Strona 18 z 26

Re: 205 Forever GTI

: 19 cze śr, 2013 12:34 am
autor: Haku
Poniżej fotki auta z ostatniego zlotu pod Bełchatowem.
PKP 2013 -2 low res..jpg
9 low res..jpg
205 Forever GTI iterior.jpg
205 Forever GTI - 1.jpg
3 low res..jpg
PKP 2013 - 1.jpg

Re: 205 Forever GTI

: 02 lis sob, 2013 6:42 pm
autor: psyk0_pl
proszę mógłbyś pomierzyć naklejki forever i podać mi wymiary bo muszę wydrukować i nakleić ale nie mam wymiaru :/

Re: 205 Forever GTI

: 24 lis ndz, 2013 5:34 am
autor: Haku
Od mojego ostatniego wpisu minął jakiś czas, aczkolwiek w projekcie bez zmian małymi kroczkami nadal zmierzam do przodu.

Do stanu perfekt udało mi się ostatnio przywrócić układ hamulcowy. Tył jakiś czas temu zaczął sprawiać małe problemy, także na pierwszy ogień do sprawdzenia poszły zaciski. Nierówne zużycie klocków zasugerowało nadchodzące wydatki. Na moje szczęście obyło się bez wymiany reperaturek zacisków - świeży smar na prowadnicach i tłoczkach, nowe tarcze i klocki rozwiązały powyższy problem.
20131114_212018.jpg
20131115_174649.jpg
Przy okazji wymianie uległy również klocki z przodu. Wybór padł na podobnie jak w przypadku tylnej ośki na TRW - ich plusem jest gumowa podkładka na ściance klocka przylegającej do tłoczka, mająca niwelować piszczenie będące zmorą czterotłoczkowych zacisków Brembo. Oprócz tego sama powierzchnia cierna klocka ma wykonane fabryczne, ukośnie ścięcie, które ma zmniejszać intensywność dźwięku jaki wydobywa się z układu hamulcowego.. Efekt? Żaden..

Ale nie składam broni - postanawiam przetestować jeden z ogólnodostępnych preparatów, mających rozwikłać problemy ludzi, którym zamarzył się czterotłoczek w 205-tce. Za niecałe 35zł kupuje CRC Disc Brake Queit. Z instrukcji obsługi zamieszczonej na odwrocie napisanej czcionką do przeczytania której powinni dodawać lupę w gratisie, dowiaduje się iż ów preparat na pewno rozwiąże mój problem oraz że zawiera on składnik, który w Kanadzie został uznany za rakotwórczy. Rewela...

Płyn o konsystencji budyniu zrobionego z użyciem zbyt małej ilości wody, nakładam prosto z tubki na tył klocka i czekam kilkanaście minut, aż stanie się na tyle lepki żeby utrzymał się na powierzchni. Tak spreparowany element montuje na swoim miejscu (przy okazji upierdzielając na czerwono pół zacisku).
20131115_194450.jpg
Pewnie ciekawi jesteście efektu... Tu miłe zaskoczenie. To świństwo, od którego ludzie w Kanadzie muszą przechodzić chemioterapię naprawdę działa. Nie niweluje zupełnie piszczenia, ale bardzo je ogranicza, co jest i tak zbawienne. Jednym słowem - polecam :)

Z tak zrobionym zestawem udałem się na badanie techniczne, na którym utwierdziłem się tylko że wszelkie zabiegi wykonałem poprawnie. Krzysztof vs. układ hamulcowy = 1:0.

Przed samym badaniem zakupiłem jeszcze dwa kolejne elementy: nową ory lampę wstecznego oraz nowy zbiorniczek wyrównawczy.

DSC_0360.JPG
20131115_184021.jpg
Tym sposobem przywróciłem autu pełną sprawność i zapewniłem sobie bezproblemowe pod względem technicznym przejście kolejnego już badania w stacji diagnostycznej.

Kolejne dni upłynęły pod znakiem odświeżania lakieru, ale o tym przeczytacie w kolejnym poście.

