Strona 3 z 7

Re: Brembo z 406 do 205?

: 19 maja czw, 2011 1:17 pm
autor: Marin205
ktoś coś mi tłumaczył że przy mniejszej pojemności tłoczka z tyłu - tył będzie mocniej łapał i wtedy - hop siup w plastikowy worek

wydaje mi się że forum 205gtidrivers Cię czeka - ostatnio tam wyszukałem 5 stron postów o brembo z czego bardzo wiele na temat ich sprzedaży

spotkałem się też z opinią że warto założyć mniejsze serwo od zwykłej wersji by hamulec nie był tak reaktywny


zanim pozakładasz zestaw - to pojedź do diagnosty niech porobi Ci pomiary z jaką siłą łapie na ory zestawie

cybernck tak testował płyny hamulcowe

Re: Brembo z 406 do 205?

: 19 maja czw, 2011 3:43 pm
autor: kubas
Kwestia regulacji korektorem siły hamowania, nic więcej. Ale polepszanie przodu nie jest tak niebezpieczne jak polepszanie tyłu. Jak będziesz miał za mocne hamulce z tyłu to będzie cię bokiem ustawiać na hamowaniu co ani bezpieczne ani efektywne :)

Re: Brembo z 406 do 205?

: 19 maja czw, 2011 4:12 pm
autor: Marin205
kubas pisze:Kwestia regulacji korektorem siły hamowania, nic więcej. ......

trzeba umieć dobrać rozmiar tarcz na tył i przód oraz pojemność tłoczków i rozmiar pompy hamulcowej - bo ich zmiana zmienia siły hamowania (wynika to z fizyki - jak to policzyć nie wiem - zawsze miałem mierny)

słyszałem o stosowaniu dwóch pomp (nawet gdzieś widziałem takie coś pod maską 205 - chyba na forum 205gtidrivers) jedna pompa na przód druga na tył , dwa zbiorniczki płynu oczywiście, naciskane jednym pedałem przez ballance bar które daje możliwość regulacji długości dźwigni dla każdej pompy z osobna (opis działania zaczerpnięty z autoklub.pl)


ponoć korektory ustalają określony rozdział siły hamowania i w grę wchodziłby regulator płynny choć nie do końca jest to dobre rozwiązanie bo ponoć trudno dobrać (pomimo że regulowany)

można użyć firmy wilwood http://www.wilwood.com/MasterCylinders/ ... alves.aspx 57 %

AP Racing 65 %

lub tilton



myślę że trzeba zmierzyć ciśnienie w układzie hamulcowym

zmierzyć siłę hamowania takiego zestawu po założeniu

i spróbować dobrać korektor siły hamowania z katalogu po parametrach - wtedy założysz po prostu takich który swoimi parametrami będzie w najlepszy sposób lub po prostu dobrać regulator ciśnienia od zwykłej hydrauliki :) ale tu też jest ryzyko bo taki zawór poprostu obcina ciśnienie powyżej określonego

Re: Brembo z 406 do 205?

: 19 maja czw, 2011 8:08 pm
autor: grzesiek309
Niestety kilka razy przekonałem się, że mocne heble z tyłu nie są bezpieczne :( Widziałem kilka razy patent na 2 pompy i nie wiedziałem o co chodzi. Kiedyś w West Coast Customs(chyba :| ) zamontowali dla kolesia układ, którym regulował czy mocniejszy ma być przód czy tył. Mógł dać całą moc na przód i palić gumę bez problemu.

Re: Brembo z 406 do 205?

: 19 maja czw, 2011 8:47 pm
autor: Lord Devil
regulowane kolektory w rajdowkach to zadna nowosc, zawsze mozna to zastosowac i ustawic pod wlasne preferencje :Y

Re: Brembo z 406 do 205?

: 19 maja czw, 2011 9:09 pm
autor: cienki
Lord Devil pisze:regulowane kolektory w rajdowkach to zadna nowosc, zawsze mozna to zastosowac i ustawic pod wlasne preferencje :Y
Korektory :mrgreen:

Re: Brembo z 406 do 205?

: 20 maja pt, 2011 10:21 am
autor: kubas
Marin205 pisze:
kubas pisze:Kwestia regulacji korektorem siły hamowania, nic więcej. ......

trzeba umieć dobrać rozmiar tarcz na tył i przód oraz pojemność tłoczków i rozmiar pompy hamulcowej - bo ich zmiana zmienia siły hamowania (wynika to z fizyki - jak to policzyć nie wiem - zawsze miałem mierny)

słyszałem o stosowaniu dwóch pomp (nawet gdzieś widziałem takie coś pod maską 205 - chyba na forum 205gtidrivers) jedna pompa na przód druga na tył , dwa zbiorniczki płynu oczywiście, naciskane jednym pedałem przez ballance bar które daje możliwość regulacji długości dźwigni dla każdej pompy z osobna (opis działania zaczerpnięty z autoklub.pl)


ponoć korektory ustalają określony rozdział siły hamowania i w grę wchodziłby regulator płynny choć nie do końca jest to dobre rozwiązanie bo ponoć trudno dobrać (pomimo że regulowany)

można użyć firmy wilwood http://www.wilwood.com/MasterCylinders/ ... alves.aspx 57 %

