, to okazało się, ze stary akumulator i nie trzyma napięcia - niedługo idzie od wymiany. jaki mam kupić? - chodzi o parametry