Re: 205 Forever GTI

: 24 lis ndz, 2013 4:47 pm
autor: Haku
Listopad, druga połowa.. Za oknem jeszcze jesiennie, co w Polskich warunkach oznacza deszcz, brak słońca i sporą paletę wszelakich odcieni ponurej otaczającej nas ze wszystkich stron szarości. Dla mnie jest to miesiąc w którym brak chęci do robienia czegokolwiek jest motywem dominującym. Nie wiem co mówią statystyki, ale podejrzewam że ilość samobójstw w jedenastym miesiącu roku jest większa niż we wszystkich innych miesiącach razem wziętych... Jak to działa na mnie? Mniej więcej tak że zamiast robić coś pożytecznego dla świata (np. naprawiać 205-tkę), zalegam w domu spędzając czas na oglądaniu serialu w którym królowa sypia ze swym bratem, karzeł obraca wszystkie ladacznice, a główny (jak by się mogło wydawać) bohater zostaje skrócony o głowę w jednym z pierwszych odcinków..

Trwałbym pewnie w tym letargu do dzisiaj gdyby nie pewna propozycja, będąca zastrzykiem dającym siłę do działania niczym sok z gumijagód wypity na 15 sec. przed wizytą Toudiego w wiosce.

Z pomocą Ciechoma skontaktował się ze mną człowiek z redakcji magazynu KMH z propozycją wykonania sesji zdjęciowej z udziałem 205-tki. Materiał przez nich szykowany trafi do wydania specjalnego powyższego magazynu, poświęconego najlepszym Hot Hatch'om ever. Od momentu potwierdzenia mojego udziału do dnia zdjęć miałem dwa dni, także na odpicowanie auta czasu pozostało niewiele. Szybki kontakt z dobrym znajomym od auto detailing'u zaowocował umówieniem wizyty już następnego dnia wieczorem. Poniżej zamieszczam efekt naszych dziewięciogodzinnych prac zakończonych o piątej nad ranem.
205 Forever GTI - 2.jpg
205 Forever GTI -6.jpg
205 Forever GTI -5.jpg
205 Forever GTI -10.JPG

Re: 205 Forever GTI

: 24 lis ndz, 2013 4:56 pm
autor: Pluto
Co za poświęcenie! Wygląda jak milion dolarów :shock:

Re: 205 Forever GTI

: 24 lis ndz, 2013 6:25 pm
autor: Haku
Sesja zdjęciowa do magazynu KMH, o której pisałem w poprzednim poście miała miejsce 23-go listopada, zaś jej efekty będziecie mieli okazje ocenić kupując wydanie specjalne magazynu, który ukażę się w salonach prasowych w okolicach gwiazdki. Korzystając z okazji iż auto wyglądało przy tej okazji całkiem nieźle, postanowiłem zrobić również kilka zdjęć we własnym zakresie.

Re: 205 Forever GTI

: 24 lis ndz, 2013 8:17 pm
autor: RafGentry
Jezus Maria, Krzysiek! I które ja mam teraz zdjęcie wrzucić na fanpage! Z pół godziny się zastanawiałem, zanim wybrałem w końcu drogą losową... :mrgreen:

Wygląda po prostu nieziemsko, ale to przecież klubowa wizytówka od lat. Absolutna czołówka projektów z Polski. Szacun za dobrą robotę Haku! _O_

Re: 205 Forever GTI

: 24 lis ndz, 2013 8:58 pm
autor: Lord Devil
Jest wetlook, wyglada zacnie :Y

Re: 205 Forever GTI

: 17 gru wt, 2013 3:30 pm
autor: simon3
Te felgi jaka maja szerokość? Nic nie obciera z tylu?

Re: 205 Forever GTI

: 20 gru pt, 2013 5:51 pm
autor: levis
simon3 pisze:Te felgi jaka maja szerokość? Nic nie obciera z tylu?
z tego co mi wiadomo, z tyłu przy standardowej belce musi być delikatny dystans.

ja dawno temu przy belce z 309 gti nie musiałem montować dystansów do tych felg

Re: 205 Forever GTI

: 23 gru pn, 2013 9:29 pm
autor: Haku
simon3 pisze:Te felgi jaka maja szerokość? Nic nie obciera z tylu?
Szerokość z tego co pamiętam to 7 cali. Przy seryjnej belce z 1.1 na wąskim bębnie dałem dystans 17mm i spokojnie mogłem zapakować dwie osoby na tylną kanapę bez obcierania. Przy belce z 309 GTI kolorowo już nie jest, szczególnie w przypadku gdy jest obniżona o jeden ząb tak jak ma to miejsce u mnie. Felgi montujesz wtedy bez dystansu, ale o jeździe z pasażerami z tyłu i tak możesz zapomnieć. Tu przydały by się tylne błotniki z GTI, które są minimalnie szersze i mają inaczej wycięty otwór na koło.

