Strona 3 z 3
: 14 mar pn, 2005 12:38 pm
autor: Przecinak
IGI pisze:
sprawdzilem tez ten czujnik temp, to na goracym silniku napiecie bylo ok 1V a oporu to on tam nie dawal bo sprawdzalem na wszystkich zakresach w mierniku i nic nie wskazywal.
Jesli miales na goracym ok 1V to prawidlowo bo to ok. 80C, opornosc powinna byc ok 200ohm. Nie wiem jak to mierzyles bo opor mozna mierzyc po zdjeciu wtyczki a napewno nie podczas pracy gdy jest napiecie (mozna sobie miernik uszkodzic). Przy zimnym silniku powinno juz isc w 1XXX - 3XXX ohm.
PO uszkodzeniu kabelka bedzie ci sie swieci lampka z kompa na desce bo to akurat wykrywa komputer i zastapi brakujacy czyjnik wartoscia cieplego silnika ok 80C co oczywiscie utrudni rozruch bo komp bedzie myslal ze silnik jest goracy.
: 14 mar pn, 2005 9:59 pm
autor: Piweł
...
: 16 mar śr, 2005 12:20 pm
autor: IGI
to moze teraz ja sprostuje.Po odlaczeniu kostki od czujnika samochod wogle nie odpala, miezylem przy wetknietej kostce przy okolo 85 stopniach byl 1v sprawdzalem opor na zakresie od 200-2000 omow i nic nie skazywalo to tak jak by bylo ponizej 200. Po przylutowaniu kabla samochodzik odpala ale po nagrzaniu sie znow znow sie nie wkreca na zimnym jest ok, wiec mysle ze to moze byc ten czujnik zobacze wymienie go i wtedy bede wiedzial
: 16 mar śr, 2005 12:28 pm
autor: JoT_JoT
Jeżli chodzi o wskazywanie oporu to jest tak że zakres 200 to 200 to jest maks jaki miernik pokaże na tym zakresie jeżeli opór byłby mniejszy niż jest on wstanie wskazać czyli ułamki ohma to pokaże zero żę nie ma oporu. Jeżli nie pokazuje żednej wartości to znaczy ze opór jest wiekszy niż maks jaki może pokażać czyli albo bardzo duży albo jest przerwa w obwodzie

Tyle z mojej strony na temat odczytu wskazania na mierniku.
: 16 mar śr, 2005 12:31 pm
autor: IGI
no to u mnie kurcze ani ulamkow ani nic
: 16 mar śr, 2005 12:34 pm
autor: JoT_JoT
Jeżli chodzi o ułamki to chodziło mi o to że pokaże że jest np 0,5 Ohm. A co dokładnie Tobie wskazuje mniernik

: 16 mar śr, 2005 12:44 pm
autor: IGI
hmm jak mam na ampery to 0, jak na omy to tez 0 lub 1. i nic wiecej
: 16 mar śr, 2005 1:00 pm
autor: JoT_JoT
Tak więc troche słaba fotka ale ma być poglądowa jeżli opór jest zbyt duży na dany zakres lub jest przerwa w obwodzie to wygląda to tak jest 1 na początku i kropka dalej

. Jeżli jest bardzo mały opór lub zerowy. To jest to traktowane jak zwarcie czyli przewodzi

:) Nie pamietam jak ma dokładnie działać ten czujnik ale sa czujniki które działają na zasadzie włącz wyłącz czyli albo przewodzi albo nie przewodzi w zależności od temperatury

: 16 mar śr, 2005 1:55 pm
autor: TOMBIKE
jeśli pokazuje to co na ekranie miernika to oznaczać może przekroczony zakres, ewentualnie nieprzewodzenie (przy rezystancji /ohm/) probuj pokecic miernikiem i spr czy cos wskaże
: 16 mar śr, 2005 5:21 pm
autor: IGI
o to chodzi ze na zadnym zakresie nic nie pokazywalo
: 16 mar śr, 2005 7:41 pm
autor: Przecinak
IGI pisze:o to chodzi ze na zadnym zakresie nic nie pokazywalo
Jesli po zdjeciu wtyczki i pomiarze omomierzem czujnika nic ci nie pokazuje na zadnym zakresie to ma przerwe albo opor jest ale bardzo duzy co oznacza ze jest uszkodzony.
Jakby co to mam taki czujnik na zbyciu

: 15 kwie pt, 2005 5:01 pm
autor: IGI
no i wyjasnilo sie, przyczyna byla uszcelka pod glowica bo pozniej to i juz na gazie sie nie wkrecal