Strona 15 z 26

Re: 205 Forever GTI

: 12 kwie pt, 2013 9:03 am
autor: cienki
W sumie racja mało to zrozumiale napisałem.
Jeżeli chodzi o zwrotnice z GTI to rozstaw otworów jest taki sam jak w zaciskach brembo pod warunkiem że są z 406.

Re: 205 Forever GTI

: 12 kwie pt, 2013 12:49 pm
autor: Haku
Maro.wow99 pisze:Zacisk brembo zwrotnica z 1.9gti tarcza z 206 rc i wszystko pasuje poza wagą bo trochę wzrasta
Tarcza z 206RC to wg mnie nie do końca najlepszy wybór. Owszem pasuje, ale jej grubość to 26mm. Standardowo w 406 3.0V6 mamy tarczę w wymiarze 305mm x 28mm czyli o dwa milimetry grubszą. Stąd właśnie decyzje o zastosowaniu tarcz z Xantii o grubości o 2mm większej niż tarcze od 206RC.

Co do wagi to zaciski Brembo są lżejsze od zacisków z 307 2.016V i to dość sporo ze względu na aluminiową konstrukcję. Standardowe zaciski z 307 pod tarcze 283mm x 26mm ważą 5,6 kg, zaś czterotłoczki z 406 coupe tylko 3,8kg.

Jeśli chodzi o wagę tarcz to zestaw do 206 RC to waga 7kg. Nie wiem ile ważą tarcze w rozmiarze 288mm x 28mm, ale oryginalne tarcze do 3.0 V6 w rozmiarze 305mm x 28mm ważą 7,8kg.

Summa summarum - zestaw który aktualnie zakładam wagowo będzie i tak lżejszy od zestawu z Peugeota 307 2.0 16V z tarczą 283mm x 26mm który aktualnie jest założony na aucie.

Jeśli zaś porównać Brembo z seryjnym, malutkim zaciskiem ze zwykłego 1.9 GTI to już tak kolorowo nie jest. Seria czyli zacisk plus tarcza 247mm x 20,4mm waży łącznie 7,1 KG. Brembo + tarcza 305mm x 28mm to już waga 11,6kg . Podejrzewam że zestaw czterotłoczków z tarczą 288mm x 28mm będzie ważył około 10,8kg.

Re: 205 Forever GTI

: 13 kwie sob, 2013 8:03 am
autor: Lord Devil
Haku i bardzo dobrze. Licze, ze przy tak dopieszczonym aucie nie pojdziesz na skroty i nie zalozysz zaciskow w takim stanie, tylko zostana odmalowane.

Re: 205 Forever GTI

: 13 kwie sob, 2013 6:08 pm
autor: kubas
I po co wam takie hamulce?? seryjne blokuja rozgrzanego slicka na torze..

Re: 205 Forever GTI

: 13 kwie sob, 2013 6:29 pm
autor: Lord Devil
dla lansu i bouncu :mrgreen:

Re: 205 Forever GTI

: 13 kwie sob, 2013 6:32 pm
autor: kubas
no chyba tylko :)

Re: 205 Forever GTI

: 13 kwie sob, 2013 11:36 pm
autor: Munne
Nie wiem jak reszta ale dla mnie ory heble to śmietnik i po prostu sie ich boje bo mam wrażenie ze ich nie ma!!!!!!

Re: 205 Forever GTI

: 14 kwie ndz, 2013 12:09 am
autor: sekator
kubas pisze:I po co wam takie hamulce?? seryjne blokuja rozgrzanego slicka na torze..
dokładnie tak jest, przy zwykłej jeździe czy takich upalankach w jakich ja jeżdżę seria spokojnie blokuje slicka i jeszcze nigdy jej nie przegrzałem tak żeby stracić hamulec :W

może gdzieś na torze w Poznaniu przy całodniowym upalaniu byłby sens ?

Re: 205 Forever GTI

: 14 kwie ndz, 2013 12:15 am
autor: jozek
W Mi16 mam tarcze 266 z zaciskami z 306xsi. W tct mam ory hamulce. Porównanie więc mam. W migaczu hamulec kojarzy mi sie z Toyotą Yaris pomijając kwestie braku ABSu. Reasumując nie jest zaletą ze tak łatwo można zblokować koła.

Re: 205 Forever GTI

: 14 kwie ndz, 2013 12:22 am
autor: sekator
ehh .......

Re: 205 Forever GTI

: 14 kwie ndz, 2013 1:19 am
autor: Haku
Lord Devil pisze:Haku i bardzo dobrze. Licze, ze przy tak dopieszczonym aucie nie pojdziesz na skroty i nie zalozysz zaciskow w takim stanie, tylko zostana odmalowane.
Nie byłbym sobą gdybym zamontował je w takim stanie. Szczególnie że sam ich montaż to raczej zabieg upiększający niż upgrade mający na celu znacząco poprawić hamowanie. Zestaw z 307-ki który aktualnie jest na aucie, hamuje wystarczająco dobrze i nie ma bata żeby przegrzać go jeżdżąc po zwykłych drogach (przynajmniej mi się to nigdy nie udało).

To na co liczę przy okazji tego swapa to efekt bardziej wyczuwalnego momentu kiedy hamulce "biorą". Jeździłem znajomego Renault 5 GT Turbo, uzbrojoną właśnie w te heble i wrażenia były jak najbardziej na plus. Po za tym konkretny, duży zacisk w dużej feldze to wg mnie taka motoryzacyjna biżuteria, którą zawsze chciałem mieć na aucie, a teraz przyszedł po prostu czas na jej montaż :)

Re: 205 Forever GTI

: 14 kwie ndz, 2013 8:11 am
autor: Lord Devil
Proste. Duze kolo - duzy hebel. Nie ma to jak 17" na 205 i tylna tarcz lub beben 8)7

Re: 205 Forever GTI

: 14 kwie ndz, 2013 11:54 am
autor: krzyska
Haku pisze: Po za tym konkretny, duży zacisk w dużej feldze to wg mnie taka motoryzacyjna biżuteria, którą zawsze chciałem mieć na aucie, a teraz przyszedł po prostu czas na jej montaż :)
Mieć, niekoniecznie wykorzystywać na maxa. A jakby tak wrzucić te 170koni będzie jak znalazł :wink:

Korci mnie ponownie zobaczyć to autko w realu...

Re: 205 Forever GTI

: 15 kwie pn, 2013 12:57 am
autor: Haku
Korzystając z uprzejmości Tomka, zamieszczam jedno ze zdjęć jego autorstwa z dzisiejszego przejazdu na jedną z lokalizacji otwarcia sezonu Youngtimer Warsaw. Jak widać, sezon na jazdę bez dachu został również rozpoczęty ;)
otwarcie sezonu Youngtimer Warsaw.jpg

Re: 205 Forever GTI

: 18 kwie czw, 2013 12:48 am
autor: Haku
Dziś dotarł kolejny element układanki :) Nowe tarcze TRW do Xantii 3.0V6 o wymiarach 288mm x 28mm. Zastanawiałem się początkowo czy nie dać szansy polskim tarczom z serii Mikoda GT (nacinane i nawiercane), z uwagi iż mają całkiem niezłe opinie, ale ostatecznie wybór padł na tarcze gładkie. Tu pierwszy ból: niby tylko 41mm średnicy więcej niż seria, a cena wyższa prawie trzykrotnie :/ No ale czego się nie robi dla Puga ;)
zaciski brembo 406 coupe 3.0 V6 + tarcza Xantia 3.0 V6 288mm x 28mm.jpg