Re: 205 Forever GTI

: 23 gru pn, 2013 10:42 pm
autor: simon3
Czyli do budy non-Gti lepiej sobie odpuścić te felgi bo są po prostu za szerokie i będą wystawać poza obrys auta?

Re: 205 Forever GTI

: 08 maja pt, 2015 10:40 pm
autor: Haku
Temat obrósł nieco mchem, także chyba najwyższa pora na małą aktualizację.

Od czasu ostatniego wpisu auto przejechało około 6 tys. km, co jak na okres ponad 15 miesięcy jest wynikiem dość skromnym. Aczkolwiek z uwagi iż wyprodukowali je Francuzi nie obyło się bez przygód natury technicznej.

W styczniu zeszłego roku, w najmniej pożądanym momencie posypał się alternator, co na kilka dni uczyniło z 205-tki piękny pomnik zimowej przyrody. Po zaciętych poszukiwaniach udało mi się kupić nowy alternator Valeo, pamiętający czasy w których Jacques Chirac miał jeszcze gęstą czuprynę na głowie.
Peugeot 205 GTI - Alternator Valeo A13N183.jpg
Na pocieszenie kilka dni później, dotarła do mnie przesyłka z magazynu KMH, z mocno mijającym się z prawdą artykułem o Peugeocie 205 GTI :)
Peugeot 205 Forever GTI w KMH.jpg
Podczas gdy większość z Was była jeszcze zajęta odtwarzaniem chronologii wydarzeń nocy sylwestrowej, pug robił za statystę w reklamie jednego z zagranicznych banków. Miejsce akcji - zaadaptowany na tą okoliczność salon Volkswagena.
reklama.jpg
Występ w mediach, mimo moich najszczerszych pragnień, nie uczynił 205-tki mniej awaryjną. Kilka miesięcy później, swój żywot zakończył przewód chłodniczy łączący nagrzewnicę z blokiem silnika.
Chwała Bogu - nadal można dostać ten element w normalnych pieniądzach.
Peugeot 205 GTI - wąż nagrzenica - blok - 1307 C2.jpg
W międzyczasie peżocina załapał się na sesję zdjęciową, przy okazji jednego ze spotów ekipy warszawskiej.
2014-04-19 18.43.30.jpg
Coraz głośniej zaczęło również pracować zawieszenie, co było zwiastunem kolejnych wydatków.
Gwint GAZ Shock, miał już definitywnie dość naszych dróg, co oznajmij okazałym wyciekiem oleju z lewego przedniego amora. Nadszedł czas na zmiany...
Peugeot 205 GTI - Kayaba AGX KYB 741057, KYB734029, KYB 734030.jpg
Peugeot 205 GTI - Eibach Pro Kit - E7001-120.jpg
Po kilku latach jeżdżenia na mega twardym gwińcie, zdecydowałem się na coś mniej ekstremalnego. Wybór padł na dość popularny setup, czyli Kayabę AGX oraz sprężyny progresywne Eibach Pro Kit. Przy okazji wymienione zostały gumy stabilizatora oraz zregenerowana został lewa przednia zwrotnica. Wrażenia z jazdy opisze poźniej - narazie trwa zabawa z ustawieniami twardości amorków. Pierwsze doznania bardzo na plus.

Re: 205 Forever GTI

: 09 maja sob, 2015 5:41 pm
autor: simon3
Fajnie, że w końcu coś w temacie się ruszyło :) Aż miło poczytać :)

Re: 205 Forever GTI

: 29 lis ndz, 2015 8:40 pm
autor: marcinpug
Prosimy o zdjęcia jak auto wygląda na tym zestawie AGX+Eibach Pro Kit .