Strona 19 z 26

Re: 205 Forever GTI

: 22 gru wt, 2015 10:59 pm
autor: Haku
Modyfikowanie tego auta to jednak nieuleczalna choroba... Idą zmiany...

Re: 205 Forever GTI

: 23 gru śr, 2015 12:06 am
autor: fila1223
następny 16v się szykuje :D

Re: 205 Forever GTI

: 23 gru śr, 2015 9:33 am
autor: cienki
Czekam na knowhow dotyczący wiązki silnika. Sam teraz kompletuje graty do swapa.

Re: 205 Forever GTI

: 23 gru śr, 2015 11:25 pm
autor: operatorbazooki
Widziany z tydzień temu w Pruszkowie ;) Ale strasznie brudny !

Re: 205 Forever GTI

: 31 gru czw, 2015 2:25 am
autor: Haku
Lecimy z koksem :)

Re: 205 Forever GTI

: 08 sty pt, 2016 2:59 am
autor: Haku
Prac ciąg dalszy...

Re: 205 Forever GTI

: 08 sty pt, 2016 8:08 am
autor: daro
Dawca Xsara vts?

Re: 205 Forever GTI

: 08 sty pt, 2016 1:39 pm
autor: Haku
Silnik wzięty z rozbitej Xsary VTS '99. Przebieg potwierdzony książką serwisową 184 tys. km, kompresja między 13,9 a 14,1 także jeszcze posłuży. Skrzynia biegów zostaje z XU9JAZ - do tego większe sprzęgło 215mm z 405 Mi16. Jak dobrze pójdzie to w aucie zagości jeszcze maglownica ze wspomaganiem z krótkim przełożeniem (2,4 obrotu od oporu do oporu). Na tą chwilę trwa kompletowanie ostatnich elementów tej układanki.

Re: 205 Forever GTI

: 08 sty pt, 2016 1:51 pm
autor: krzyska
Zastanawiałeś się nad 2.0T?

Re: 205 Forever GTI

: 08 sty pt, 2016 1:58 pm
autor: daro
Zamontuj sobie przepustnicę z 406 3.0 jest o wiele większa i pasuję bez problemu.

Re: 205 Forever GTI

: 08 sty pt, 2016 2:01 pm
autor: Haku
Niewiele brakowało a właśnie 2.0 turbo wylądowało by pod maską. W okolicach Serocka stoi Citroen XM 2.0 turbo, który miał mi posłużyć za dawcę.
5844994791_4.jpg
5844994791_1.jpg
Po finalnym podliczeniu kosztów swapa, wybór padł jednak na wolnossące 2 litry. Po przekładce chętnie porównam osiągi i zobaczymy co szybsze ;)

Re: 205 Forever GTI

: 08 sty pt, 2016 2:37 pm
autor: krzyska
Takie same wnioski co u mnie, montaż 2.0 wydaje się szybszy i prostszy.
Ale jak patrzę na Twoje auto ( i jeszcze indiane Flory) to świszczy mi w głowie 2.0T.

Re: 205 Forever GTI

: 08 sty pt, 2016 3:24 pm
autor: daro
Przy 2.0 T jest o wiele więcej przeróbek, i trzeba gdzieś coolera wcisnąć, ale łatwiej się można bawić w podnoszeniu mocy :twisted: .

Re: 205 Forever GTI

: 08 sty pt, 2016 7:05 pm
autor: grzesiek309
GTI-6 za to miażdży TCT dźwiękiem :twisted: Przy przyspieszaniu z niskich obrotów bulgocze jak jakieś V, a przy wysokich brzmi jeszcze lepiej :mrgreen:
Sam miałem zamiar pakować TCT, bo nawet takowe kupiłem, ale zrezygnowałem.

Re: 205 Forever GTI

: 09 sty sob, 2016 3:39 am
autor: Haku
Dziś dotarły kolejne graty w postaci uszczelniaczy oraz paska osprzętu.
IMG_20160109_022411.jpg
Zdjęte i uszczelnione na nowo zostały głowiczki wałków rozrządu. Póki co bez przykrych niespodzianek :)
IMG_20160109_022546.jpg
Na koniec dnia zabrałem się za demontaż skrzyni biegów z xsary. W wyniku kolizji jaką miał dawca silnika, zerwane zostało jej górne mocowanie także element idzie na części. Pytanie do forumowych speców - gdzie mogę porównać przełożenia VTS-a z tym co oferuje skrzynia z 1.9 GTI. Opłaca się przekładać piąty bieg do skrzyni z JAZ-a?