Strona 3 z 14

Re: Doskonałe 205 CTi by Don Padre

: 15 gru wt, 2009 9:13 pm
autor: Lord Devil
Kolejny update, czyli jak to dalej sie dzialo:

Obrazek
czyszczenie silnika zaczelo sie od "zeskrobania" brudu najpierw plaskim srubokretem potem szczotka druciana

Obrazek
pomocna chemia

Obrazek
zabieramy sie rowniez za glowice

Obrazek
z drugiej strony

Obrazek
widoczne postepy

Obrazek
wyrownanie przylgni kolektora wydechowego

Obrazek
pora na druga strone bloku

Obrazek
Don Padre postanowil miski nie czyscic

Obrazek
jak widac nie tylko blok i glowica beda czyste, plan obejmuje wszystko :mrgreen:

Obrazek
dlatego Don nie czyscil miski, postanowil zamontowac "sportowa" uzebrowana. ktora lepiej chlodzi olej, dlaczego to zrobil, bo postanowil uzyc to co najlepsze

Obrazek
trzeba przyznac, ze wyglada swietnie

Obrazek
do zamontowania tej miski potrzebna jest podkladkam gdyz miska "sportowa" jest plytsza i inaczej smok sie nie zmiesci

Obrazek
tak wyglada sama podkladka dystansujaca na bloku

Obrazek
tak wygladaly tuleje cylindrow, tloki i korby zaraz po wyjeciu

Obrazek
gumki pod cylindrami juz nie beda nam potrzebne, do skladania pojda nowe

Obrazek
blok juz zupelnie goly i wstepnie oczyszczony, przygotowany do dalszej obrobki

Obrazek
wal

Obrazek
panewki wbrew pozorom wygladaja dobrze, jest przytarta tylko powloka slizgowa

Obrazek
warto stosowac dobry olej, dobry filtr i dbac o szczelnosc calego ukladu!

Obrazek
stosowanie dobrych, a nie tych najtanszych panewek rowniez jest nie bez znaczenia.

Obrazek
jak widac, to nie zarty, silnika nie ma, sa tylko jego czesci skladowe tu i tam :roll:

Obrazek
czyszczenia czesc dalsza

Obrazek
a oto efekty

Obrazek
plastiki tez sa myte, nie ma to tamto

Obrazek
lapy silnika tez oczywiscie sa myte

Obrazek
czyszczenie budy, powolutku, pedzelkiem i bardzo dokladnie

Obrazek
brud rozpuszczony wystarczy tylko zmyc

Obrazek
jak widac Don Padre swietnie sobie radzi bez bierzacej goracej wody i Karchera :shock:

Obrazek
da sie ladnie wyczyscic

Obrazek
miejsca nie duzo i Audi czesto musialo stac na zewnatrz, ale czego nie robi sie dla milosci do 205 i dla Don Padre :lol:

Re: Doskonałe 205 CTi by Don Padre

: 15 gru wt, 2009 9:17 pm
autor: dzikson
To nie warsztat - to laboratorium :lol:

Re: Doskonałe 205 CTi by Don Padre

: 15 gru wt, 2009 9:20 pm
autor: Pluto
Ciekaw jestem kiedy moje auto dozna takiego SPA. Czekam na efekt końcowy :W

Re: Doskonałe 205 CTi by Don Padre

: 15 gru wt, 2009 11:20 pm
autor: kubagti
Efekty czyszczenia super, polecam też do czyszczenia stary dobry Detersil pomaga w uzyskaniu podobnych efektów. :)
Super Super robota !!!!!

Re: Doskonałe 205 CTi by Don Padre

: 16 gru śr, 2009 12:24 am
autor: Para
Z jakiego zrodla/modelu pochodzi miska olejowa ?

Re: Doskonałe 205 CTi by Don Padre

: 16 gru śr, 2009 12:28 am
autor: Kamkiler
Miski są przeważnie w wersjach Automatic lub w pugach z Klimą bo mają mocowania pod kompresor klimy

Świetna robota , mało kto ma czas robić tyle fotek podczas pracy nad autem .Mi to nadal się nie udaje.

Re: Doskonałe 205 CTi by Don Padre

: 16 gru śr, 2009 12:40 am
autor: Altowiolistka
łał, gratuluję! :) przede wszystkim chyba zdjęć, bo niesamowite jest to, z jaką dokładnościa i kolejnościa wszystko jest pokazane, nam to się nie udało pomimo wszelkich starań... szacuneczek
jeszcze raz gratuluje!

Re: Doskonałe 205 CTi by Don Padre

: 17 gru czw, 2009 4:48 pm
autor: Lord Devil
Czasu przed koncem roku coraz mniej, "budzetowka" zaatakowala biuro z ta sama gadka co roku ..."drogi panie, jak nie zrobimy teraz to kasa przepadnie..." co z tego, ze byl caly rok, zawsze budza sie w grugniu. Postaram sie jednak umiescic kolejna porcje fotografii, na wszelki wypadek, gdyby ktos sledzil ten temat. Do dziela:

Obrazek
wykrecone czesci i wstepnie oczyszczone szczotka druciana, gotowe do anadowania

Obrazek
tak wygladaja diwajsy po anodowaniu, estetycznie i bezpiecznie, rdzy sie nie boja

