Strona 3 z 53

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru sob, 2011 4:16 am
autor: Czak
Sympatyczny :) Gratuluję zakupu. Powiedz mi Rafale, czy on jest obniżony z przodu na jakiś springach czy ktoś mu je uciął, bo widać, że przód jest trochę w dół. :?

Prezes nie wziąłeś pod uwagę, tego że można mu zalać olej po frytkach :mrgreen: :mrgreen:

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru sob, 2011 10:18 am
autor: RafGentry
Czaku - dieselek ma z przodu sportowe sprężyny z 206-tki. Obok nowych lamp, to kolejny patent poprzedniego właścicela.

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru sob, 2011 12:06 pm
autor: Czak
Czaku - dieselek ma z przodu sprężyny z 206-tki. Obok nowych lamp, to kolejny patent poprzedniego właścicela.


Ale obniżające chyba O.o? Bo na seryjnych z 206stki by stał wyżej raczej, mam racje?

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru sob, 2011 5:29 pm
autor: Manwe
chyba nie masz racji bo z tego co pamiętam to amo z 206 maja wyżej miskę sprezyny wiec 205 na takich sprężynach i swoich amo będzie niżej niż na serii :)

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru sob, 2011 5:51 pm
autor: BzyQ
dokładnie i wyżej będzie stał jeśli założy się amory z 206 :)

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru sob, 2011 7:58 pm
autor: RafGentry
Szczerze mówiąc, to mnie ten tuning nie przekonuje. Tęsknie za zwykłymi sprężynami z 205... Teraz jak dla mnie jest za twardo. XRD to przecież nie GTI!

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru sob, 2011 8:26 pm
autor: Martinoo
RafGentry pisze:Szczerze mówiąc, to mnie ten tuning nie przekonuje. Tęsknie za zwykłymi sprężynami z 205... Teraz jak dla mnie jest za twardo. XRD to przecież nie GTI!
Tylko nie kupuj ory sprezyn bo bedziesz miał na przodzie terenowca. Lepiej zakup sobie dedykowane do diesla ale jednak obnizające i wtedy bedzie to normalnie wygladało. Wiem bo temat przerabiałem.

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru sob, 2011 9:43 pm
autor: RafGentry
Dzięki za rady Martinoo :) Przemyślę zmianę sprężyn. W tej chwili przód siedzi za nisko, przez co nie da się dobrze wyregulować lamp. Z kolei tyłu nie mam zamiaru obniżać na belce. Ratują mnie tylko inne sprężyny.
Jak myślicie - podejdą takie montowane w silnikach TU?

A tak w ogóle, to dziś był kolejny dzień cieszenia się Pugiem. W magicznym garażu u Józka auto dostało parę nowych gratów.
Najpierw rozebrane zostały prawe drzwi, gdyż nie działało elektryczne otwieranie szyb. Jak zdradził mi już wcześniej Kamkiler, winowajcą był drewniany kołek wsadzony zamiast podnośnika...
Resize of IMG_9784.JPG
Wymiana przebiegła pomyślnie. Przy okazji okazało się, że mam zdrowiusieńkie drzwi pasażera z elementami konserwacji sprzed 24 lat.
Resize of IMG_9785.JPG
W międzyczasie tapicerke zaatakowała mecha-godzilla...
Resize of IMG_9783.JPG
I wymienione zostały wycieraczki - na moje ulubione grafitowe Alca - 7 złotych za sztukę, a lepsze niż Valeo i Bosch.
Resize of IMG_9786.JPG
Przeprowadzona została także próba maszyny polerskiej, gdyż stwierdziliśmy z Józkiem, że wszystkie elementy blacharskie są w identycznych odcieniach i auto zasługuje na dopieszczenie - chociaż jeszcze nie w zimowym czasie...
Fragment maski przed:
Resize of IMG_9795.JPG
I po szybkiej, wstępnej polerce:
Resize of IMG_9796.JPG
Po wyjeździe od Józka, dieselek doczekał się zacerowania dziury w siedzeniu kierowcy. Nieoceniona okazała się tu pomoc kobiecej ręki :)
Resize of IMG_9803.JPG
Wyszło całkiem nieźle. Jest mała "blizna", ale prawie niewidoczna :)
Resize of IMG_9805.JPG
Oprócz tego Pug otrzymał nową klamkę szyberdachu, pokrętło regulacji nawiewu, przycisk świateł przeciwmgłowych, dolną kratkę nawiewu na nogi od strony kierowcy, a także nowy (w sensie inny) lewy zacisk.

Niestety jedynym problemem, z którym nie udało się uporać, pozostają hamulce. Nadal są to jedynie spowalniacze. Klocki i tarcze są prawie nowe, zaciski sprawne, bębny z tyłu drą jak żylety, a auto prawie nie hamuje. Pedał jest twardy i podczas jazdy hamowanie przypomina wciskanie pedału hamulca przy zgaszonym silniku.
Macie jakieś pomysły co to może być?

P.S.
Żeby było śmieszniej, wieczorem dostałem pierwszą propozycję odsprzedaży auta :lol:

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru sob, 2011 9:47 pm
autor: TymczaS
serwo padło :) :W (tak nam moje oko jeżeli pedał hamulca jest twardy przy odpalonym silniku)

Zacerowane elegancko :Y

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru sob, 2011 10:03 pm
autor: DJPreZes
Ew. za dużo jeździsz samochodami które mają hamulce jak GTI i "zwykłe" przy tym wydają Ci się uszkodzone 8)7

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru sob, 2011 10:11 pm
autor: baltazar_gabka
a sprawdz czy Ci wpada pedał hamulca jak odpalasz auto. Odpal na wcisnietym hamulcu i pedał powinien delikatnie opasc. Ewentualnie jak nie serwo to pompa vacu nie daje podcisnienia do serwa.

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru sob, 2011 10:24 pm
autor: RafGentry
DJPreZes pisze:Ew. za dużo jeździsz samochodami które mają hamulce jak GTI i "zwykłe" przy tym wydają Ci się uszkodzone 8)7
Też o tym myślałem, ale auto testowały dwie osoby bardziej obeznane w dieslowskiej tematyce i stwierdziły, że tak być nie może :)
Nie da się zblokować kół, a to niezbyt dobrze wróży. Muszę te hamulce zrobić jak najszybciej, bo to w sumie jedyna pilna sprawa do zrobienia na teraz.
Z malowaniem i zakładaniem dokładek GTI można przecież poczekać :lol:

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru sob, 2011 10:45 pm
autor: BzyQ
Co do hamulców to mam porównanie jak było na bendixach a jak jest na girlingach . Zmieniłem zaciski + tarcze do tego pompa z 406 bo seria była by za słaba do zacisków GTI. Wniosek prosty w porównaniu z girlingami to bendixy nie hamują . Do pełni szczęścia brakuje serwa z GTI :)

Dodam jeszcze że w moim przypadku pompa przepuszczała i nie blokowało kół.

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru sob, 2011 11:30 pm
autor: dexen
Może padła pompa podciśnienia? Diesle mają takie cudo ze względu na brak przepustnicy. Możesz rozłączyć przewód i przy chodzącym silniku sprawdzić.

Re: 205 Lodołamacz

: 11 gru ndz, 2011 10:32 am
autor: kubas
Hamulce w słabych wersjach to jest poprostu śmiech na sali. U mnie w xs-ie też takie były na początku. I tu nie bardzo pomoże wymiana czegokolwiek... Wrzuć zaciski z GTI i wentylowane tarcze i będzie git malina :)