AP Racing 65 %

lub tilton



myślę że trzeba zmierzyć ciśnienie w układzie hamulcowym

zmierzyć siłę hamowania takiego zestawu po założeniu

i spróbować dobrać korektor siły hamowania z katalogu po parametrach - wtedy założysz po prostu takich który swoimi parametrami będzie w najlepszy sposób lub po prostu dobrać regulator ciśnienia od zwykłej hydrauliki :) ale tu też jest ryzyko bo taki zawór poprostu obcina ciśnienie powyżej określonego
Sorry marin ale troche bzdur piszesz i niepotrzebnie komplikujesz.

Wystarczy http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=2640 i regulujesz sobie płynnie z kabiny rozkład siły hamowania między przodem a tyłem. I nic nie trzeba dobierać.

Re: Brembo z 406 do 205?

: 20 maja pt, 2011 11:00 am
autor: Lord Devil
Wlasnie o tym mowa, Cienki jasna sprawa, korektor

Re: Brembo z 406 do 205?

: 20 maja pt, 2011 12:46 pm
autor: Marin205
kubas pisze:Sorry marin ale troche bzdur piszesz i niepotrzebnie komplikujesz.

Wystarczy http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=2640 i regulujesz sobie płynnie z kabiny rozkład siły hamowania między przodem a tyłem. I nic nie trzeba dobierać.
bzdury ..... nie ma czegoś takiego że TROCHĘ, albo piszę albo nie piszę (fakt że nie jestem specem w tej dziedzinie ale trochę na ten temat już wiem)


z tego co wiem i z tego co przeczytałem w instrukcji akurat ten wilwood pozwala zredukować ciśnienie do 57 %

specyfikacja techniczna jest np tu http://www.revolutionbrake.com/master-c ... ntrols.pdf

zastosowanie regulacji nie zwalnia z odpowiedniego doboru zacisków, pomimo że funkcją tego zaworu jest rozdział ciśnienia pomiędzy przodem a tyłem




grzesiek309 pisze:Niestety kilka razy przekonałem się, że mocne heble z tyłu nie są bezpieczne :( Widziałem kilka razy patent na 2 pompy i nie wiedziałem o co chodzi. Kiedyś w West Coast Customs(chyba :| ) zamontowali dla kolesia układ, którym regulował czy mocniejszy ma być przód czy tył. Mógł dać całą moc na przód i palić gumę bez problemu.
http://www.compbrake.co.uk/Pedal-Boxes/ ... d_407.html

Re: Brembo z 406 do 205?

: 20 maja pt, 2011 2:07 pm
autor: kubas
Zmniejsza o 57%, to jest wystarczająco. Mając brembo 4tłoczkowe z przodu i serie na tarczach z tyłu spokojnie można ładnie wyregulować wszystko. Swoją drogą w samochodzie ważącym 800kg takie wielkie hamulce to przerost formy nad treścią. Trochę upalam po torze i mam serie z GTI z przodu i bębny z 1.6gti z tyłu i idzie mi bardzo dobrze hamowanie. Zresztą hamulce to nie wszystko, dużo ważniejsza jest opona moim zdaniem.

Re: Brembo z 406 do 205?

: 20 maja pt, 2011 2:18 pm
autor: Para
No to bawić się w te korektory siły hamowania czy olać temat ?

Re: Brembo z 406 do 205?

: 20 maja pt, 2011 2:24 pm
autor: kubas
Para pisze:No to bawić się w te korektory siły hamowania czy olać temat ?
A jaki setup hamulcowy u Ciebie będzie ?

Ja do siebie muszę założyć w niedalekiej przyszłości bo tył przy ostrym hamowaniu chce mnie wyprzedzić.

Re: Brembo z 406 do 205?

: 20 maja pt, 2011 2:26 pm
autor: Para
Brembo 4 tłoczkowe z przodu / tył na tarczach 309/205 GTI - pompa hamulcowa od 406, przewody w oplocie

Re: Brembo z 406 do 205?

: 20 maja pt, 2011 3:23 pm
autor: Marin205
czytałem na 205gtidrivers że wiele osób chwali sobie zestaw na 266 mm - Józek takie ma i też chwali - ja rozważam zakup albo 283*26 (307HDI) albo właśnie 266 + oczywiście korektory

Re: Brembo z 406 do 205?

: 20 maja pt, 2011 3:36 pm
autor: kubas
Marin205 pisze:czytałem na 205gtidrivers że wiele osób chwali sobie zestaw na 266 mm - Józek takie ma i też chwali - ja rozważam zakup albo 283*26 (307HDI) albo właśnie 266 + oczywiście korektory

No i 266mm to optimum bo:
- nie waży dużo
- wchodzi pod 14 felgę
- ma większą odporność na przegrzanie od 247mm
- będzie lepsze czucie hamulca

Przy tej wadze samochodu naprawdę nie warto robić nic więcej...