Obrazek
z bliska

Obrazek
raz jeszcze

Obrazek
prawdziwa bizuteria do 205 GTi w wersji topless


Padre nie ogranicza sie do jednego projektu. Jako znany Mistrz tylnej belki, podjal sie regeneracji belki z 309GTi16v przeznaczonej do mojego Griffe

Obrazek
zaczyna od demontazu

Obrazek
drazki juz poluzowane

Obrazek
jedna strona juz uwolniona

Obrazek
zaraz bedzie cala rozebrana

Obrazek
Dzien dzecka sie skonczyl, oto do czego prawadzi brak konserwacji i wymiany lozysk na czas


Powracamy do tematu CTi

Obrazek
Maglownica po regeneracji, odmalowana, gotowa do montazu

Obrazek
Sanki z GTi po piaskowaniu i proszkowym malowaniu prezentuja sie tak

Obrazek
Wachacz i sanki z GTi

Obrazek
Wachacze po wstepnym montazu

Obrazek
Stabilizator tez po zabiegu czyszczenia i lakierowania

Obrazek
nowe tuleje, zawsze smieszylo to, ze sa kolorowe

Obrazek
druga strona w innym kolorze :P

Obrazek
Przednie zawieszenie poza McPhersonami gotowe

Obrazek
jak z fabryki

Re: Doskonałe 205 CTi by Don Padre

: 17 gru czw, 2009 5:47 pm
autor: levis
Czy mi sie wydaje, czy belka z 309 inaczej rozbiera sie niz ta z 405. Z tego co ja pamietam, ja zeby wyjac i wlozyc nowe czopy musialem rozebrac belke w drobny mak... bo na koncu czopu byl kolnierzyk i trzeba bylo wkladac je od strony srodka belki...

Re: Doskonałe 205 CTi by Don Padre

: 18 gru pt, 2009 12:59 pm
autor: Marin205
w kwestii anodowania: jakim metalem zostało to pokryte? rozumiem że nie jest to złoto :)

i jakie opcje rozważane były i czemu akurat ta została wybrana?

Re: Doskonałe 205 CTi by Don Padre

: 18 gru pt, 2009 7:18 pm
autor: Lord Devil
Co do samego anodowania, to poprawne okreslenie tego procesu w tym przypadku to GALWANIZOWANIE CYNKOWE chemiczne (nie ogniowe) powloka chromianowa zolta. Dlaczego to, no coz chromowanie czy niklowanie nie bylo nam potrzebne. Przede wszystkim chodzilo o zabezpieczenie antykorozyjne, a wybrana metoda daje najlepsze efekty - najmocniejsza powloka ochronna, poza tym wyglada to estetycznie i nie przeszkadzaja dorbne nierownosci powloki (np wzery po rdzy, czy sama struktura metalu)
Co do belki, nie rozbieralismy belki z 405 zwyklej tylko w dwoch T16 - belki chyba sa inne - Don wypowie sie sam.
kolejna porcja fotek:

Obrazek
wyglada to dobrze!

Obrazek
teraz tylko zamontowac

Obrazek
McPhersony tez gotowe, amortyzatory to Magneti Marelli gazowe, sprezyny to H&R -35mm

Obrazek
szuflada pelna rozmaitosci

Obrazek
male sprostowanie tarcze TRW a nie jak pisalem wczesniej Brembo

Obrazek
etap kompletowania i renowacji zakonczony, pora montowac

Obrazek
do gory i pod auto

Obrazek

Obrazek
sanki juz zamontowane, mozna wkladac amory

Obrazek

Obrazek
McPhersony juz na aucie

Obrazek
magiel polaczony z kierownica

Obrazek
zawieszenie juz gotowe i zamontowane

Obrazek

Obrazek
serwo i pompa juz zamontowane

Obrazek
teraz pora na silnik

Obrazek
niby do jazdy gotowy, tylko napedu BRAK!

Re: Doskonałe 205 CTi by Don Padre

: 18 gru pt, 2009 9:20 pm
autor: grzechuuu205
hehe odwrotnie opony masz założone z przodu :P

Re: Doskonałe 205 CTi by Don Padre

: 18 gru pt, 2009 9:20 pm
autor: Para
Pewnie tylko na przymiarke

Re: Doskonałe 205 CTi by Don Padre

: 18 gru pt, 2009 9:35 pm
autor: zmac
levis pisze:Czy mi sie wydaje, czy belka z 309 inaczej rozbiera sie niz ta z 405. Z tego co ja pamietam, ja zeby wyjac i wlozyc nowe czopy musialem rozebrac belke w drobny mak... bo na koncu czopu byl kolnierzyk i trzeba bylo wkladac je od strony srodka belki...
belka w 309 jest prawie identyczna jak w 205, podobne rozwiazanie jest w 306, co do belki w 405 jest tak jak pisze levis zeby wymienic czopy trzeba ja kompletnie rozebrac, taka sama jest w partnerze i xarze picasso, w 106 belka jest podobna do tej w 405
przepraszam za OT

Re: Doskonałe 205 CTi by Don Padre

: 18 gru pt, 2009 9:52 pm
autor: Lord Devil
Zmac, nie masz za co przepraszac, rzetelnej wiedzy nigdy dosyc. Co do opon to Para ma racje, na szybko trzeba bylo kola zakladac, bo czekala nas przeprowadzka calego garage :shock: , ale to juz inna historia