Strona 2 z 5

: 18 lis sob, 2006 8:01 pm
autor: Banita
naped
nie wydaje mi sie, zeby naped bral z polosi :wink:

ze wal cienki, to jeszcze nic nie znaczy -wal w mx-5 wazy tak na oko 2kg (1,2m o ile dobrze pamietam) i nie ma bata, zeby to ukrecic :)

: 18 lis sob, 2006 11:45 pm
autor: krzycho
ale sie chłopaki znata - z długiej półosi ;-) To jest wał napedowy poprowadzony w sztywnej osłonie , dzieki temu uniknieto stosowania krzyzaków i łożyska podporowego. Rozwiązanie czesto stosowane np. w Peugeotach 504,505,506 a także w kultwym 205 Turbo 16. Umożliwia przeniesienie najwyższych mocy dzięki wyeliminowaniu słabych punktów wałów łamanych

: 19 lis ndz, 2006 1:41 am
autor: moralez
krzycho pisze:ale sie chłopaki znata - z długiej półosi ;-)
to moze jeszcze powiedz ze to co zaznaczylem na zdjeciu to pisek sluzb specjalnych
Banita pisze:naped
nie wydaje mi sie, zeby naped bral z polosi :wink:

ze wal cienki, to jeszcze nic nie znaczy -wal w mx-5 wazy tak na oko 2kg (1,2m o ile dobrze pamietam) i nie ma bata, zeby to ukrecic :)
nie klnij
zdjecie ktore zapodales przedstawia juz troche nowsze rozwiazanie stosowane w partner/berlingo
1,2 m na 2 krzyzakach to co innego niz conajmniej 2m sztywny wal
pozatym ciezko to ukrecic jak madzia nawet gumy nie moze spalic 8)7
krzycho pisze: To jest wał napedowy poprowadzony w sztywnej osłonie , dzieki temu uniknieto stosowania krzyzaków i łożyska podporowego. Rozwiązanie czesto stosowane np. w Peugeotach 504,505,506 a także w kultwym 205 Turbo 16. Umożliwia przeniesienie najwyższych mocy dzięki wyeliminowaniu słabych punktów wałów łamanych
znasz kogos kto eksploatuje taki naped i jest zadowolony?
wszytsko ladnie pieknie tylko rozwiazanie to jest troche malo praktyczne
bo elementy ukladu zawieszenia musza byc idealnie ustawione, pozatym wykonanie takiego elementu jest zapewne kosztowne i generalnie rzecz ujmujac to peugeot nigdy nie brylowal w dziedzinie napedu 4x4 a jedynym modelem godnym uwagi byl p4( czyli gelenda robiona przez francuzow 8)7 )

: 19 lis ndz, 2006 1:52 am
autor: woocash
mimo wszystko :)m jestem pod wrażeniem rozwiazania z tyłu.. belka + toto cos... sama belka to duuuży problem, a do tego jeszcze półośki... nieźle.. ciekawe ile tego jeszcze jeździ :P

: 19 lis ndz, 2006 2:00 am
autor: Banita
moralez pisze: zdjecie ktore zapodales przedstawia juz troche nowsze rozwiazanie stosowane w partner/berlingo
1,2 m na 2 krzyzakach to co innego niz conajmniej 2m sztywny wal
pozatym ciezko to ukrecic jak madzia nawet gumy nie moze spalic 8)7
fakt -to jest od berlingo 4x4,

a oto 505 :wink:
504
505dangel

na 17 yokohama'ch nie chce palic, ale co z tego? strzelisz ze sprzegla przy 8k, a kola trzymaja, to przeciazenie jest jeszcze wieksze -
PS nie kloce sie , ze rozwiazanie z dangela jest dobre :wink:

: 19 lis ndz, 2006 3:19 am
autor: moralez
Banita pisze:
na 17 yokohama'ch nie chce palic, ale co z tego? strzelisz ze sprzegla przy 8k, a kola trzymaja, to przeciazenie jest jeszcze wieksze -
PS nie kloce sie , ze rozwiazanie z dangela jest dobre :wink:
na 14 tez nie chciala
a przeciazenie za wielkie nie jest skoro sprzeglo sie slizga 8)

krzycho
jesli powiesz mi ze
tutaj
tez sa waly bez zadnych elementow przegubowych to jutro ide spalic puga

