Strona 3 z 22

Peugeot 205 <<Miami Blue >>

: 19 lut czw, 2009 5:45 pm
autor: druan
Fox pisze:Druan: Skrzynia podchodzi, ale przełożenia z gti nie do końca pozwalają na wykorzystanie potencjału 16v. Ja zawiozłem moją skrzynię do speca w Czernichowie. Wymienił mi przełożenie główne na takie od 1.6 gti żeby auto się lepiej zbierało a 5 bieg wrzucił od diesela żeby oszczędniej się jeździło. Nie pamiętam już ile to kosztowało ale bardzo rozsądne pieniądze. Przy okazji wymienił wszystkie uszczelki i zrobił przegląd skrzyni. Co do przepływki to musisz mieć taką żeby pasowała do komputera. Tzn jeśli chodzi o to czy pasuje mechanicznie to tak - będzie pasowała, ale komp może z nią nie współpracować. Ja kupiłem sobie przepływkę od mi16 od kompa z takim numerem jaki mam, ale się okazało że ma dokładnie taki sam numer jak ta od gti:) Do tych późniejszych mi16, z katalizatorem już chyba nie będzie pasować przepływka z gti, ale tak jak mówię - trzeba sobie sprawdzić numer kompa i jaki numer przepływki pasuje. Najlepiej oczywiście kupić silnik razem z zestawem komputer/przepływka/czujnik stukowy/silniczek krokowy żeby potem nie szukać przez pół roku tych elementów:) Czujnik stukowy co prawda jest łatwo znaleźć bo taki sam był np w astrach gsi i innych samochodach, ale silniczek krokowy już jest rzadszym okazem. Jak masz teraz w GTI motronica to praktycznie wszystko od mi16 będzie pasowało. Nawet jak wyjmiesz silnik gti i włożysz 16v i podłączysz te same kabelki to będzie chodził, tylko nie będzie miał za dobrych wolnych obrotów, no i mocy będzie miał pewnie tyle co gti. Trzeba dokupić silnik krokowy i czujnik stukowy, dorobić 2 kabelki do wiązki i podpiąć pod odpowiednie piny kompa od mi16 i gotowe. Jakbyś miał problemy z elektryką to mogę Ci polecić kumpla który jest mechanikiem i który rozkminił i zrobił porządek z moją wiązką (jego firma to FC AUTO i opisałem ją w dziale polecane warsztaty. Po tym co przeżyli przy moim samochodzie, z następnym 205 mi16 nie będą mieć najmniejszych problemów:)) Aha, jeszcze jedna sprawa z kompem. W mi16 były kompy z dwu albo 3 rzędową wtyczką. W gti też. Jak kupisz sobie kompa z taką wtyczką jak masz w gti to wystarczy że poprzepinasz piny w odpowiednie miejsca i będzie ok. Jak będziesz miał natomiast kompa z inną wtyczką no to samą wtyczkę też będziesz musiał gdzieś zdobyć. Ja w GTI mam katalizator i w końcu do mi16 też kupiłem kompa od wersji z katalizatorem ( tej 147KM ). Silnik co prawda mam D6C (orginalnie bez kata i 160KM) ale wersja z katem miała też czujnik stukowy i dlatego ją wybrałem. Wcześniej miałem inny silnik mi16 i jeździłem na kompie od gti z chipem od grabka niby przystosowanym do mi16, ale po roku mi tamten silnik się rozleciał i było podejrzenie że właśnie spalanie stukowe go rozwaliło...Za drugim razem już nie ryzykowałem i wybrałem bezpieczniejszą wersję z czujnikiem.
Problem możesz mieć największy z wydechem. Ja mam kolektor wydechowy od xsary bodajrze. jest krótki i się mieści pod maską, ale resztę wydechu trzeba troche przespawać żeby spasować. Chłodnicę mam od BX'a gti. Jest kilka różnych więc trzeba wybrać najmniejszą. Trzeba sobie oczywiście dorobić jakieś nowe mocowanie do niej, ale da się ją przesunąć troche do przodu w stosunku do tego co jest w gti i kolektor dolotowy też się zmieści.
Ogólnie warto przejść na mi16. Pali tyle samo (6,5/100 na trasie) a daje większą frajdę i dźwięk jaki wydaje z siebie jest nieporównywalnie bardziej cieszący ucho nawet przy seryjnym wydechu:)

Jeśli chodzi o Borki, bo widzę że taki temat się tutaj pojawił to ja na razie się nie zapisuję. Road Trip ma absolutny priorytet i zrobię wszystko żeby tam pojechać.W końcu taka wyprawa może się już nie powtórzyć a Borki chyba są co roku. Jeśli uda mi się wrócić z tych wojaży w całości i zostanie mi choć trochę oszczędności to Borki oczywiście też rozważę.

