Strona 3 z 3

: 19 maja czw, 2005 5:32 pm
autor: Kubski
Z tym moim samochodem to były jakieś machlojki. W dowodzie mam '87, ale komputer MOTRONIC, skrzynia (wsteczny do tyłu), przepływka od motronica, deska rozdzielcza, katalizator wskazywałyby raczej na rok 90/91. Myslę, że te światła mogły być jeszcze montowane z motronic'em.
Ale "UFA" jeszcze nie szukałem u mnie :)

Ktoś pytał:
AKCELEROMETR (od and. accelerate -przyspieszać) -mierzy przyspieszenie :) i prędkość. Ten, który miałem do dyspozycji wyliczał to na podstawie przeciążeń. Przykleja się to do szyby na przyssawki, podłącza do zapalniczki, poziomuje i tyle. Na pewno można takie coś dostać na Allegro. Ten był sprowadzony ze Stanów i mierzył prędkość w milach (na szczęście czas w sekundach :) )

: 19 maja czw, 2005 5:49 pm
autor: NMike
Jadąc chyba nie zachowuje sie poziomu... czyli mogą powstawać błędy... :idea:

: 19 maja czw, 2005 5:56 pm
autor: Kubski
Dlatego najlepiej wybrać płaski teren (np. płyta lotniska), ale jakieś błędy pewnie mogą być...

: 19 maja czw, 2005 6:22 pm
autor: Kaktus
Akcelerometry sa dosc dokladne, ale najwaznijsze jest to ze ich wyniki sa powtarzalne, czyli moga dac ogolny obraz stanu samochodu przed i po modyfikacjach.

: 19 maja czw, 2005 7:52 pm
autor: NMike
Nom dokłądnie. Kilka prób i jakąś średnią się wyciagnie.

Na allegro są 2 akcelerometry. O jest potrzebne aby je podłączyć i zamontować tak, żeby dokonały pomiar prędkości. :?:

: 19 maja czw, 2005 7:59 pm
autor: Kubski
Jak już pisałem, potrzebujesz: 1. akcelerometr z kabelkiem i wtyczką w zestawie, 2. sprawną zapalniczkę (jeśli Ci nie działa, to wyciągnij radio i sprawdź, czy przy jego wkładaniu nie wyciągnęła się wtyczka do zapalniczki), 3. długa prosta :)
To urządzenie jest wielkości pudełka od papierosów i mocujesz to np. do szyby na przyssawki. W środku jest żyrokompas czy coś takiego, co mierzy przeciążenia i na podstawie tego oblicza prędkość. Mierzy sprint do 100km/h (albo 60 mil/h), na 400m oraz obicza drogę hamowania. Są pewnie i ambitniejsze, które podają inne parametry (może np. przeciążenia na zakrętach).

: 19 maja czw, 2005 8:45 pm
autor: invictus
Z tego co widzialem na allegro sa 3 tyle ze tylko 1 (499zl) mierzy pozostale 2 (te za ~20zl) tylko pokazuja w ktora strone jest przeciazenie niec wiecej, ale kto wybuli te 499 zl na taka zabawke?? :lol: :lol: Chyba ze tuninguje sprzet i nie ma co robic z kasa... Ale to chyba nie na tym forum :wink:

: 19 maja czw, 2005 11:18 pm
autor: NMike
Klubowa składka :wink:

: 19 maja czw, 2005 11:45 pm
autor: Kaktus
My mamy taki akcelerometr w opolu, ba sa nawet 3 :)

Zmierze Puga i podam tutaj osiagi.

: 19 maja czw, 2005 11:49 pm
autor: NMike
I ja się u siebie popytam- może ktoś ma.

: 08 sie pn, 2005 10:43 pm
autor: Kubski
No i jest rozwiazanie mojego problemu, kóry opisywałem w tym temacie. Moja 205-ka GTi nie chciała jeździć głównie z dwóch powodów:
1. Mocno zużyty wałek rozrządu -krzywki były zjechane po ok. 4mm -co oznacza, że o tyle mniejsze było otwarcie zaworów!
2. Obrócona panewka korbowodowa (i ogólnie beznadziejny stan całego kompletu panewek).
Przeczytajcie też temat: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?p=51300#51300

: 09 sie wt, 2005 5:29 pm
autor: Kaktus
Tak, walek byl tragedia! Pozatym ze zawory sie mniej otwieraly, to trzeba zwrocic takze uwage na to ze byly krocej otwarte! Wszak zmienily sie takze fazy rozrzadu, pozatym kazdy cylinder mial inna sprawnosc.

Tak wiec porada dla posiadaczy Peugeotow - pilnujce terminowej wymiany oleju! U Kuby wczesniejszy wlasciciel o to nie dbal!