: 19 lis ndz, 2006 9:21 am
autor: krzycho
moralez pisze: krzycho
jesli powiesz mi ze
tutaj
tez sa waly bez zadnych elementow przegubowych to jutro ide spalic puga
wiedziałem że znajdziesz zdjecia wersji kombi które miały już wał łamany z racji 3 m rozstawu osi ;-)
Masz tez racje - taki wał jest cieżko wykonac ale to własnie układ napedowy 4x4 w Peugeocie 205 Turbo16 wykonany przez Coswortha ma opinie układu nie do zakatowania

Takie wały sprawdzały sie w Peugeocie 505 Turbo o mocach wyciąnietych nawet do 350 KM i nigdy nie było z tym problemu. A skąd wiem ze nie sprawia problemu ? Bo miałem takiego Peugeota 505 i jezdziliśmy nim 8 lat i był systematycznie katowany i nic. A koledzy od BMW non stop naprawiali łożyska, krzyżaki, gumowe podpory.

Taki układ przeniesienia napedu na tył stosowany był w wielu samochodach sportowych z uwagi własnie na ogromne przeciążenia

: 19 lis ndz, 2006 5:23 pm
autor: moralez
a w 405 t16 ktora miales i tyl nie robil byl taki sam czy inny uklad przeniesienia napedu 8) ? i co z tym braniem napedu z dlugiej polosi ktore zaznaczylem na fotce :D ?

: 19 lis ndz, 2006 11:06 pm
autor: krzycho
to nie jest branie napedu z półosi. To wygląda w szczegółach całkowicie inaczej. Npaed ze skrzyni w której nie ma mechanizmu różnicowego jest przekazywany na skrzynke rozdzielcza z dwoma mechanizmami różnicowymi najczesciej planetarnymi i dopiero stąd naped jest rozdzielany na przód i na tył a półoś przechodzi przez skrzynie biegów do tej skrzynki. Jak chcesz służe zdjeciami co i jak.

: 20 lis pn, 2006 1:32 am
autor: moralez
krzycho pisze: Jak chcesz służe zdjeciami co i jak.
nie, wcale niechce........... 8)
a co z twoja 405 :) ?

: 20 lis pn, 2006 9:23 am
autor: Marin205
No a jeśli chodzi o 205 4x4 to było już coś takiego. zdjęcia poniżej - a tu http://www.maxpower.co.uk/site/article.asp?ID=3517&s=3 więcej szczegółów.

Może i na bazie forda - ale za to jaki potencjał - no i mi16 nie podskoczy tyle jest gotowych rozwiązań dla tego silnika. Tyle że rozwiązanie nie należy do najtańszych - bo wiadomo nawet rozbity taki Cossie pójdzie za sporą kaskę

Re: 205 4x4

: 24 sty wt, 2012 1:46 pm
autor: levis
Odgrzebię koltleciora.

W ofercie Peugeot/Citroen pojawiła się kolejna 4napędówka

4007 / crosser - można już dostać napędy, skrzynie i silniki w rozsądnych pieniądzach - może warto rozpatrzeć, czy to w ogóle pojdedzie do 205 ;-)

http://allegro.pl/skrzynia-biegow-peuge ... 50371.html

http://allegro.pl/zawieszenie-tylne-bel ... 00152.html

Re: 205 4x4

: 24 sty wt, 2012 1:53 pm
autor: grzesiek309
Rzeźba kosmiczna :| Lepiej zaadoptować napęd z 405, przy kicie Dimmy rozstaw kół powinien być w sam raz :)

Re: 205 4x4

: 24 sty wt, 2012 1:58 pm
autor: levis
rzeźba traszna, ale za to można przyrzeźbić 3.0 V6 4x4 ;]

Re: 205 4x4

: 24 sty wt, 2012 2:07 pm
autor: 2mouse
levis pisze:4007 / crosser - można już dostać napędy, skrzynie i silniki w rozsądnych pieniądzach - może warto rozpatrzeć, czy to w ogóle pojdedzie do 205 ;-)
Mitsubishi Outlander... Chyba do Lancera... Przecie tam nic nie ma z PSA oprócz diesli...
Nie widzę tego.