Acha, kupiłem sobie wreszcie wymarzony aparat i jak tylko umyję auto i zrobi się ładnie to pstryknę jakieś foty samochodu po malowaniu żeby się wreszcie nim pochwalić:)

Fox a chłodnica z gti orginalna niepodejdzie pod silnik mi??/bo kupiłem nową niedawno :cry:

Peugeot 205 <<Miami Blue >>

: 19 lut czw, 2009 6:55 pm
autor: moralez
podjedzie tylko musisz przerobic(chlodnica musi byc przy samych wiatrakach) plastik mocujacy ja.

Peugeot 205 <<Miami Blue >>

: 19 lut czw, 2009 7:24 pm
autor: druan
dzięki moralez napewno bede potrzebował pomocy jak bede robił przekładke wiec będe pytał;) _O_ tylko póki co niemam kompa do niego i przepływki :cry:

Peugeot 205 <<Miami Blue >>

: 19 lut czw, 2009 7:50 pm
autor: moralez
a jaki powinienes miec komp 2 rzedy czy 3 ?
przeplywki jest taka jak w 1,9 gti 8)

Peugeot 205 <<Miami Blue >>

: 19 lut czw, 2009 7:53 pm
autor: druan
wiesz co jeszcze sie nieprzyglądałem temu silnikowi bo przywiozłem go wczoraj wieczorem a było ciemno a póki co pracje do wieczora w sobote bedę mu sie przyglądał póki co leży u ojca w aucie :mrgreen:



Moralez taką mam Wtyczke chyba to jest 2 rzędowa

Peugeot 205 <<Miami Blue >>

: 21 lut sob, 2009 1:29 am
autor: moralez
bede mial komputer do tej wiazki, przeplywka raczej jest ta sama co w 1,9 gti z kocowka 202 8)

Re: Peugeot 205 <<Miami Blue >>

: 21 lut sob, 2009 8:45 am
autor: druan
a powiedz mi to jest taka sama wiazka co gti 1.9????

Re: Peugeot 205 <<Miami Blue >>

: 21 lut sob, 2009 9:02 am
autor: moralez
nie, w gti z motronic'iem masz komputer 3 rzedowy.

Re: Peugeot 205 <<Miami Blue >>

: 21 lut sob, 2009 9:16 am
autor: druan
nom to mam lipe bo niemam pełnej wiązki 8)7 ktoś ucioł bezczelnie kable idące do liczika mam tylko do kompa; :cry:

Re: Peugeot 205 <<Miami Blue >>

: 21 lut sob, 2009 9:20 am
autor: moralez
zawsze mozesz zrobic ten silnik na wiazce z gti tak jak ma Fox 8)

byly 2 typy silnikow mi 16
dfw 148 KM wtrysk Motronic 1,3 komputer 3 rzedowy
d6c 158 KM wtrysk Motronic 4,1 komputer 2 rzedowy

swoja droga podlaczenie przewodow idacych do wiazki glownej nie jest mocno skomplikowane :)

Re: Peugeot 205 <<Miami Blue >>

: 21 lut sob, 2009 9:21 am
autor: druan
a jak bym przepioł całą tą wiązke od gti do tego mi16 przełożył czujniki to wtedy było by wejście 3 rzędowe a bedzie to funkcjonowało i dostane kompa 3 rzędowego do miga??? :wink:

Re: Peugeot 205 <<Miami Blue >>

: 21 lut sob, 2009 9:24 am
autor: moralez
Fox ci juz to opisal spojrz pare postow wyzej. Jak cos to moge skopiowac ci eprom z takiego komputera.

Re: Peugeot 205 <<Miami Blue >>

: 21 lut sob, 2009 6:44 pm
autor: druan
moralez a masz może jakieś schematy do miga :?:

Re: Peugeot 205 <<Miami Blue >>

: 21 lut sob, 2009 7:45 pm
autor: Fox
Tak jak pisałem wcześniej. Zostaw wiązkę od gti i znajdź sobie komputer 3 rzędowy. Wypinasz silnik 8v, wkładasz 16v i podpinasz dokładnie te same przewody. Czujniki też zostają te z 8v. Ja podłączyłem sobie czujnik ciśnienia oleju z 16v to albo jest zepsuty albo nie współpracuje z zegarami z gti bo cały czas mi wskazuje maksimum:) Reszta czujników nawet w katalogu ma taki sam numer. Szukasz sobie schematu wtyczki z gti oraz wtyczki z 16v, wynajdujesz różnice i przepinasz kabelki pod odpowiedni piny. Do tego dokładasz dwa kabelki do wiązki i podłączasz czujnik stukowy oraz silniczek krokowy. Jak nie wiesz jak to podłączyć to możemy się spotkać i zobaczysz jak to u mnie jest zrobione i jaki kabel gdzie idzie.

Re: Peugeot 205 <<Miami Blue >>

: 21 lut sob, 2009 8:14 pm
autor: moralez
druan pisze:moralez a masz może jakieś schematy do miga :?:
schematy elektryki ? mam jakies