Strona 16 z 27
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 01 cze pn, 2009 6:19 pm
autor: stef
Musze sie pochwalic
Kolektor pospawany - zostalo tylko obrobienie kanalow ... do tego trzeba bylo delikatnie przerobic tunel aby mocno nie pochylac kolektora.
Co ciekawe seryjny kolektor z 309 GTi16 wcale nie jest tak dokladnie zrobiony (chodzi mi o zejscia 8w4) dla porowniania link ponizej:
http://gti.peugeot205.pl/gallery/album1 ... GTI16V_004
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 02 cze wt, 2009 10:23 am
autor: d_ARC
No kolektor wygląda piknie

Napisz jak wrażenia z jazdy i osiągi po montażu. Ale powiem szczezrze, że na taką rzeźbę z tunelem i grodzią, bez obspawania budy i porządnej konserwacji bym się nie zdecydował...
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 03 cze śr, 2009 11:15 pm
autor: stef
Zanim auto wyjedzie z garazu jeszcze troche potrwa, ale na pewno podziele sie wrazeniami. Szczerze to wydaje mi sie, ze teraz buda bedzie sztywniejsza niz byla. Spaw co 1cm, blacha grubsza. Moim zdaniem nie stracil w tym miejsu sztywnosci a wrecz przeciwnie. Co do zabezpieczania to na tyle na ile moglem ... mysle ze spokojnie wystarczy tym bardziej, ze auto wyjedzie w zimie moze 1 czy 2 razy. Fakt nie wyglada to ladnie ale na tym mi akurat bardzo nie zalezy. Dla mnie najwazniejsze bylo odpowiednie ustawienie kolektora wzgledem glowicy a bylo to mozliwe tylko dzieki takiej rzezbie. Wyjdzie w praniu czy bylo to wlasciwie rozwiazanie.
PS. docelowo oczywiscie mysle o klatce i obspawaniu (ale kiedy to bedzie?

)
A tak to teraz mniej wiecej wyglada (zdj komorka)
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 04 cze czw, 2009 7:39 am
autor: zen81
Oby twoja praca przyniosla owoce

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 04 cze czw, 2009 7:52 am
autor: Lord Devil
Mi sie to rozwiazanie nie podoba. Dokladnie mam na mysli krojenie i rzezbienie auta, zeby silnik tam pasowal tak a nie inaczej. Sadze ze lepsza droga jest takie umieszczenie motoru aby pasowal w miejsce nieprzerabianej komory silnikowej.
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 04 cze czw, 2009 8:12 am
autor: Munne
"Dla mnie najwazniejsze bylo odpowiednie ustawienie kolektora wzgledem glowicy a bylo to mozliwe tylko dzieki takiej rzezbie"
Tutaj sie Stef grubo mylisz ale to nie pierwszy raz, obejrzyj sobie jak to robi "magic" zero rzezby w budzie zachowuje ory look a kolektor ten miesci bez zadnego problemu, ale kazdy buduje auta jak potrafi osobiscie nigdy bym sie nie zdecydowal na taka operacje, czy ewentualne korzysci byly warte rozpieprzenia auta?
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 12 cze pt, 2009 12:26 am
autor: xtrack
a mnie sie podoba

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 13 cze sob, 2009 9:32 am
autor: Banita
Planowales flansze kolektora? Po spawaniu sie krzywi, a malo ktory zaklad chce sie tego podjac, bo nie maja za co chwycic. Poza tym gdy podczas spawania byl punktowo przegrzany, to podczas pracy tez sie lekko deformuje. Jak bedzie wszystko grac, to daj namiary kto go robil

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 13 cze sob, 2009 11:20 am
autor: stef
Cieszy mnie to xtrack

Nie jestem takim purysta jak niektorzy, zreszta "Magicy" i tak wiedza lepiej wiec wszelkie dyskusje nie maja sensu.
Banita >>> oczywiscie, ze planowalem flansze mocno ja posciagalo przy spawaniu. Na tym zdj. widac ze nawet zostala plama ale nie chcialem jej juz wiecej ciac (w tym przypadku nie mialo to znaczenia).
http://gti.peugeot205.pl/gallery/album12/DSC01584
http://gti.peugeot205.pl/gallery/album12/DSC01586
Jak trzeba Ci cos zrobic to sie odzywaj ... koszt ok. 50zl. Robimy rozne kolektory i zawsze znajdzie sie sposob na jego zamocowanie!
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 14 cze ndz, 2009 4:05 pm
autor: moralez
stef pisze:
Nie jestem takim purysta jak niektorzy, zreszta "Magicy" i tak wiedza lepiej wiec wszelkie dyskusje nie maja sensu.
wyobraz sobie w jakiej nielasce powinni byc ci, co przerobili plyte podlogowa zwyklej 205 na t16

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 15 cze pn, 2009 5:02 pm
autor: Para
moralez pisze:
wyobraz sobie w jakiej nielasce powinni byc ci, co przerobili plyte podlogowa zwyklej 205 na t16

Oni nic nie przerabiali tylko zaprojektowali na nowo

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 15 cze pn, 2009 5:22 pm
autor: moralez
Para pisze:moralez pisze:
wyobraz sobie w jakiej nielasce powinni byc ci, co przerobili plyte podlogowa zwyklej 205 na t16

Oni nic nie przerabiali tylko zaprojektowali na nowo

kilka elementow ze zwyklej by sie znalazlo i oto chodzi

Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 16 cze wt, 2009 1:24 pm
autor: Para
Usunalem zbedne komentarze

Nie robcie zamieszania.
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 30 cze wt, 2009 4:54 pm
autor: Magic75
i dont think you understand the sump system. and the valve cut is wrong as well must be after 45g another 30g jesus
and what did you do to the poor car??? wtf you cut the tunnel????
Re: Moj PROJECT 205 GTi16
: 30 cze wt, 2009 9:29 pm
autor: Para
I guess, different people different ideas. It's always a learning progress. I wonder what was easier and less time consuming, Cutting the tunnel or modifying manifold.