Strona 3 z 3
Re: ciśnienie oleju
: 17 sty ndz, 2010 2:33 pm
autor: grzechuuu205
grzechuuu205 pisze:
a wiec jak odpale zimnu silnik (temp zew. 0st) to mam koło 4 barów ale niezaleznie jakie mam obroty (czy 1000obr/min czy 3000obr/min - zawsze jest koło tych 4 barów - czy to jest normalne???
czyli tak byc nie powinno?
Re: ciśnienie oleju
: 17 sty ndz, 2010 2:49 pm
autor: moralez
Przeciez banita ci napisal ze nie powinno tak byc ! Prawdopodobnie masz czujnik do wymiany.
Re: ciśnienie oleju
: 17 sty ndz, 2010 2:57 pm
autor: grzechuuu205
no wiem ze napsiał, ale chciałem wiedziec czy na całej szerokosci czujnik warjuje, czy tylko na zimnym........
Re: ciśnienie oleju
: 17 sty ndz, 2010 3:05 pm
autor: moralez
Ogladales jego filmik ? Skoro na cieplym silniku czujnik wskazuje mu 6 bar to na zimnym tym bardziej powinien wskazywac 6 i wiecej.
Re: ciśnienie oleju
: 17 sty ndz, 2010 3:23 pm
autor: grzechuuu205
oglądałęm! tylko nie chodziło mi o to jaką wartość wskazuje, ale czy raguje na zmiany prędkości obrotowej. i chodzi mi o silnik zimny ( a nie rozgrzany do 85st jak na filmie)
Re: ciśnienie oleju
: 17 sty ndz, 2010 3:38 pm
autor: moralez
no skoro z 2 plynnie wraz z obrotami idzie na 6 to mozna zobaczyc jak czujnik powinien reagowac. Na zimno wraz z rozgrzewaniem silnika i oleju cisnienie na jalowych obrotach spada i zwieksza sie zakres wahan cisnienia oleju. Zaraz po odpaleniu wskazowka powinna isc do konca skali a potem wraz z rozgrzewaniem, zaczyna sie cofac
Re: ciśnienie oleju
: 26 lut pt, 2010 11:10 pm
autor: bzium
Znalazłem takie informacje odnośnie silnika XU9JA
oil pressure 3.5 bar @ 4000rpm,
oil pressure warning light operating pressure 0.44 to 0.58 bar.
Jak widać przy 4k rpm powinno być 3,5 bar
Nie znalazłem szczegółowego opisu dla tego silnika ale dla silnika XU9J4 (16v):
Oil pressure (at 90deg Celcius) 4.1 bar @4000rpm
Oil pressure (at 120deg Celcius) 1.8 bar @1000rpm
Oil pressure (at 120deg Celcius) 5.5 bar @6500rpm
Oil pressure warning switch treshold 0.8 bar
Oil filter by-pass treshold 1.2 bar
Oil filter type Champion F104 (or similar)
Maximum oil temp during use (continuous) 140 ºC
Maximum oil temp during use (intermittent) 150 ºC
Oil pump type Gear-type, chain-driven off distribution side
Engine speed [RPM] 1500 1800 2500 3000 3600 4000 4500 5000 6500
Oil pump flow [liters/min] 8.2 9.9 11.6 12.1 12.5 13.2 13.8 14.4 16.1
Zapewne dla 8v ciśnienie będzie odrobinę mniejsze.
Re: ciśnienie oleju
: 27 lut sob, 2010 12:03 pm
autor: chaos
powiem ci tak mało który olaj zachowuje odpowiednie właściwiści przy 140 stopniach C
ja katając gtika nie przekroczyłem nigdy 110 na oleju. mówie o np. 30 min lataniu po lotnisku
Re: ciśnienie oleju
: 27 lut sob, 2010 2:10 pm
autor: Banita
bzium pisze:Znalazłem takie informacje odnośnie silnika XU9JA
oil pressure 3.5 bar @ 4000rpm,
oil pressure warning light operating pressure 0.44 to 0.58 bar.
Jak widać przy 4k rpm powinno być 3,5 bar
Nie znalazłem szczegółowego opisu dla tego silnika ale dla silnika XU9J4 (16v):
Oil pressure (at 90deg Celcius) 4.1 bar @4000rpm
Oil pressure (at 120deg Celcius) 1.8 bar @1000rpm
Oil pressure (at 120deg Celcius) 5.5 bar @6500rpm
Oil pressure warning switch treshold 0.8 bar
Oil filter by-pass treshold 1.2 bar
Oil filter type Champion F104 (or similar)
Maximum oil temp during use (continuous) 140 ºC
Maximum oil temp during use (intermittent) 150 ºC
Oil pump type Gear-type, chain-driven off distribution side
Engine speed [RPM] 1500 1800 2500 3000 3600 4000 4500 5000 6500
Oil pump flow [liters/min] 8.2 9.9 11.6 12.1 12.5 13.2 13.8 14.4 16.1
Zapewne dla 8v ciśnienie będzie odrobinę mniejsze.
Wszystko fajnie, tylko to są wartości minimalne. Nominał nie jest określony. Zawiera się w przedziale między minimum, a otwarciem bypass'u w pompie.
PS. Ja dobiłem do 130* na autostradzie.

Re: ciśnienie oleju
: 27 lut sob, 2010 3:21 pm
autor: bzium
To nie są wartości minimalne tylko nominalne.
Re: ciśnienie oleju
: 27 lut sob, 2010 4:09 pm
autor: Banita

Jak uważasz.