Strona 15 z 27
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 07 gru ndz, 2008 12:42 am
autor: moralez
tylko jeszcze zmiana otworow na szpilki bedzie konieczna

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 09 gru wt, 2008 8:14 pm
autor: xtrack
z takim zapleczem warsztatowym mozna zrobic wiele wiecej niz dodatkowe gniazda na śruby

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 10 gru śr, 2008 6:10 pm
autor: stef
moralez pisze:tylko jeszcze zmiana otworow na szpilki bedzie konieczna

Nie tylko ... ale mysle, ze damy rade. Na obecna chwile stara flansza zostala odcieta i dorabiamy nowa ...
Powinno sie to jakos zmiescic w 205 choc zapewne nie bedzie latwo ;/
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 10 gru śr, 2008 9:35 pm
autor: Para
Stef wybierasz sie na meeting we Francji ?
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 12 gru pt, 2008 10:19 pm
autor: stef
Para pisze:Stef wybierasz sie na meeting we Francji ?
Niestety ... bardzo bym chcial ale nie moge sobie na cos takiego pozwolic. Poza tym pewnie silnik bym w trasie zatarl

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 13 gru sob, 2008 9:18 am
autor: levis
Pytanko mam. Rozumiem, ze zmieniasz kolektor wydechowy, bo stary nie pasuje do nowej glowicy. Ale mam takie pytanko. Jak juz robic porzadnie, to nie lepiej wstawic kolektor 4-2-1 ewentualnie samemu sprobowac cos takiego zrobic ?
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 13 gru sob, 2008 10:13 am
autor: stef
levis pisze:Rozumiem, ze zmieniasz kolektor wydechowy, bo stary nie pasuje do nowej glowicy.
To zle rozumiesz
levis pisze:Ale mam takie pytanko. Jak juz robic porzadnie, to nie lepiej wstawic kolektor 4-2-1 ewentualnie samemu sprobowac cos takiego zrobic ?
A dlaczego twierdzisz, ze kolektor 4-2-1 jest lepszy?
PS. drzucam jeszcze kilka fotek z z nowa glowica
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 13 gru sob, 2008 12:04 pm
autor: KrakerSx
Wygląda smerfastycznie

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 13 gru sob, 2008 12:19 pm
autor: levis
Stef, to moze rozwiniesz swoja mysl ?
Dlaczego wstawiles kolektor od 309 GTI.
Gdzies czytalem, ze rozwiazanie 4-2-1 niweluje zderzenia sie spalin i przebieg odprowadzania do glownej rury wydechowej wystepuje plynniej.
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 13 gru sob, 2008 1:09 pm
autor: Banita
levis pisze:Stef, to moze rozwiniesz swoja mysl ?
Dlaczego wstawiles kolektor od 309 GTI.
Gdzies czytalem, ze rozwiazanie 4-2-1 niweluje zderzenia sie spalin i przebieg odprowadzania do glownej rury wydechowej wystepuje plynniej.
Przeciez nawet w zwyklym 8v fabrycznie jest 4-2-1...
Diabel tkwi w proporcjach i dlugosci
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 13 gru sob, 2008 4:29 pm
autor: levis
No ale co powiesz na temat tego kolektora stefa ? Jak dla mnie ma on wieksze walory artystyczne ( w sensie ladne wyglada, jest taki powywijany), ale czy wplywa on pozytywnie na osiagi auta, hmmm...
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 13 gru sob, 2008 4:32 pm
autor: Banita
Po to jest powywijany, by zmiescic okreslona dlugosc rur na niewielkiej odleglosci miedzy wejsciem, a wyjsciem.
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 13 gru sob, 2008 5:37 pm
autor: Para
Stef czy ty juz wymieniles wszystko na nowe w tym samochodzie ? :>
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 13 gru sob, 2008 7:49 pm
autor: stef
levis pisze:Dlaczego wstawiles kolektor od 309 GTI.
Przestan

jaki kolektor ... jakie 309 GTi
Dla jasnosc wszystkich to jest kolektor z silnika XU10J4RS (Xsara 2.0 16v VTS, 306 GTi-6 oraz ZX 2.0 16v)
Moim zdaniem kolektor jest lepiej wykonany od seryjnego 8-2-1 z mi16. Zreszta i tak go musialem troche przerabiac zeby sie zmiescil w 205.
Co do samych konstrukcji kolektorow, rzecz jest bardzo trudna i jedynie eksperymentowanie z roznymi dlugosciami rur, srednicami moze nam odpowiedziec ktory bedzie najlepszy dla konkretnego silnika.
Podstawowa idea jest to aby gazy z poszczegolnych cylindrow jak najmniej sobie "przeszkadzaly".
Silniki z kolektorami typu 4-1 zazwyczaj (w zaleznosci od charakterystki walkow) osiagaja wyzsza moc koncowa, natomiast 4-2-1 daja lepsza moc w srednim zakresie obrotow. Choc nie bez znaczenia oczywiscie jest konstrukcja calej reszty wydechu.
Na plus tego konkretnego kolektora jest mniejsza roznica miedzy dlugosciami rur z poszczegolnych cylindrow. Tak jak napisal Banita, zawijasy czynia go naprawde dosc dlugim kolektorem, a koncowe polaczenie rur w 1 to na prawde dobra robota. (GTi16 takiego nie ma)
Para pisze:Stef czy ty juz wymieniles wszystko na nowe w tym samochodzie ? :>
Duzo by jeszcze zmieniac

Pomysly sa ale gorzej z realizacja

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 26 maja wt, 2009 8:28 am
autor: stef
Co by nie bylo, ze nic sie nie dzieje ...
Kolektor faza przymiarek ... juz niedlugo pojawia sie zdjecia kolektora w calosci i przerobionego tunelu.