Strona 3 z 3

: 14 sty sob, 2006 9:30 am
autor: PiotraS-S
Sprawdze jaki to wtrysk. Mówisz że z komputera moze iść, rozumiem że samemu to można podłączyć?

: 14 sty sob, 2006 11:23 am
autor: PiotraS-S
Wtrysk ma chyba Marelli a komputer jest chyba Bosha.

: 14 sty sob, 2006 3:45 pm
autor: tomek
Musisz być pewny co tam masz!!
Nie mogę Ci podpowiedzieć jak mówisz CHYBA....
Jak czujesz że dasz radę i się nie boisz to próbuj zachowując podstawowe zasady.
Upewnij się jaki masz komp bo skoro wtrysk marelli to...
Na wtyczce do kompa są opisane numery pinów i jeśli jest jak przypuszczam marelli to szukasz 6 pin, na kabelku prawdopodobnie nr. 112
Jak inne ECU to napisz dokładnie jakie!
Powodzenia

: 14 sty sob, 2006 6:28 pm
autor: PiotraS-S
Ok na pocztku Wielkie dzięki że starasz sie mi pomóc :)
Więc tak poszedłem do garażu i
Obrazek
na tym kwadraciku widnieje napis BOSCH więc co teraz :( Czyli wtrysk jest boscha.

: 15 sty ndz, 2006 3:42 am
autor: sroger
witam
ja też poproszę o rozpiskę jak przerobić???
mój mail to sroger@go2.pl

: 15 sty ndz, 2006 3:00 pm
autor: tomek
Najlepiej żeby się upewnić dostań się do ECU i sprawdź co jest na nim.
Skoro na osprzęcie widnieje BOSCH to prawdopodobnie jest to MOTRONIC MA 3.0 wtedy śmiało podłączaj pod pin 6 ECU
To by bardziej pasowało bo w tym systemie cewka jest podzielona i sterowana z ECU dwoma pinami po 2 cylindry razem, zatem na każdym z pinów z których próbowałeś wziąć sygnał- był tylko co drugi obrót wału.
Pin 6 z ECU Motronica to sygnał dedykowany do obrotomierza.

Sroger- jaką rozpiskę chcesz uzyskać?
Tutaj sprawa dotyczy peugeota 306 z silnikiem TU3 czyli 1,4jednopunkt i podłączenia w nim obrotomierza.

Jeśli chodzi o diesela tam obro podpinasz pod czujnik przy kole zamachowym.

Powodzenia!

: 15 sty ndz, 2006 3:04 pm
autor: cheatoss
tomek pisze: Jeśli chodzi o diesela tam obro podpinasz pod czujnik przy kole zamachowym.

Powodzenia!
ten czujnik jest jakos specjalnie widoczny? wyroznia sie czyms? moze masz fotke? =]

: 15 sty ndz, 2006 3:12 pm
autor: tomek
Widoczny jest raczej z kanału, zamontowany w bloku w plastikowym uchwycie patrzy na koło zamachowe, sam czujnik to taki plastikowy walec o średnicy kilkunastu mm, przewód 90stopni z drugiego końca, przewód jest charakterystyczny 2 żyły w ekranie i powinien dochodzić do kostki diagnostycznej o ile taka istnieje :) Fotek niestety nie mam, może Pagi coś ma bo walczył z tym długo i z sukcesem!

: 15 sty ndz, 2006 4:58 pm
autor: PiotraS-S
tomek pisze:Najlepiej żeby się upewnić dostań się do ECU i sprawdź co jest na nim.
Skoro na osprzęcie widnieje BOSCH to prawdopodobnie jest to MOTRONIC MA 3.0 wtedy śmiało podłączaj pod pin 6 ECU
To by bardziej pasowało bo w tym systemie cewka jest podzielona i sterowana z ECU dwoma pinami po 2 cylindry razem, zatem na każdym z pinów z których próbowałeś wziąć sygnał- był tylko co drugi obrót wału.
Pin 6 z ECU Motronica to sygnał dedykowany do obrotomierza.
Bosch jest na 100% i masz chyba 100% racji. Właśnie skończyłem walke i niestety dopiero teraz czytam ten post. Dam znać jak i kiedy będe znowu próbował. Narazie udało mi sie doowadzić prędkosciomierz do ładu chcoć wskazówka nie idzie płynnie tylko tak podskakuje (góra, dół).
Wielkie Dzięki :) za pomoc.

: 15 sty ndz, 2006 5:43 pm
autor: cheatoss
tomek pisze:Widoczny jest raczej z kanału, zamontowany w bloku w plastikowym uchwycie patrzy na koło zamachowe, sam czujnik to taki plastikowy walec o średnicy kilkunastu mm, przewód 90stopni z drugiego końca, przewód jest charakterystyczny 2 żyły w ekranie i powinien dochodzić do kostki diagnostycznej o ile taka istnieje :) Fotek niestety nie mam, może Pagi coś ma bo walczył z tym długo i z sukcesem!
kostka diagnostyczna mozna nazwac to co jest w schowku? bo za cholere nie wiem co to jest... komp w dieslu??? odlaczone mam to od 2 tygodni, firmy valeo...

: 15 sty ndz, 2006 7:05 pm
autor: tomek
Komp :lol:
Nic nie mówiłem o kompie, a o kostce diagnostycznej, w starych dieselach tylko sygnał obrotów.. ja spotkałem pod maską..
W niektórych dieselach można spotkać pudełko od obsługi lampki poziomu oleju.
Ogólnie pompy są czysto mechaniczne, ale wymogi ekologiczne wymusiły że w nowszych pojawiła się recyrkulacja i jest jakiś tam pseudo sterownik od tego + jakieś styki na listwie pompy wtryskowej.
Natomiast nie ma mowy o żadnej autodiagnostyce :wink: