Strona 3 z 5

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 14 paź wt, 2014 1:55 pm
autor: bhejduk
Nie wiem jak masz daleko, ale weź zaciski w torę podjedź na stację i dmuchnij z kompresora przez otwór od wężyka, jeśli wykręcisz odpowietrznik to pamietaj że musisz zatkać palcem otwór po nim przy wydmuchiwaniu tłoczka.
Cęgami też wyciągniesz, możesz podlać wd 40 uszczelniacz i tak wymieniasz

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 15 paź śr, 2014 2:17 pm
autor: mulec
Tłoczek udało się wyciągnąć metodą z kompresorem ze stacji benzynowej :D

Teraz pytanie o prowadnice, w obu zaciskach są takie same zestawy tzn. jedna z prowadnic ma 3 płaskie fazowania na obwodzie a druga z nich jest w jakiejś gumie, czy to tak ma być? 8)7 mam jakieś zaciski prawdopodobnie girlingi od 1.9 gti (chyba że ktoś to zaneguje bo pewności nie mam)

Tłoczek ma średnice 48mm, długość około 53.56mm
Prowadnice średnica około 11.8mm, a długoś około 59mm

Ktoś się orientuje czy te prowadnice są ok, i co za zaciski mam i jakie do tego tarcze i klocki?

UPDATE: tarcze zmierzone przez byłego właściciela średnica 245 ale takich chyba nie było więc będzie to pewnie 247, tarcze wentylowana czy nie koniecznie?

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 19 paź ndz, 2014 11:18 pm
autor: Manwe
prowadnice takie maja być, tarcza zawsze lepiej wentylowana, na niewentylowanej zachodzi ryzyko, że przy kończących się klockach tłoczek wyjdzie za daleko 8)7

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 20 paź pn, 2014 9:22 pm
autor: bhejduk
Mnie się zdarzyło że w lewym i prawym zacisku średnice prowadnic miałem różne. Dodatkowo po jednej stronie była prowadnica z gumą, po drugiej nie.

Zaciski wypiaskuj i daj na proszek, ja czyściłem szczotką i malowałem farbą do zacisków i efekt początkowo ładny, ale trochę wilgoci i wychodzą wykwity rude, mimo wypalania pierwszej warstwy farby w piekarniku.

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 21 paź wt, 2014 11:34 am
autor: mulec
Manwe pisze:prowadnice takie maja być, tarcza zawsze lepiej wentylowana, na niewentylowanej zachodzi ryzyko, że przy kończących się klockach tłoczek wyjdzie za daleko 8)7
Michał a czy jest szansa że zestaw: zaciski Girling 1.9gti + wentylowane tarcze 247mm grubość tarczy 20,4mm + klocki(nie wiem jakie?) wejdzie na felgę 13 z et28? Jaką u siebie masz taracze i klocki, bo mówiłeś że Ci podeszło?

Ktoś montował tarcze wentylowane FERODO? Są w całkiem atrakcyjnej cenie 140zł komplet?

EDIT:

O taki zestaw do tych zacisków chciałem wrzucić:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... y-kpl.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... lcowa.html

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 22 paź śr, 2014 10:58 pm
autor: Manwe
ja montowałem na nowych klockach, ale na nie wentylowanej tarczy i podeszło pod felgę z koncernu psa o et 28 właśnie

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 23 paź czw, 2014 7:18 am
autor: grzesiek309
Pod ET28 nie wejdzie na wentylowanej tarczy :N Niektóre ET20 ledwo wchodzą na przy nowych tarczach i klockach.

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 23 paź czw, 2014 9:41 am
autor: Alimantado
Zakładałem felgę 13' z ET 28 na nowe klocki i wentylowane tarcze i obcierało. Ale brakowało kilku mm żeby było dobrze.

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 23 paź czw, 2014 3:25 pm
autor: mulec
Kupie narazie same klocki i weekend może przymierze do starych tarcz niewentylowanych i zobacze jak to będzie pasować, jak felga wejdzie to chyba zostanę przy 13' i kupie nowe niewentylowane tarcze. A jak nie wejdzie to pójdą nowe wentylowane tarcze, nowa fela 14' i opona...

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 28 gru ndz, 2014 10:28 pm
autor: Q-car
Podczepię się do tematu, czy zaciski ATE i tarcze 247 mm wentylowane z Saxo VTS podejdą P&P do 205 1.1 - nie licząc długości przewodów

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 29 gru pn, 2014 12:52 am
autor: fila1223
z tego co mi wiadomo to powinno podejść P&P

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 04 sty ndz, 2015 6:13 pm
autor: simon3
A co z serwem?
Tak samo jak zaciski podejdzie np z 206, 306, ZX…?

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 04 sty ndz, 2015 6:15 pm
autor: grzesiek309
Pasuje z 306/partner/xsara/zx/berlingo.
Do girlingów z GTI wystarczy w zupełności ory pompa i serwo. Mam taki zestaw i uważam, że działa to znakomicie. Czucie hamulca jest w sam raz i nie działa on 0-1 :)

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 04 sty ndz, 2015 6:39 pm
autor: simon3
Czyli serwo XS'owe z lepszymi zaciskami w zupełności wystarczy?

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 04 sty ndz, 2015 6:53 pm
autor: grzesiek309
Spokojnie :Y