Strona 3 z 3

: 02 lut czw, 2006 6:36 pm
autor: bipi
u mnie w zimie to glownie byl problem z tym, ze powietrze jakos nie za bardzo lecialo. czuc bylo ze nagrzewnica super dziala, ale nie leci to powietrze, nawet na maks wiatrak

: 03 lut pt, 2006 6:13 pm
autor: tomek
Przeczytałem cały wątek i nie rozumiem kilku problemów...

1. Nagrzewnica w każdym kilkunastoletnim aucie to już syf... do 205 można kupić już za 80pln a wymiana wcale nie jest trudna! wysuwa się ładnie na bok po demontażu dolnych plastikow - a w bardzo wielu innych autach trzeba ściągać całe deski....

2. Wymiarami jest bardzo "normalna" i spokojnie daje radę przy -20 pod warunkiem że płyn ma te 85* w górę, a przy 80 niestety faktycznie jest chłodno...

Grunt to sprawna nagrzewnica (naprawdę szkoda się bawić w płukania, chemie itp...) kończy się zazwyczaj marnym efektem i szybkim rozszczelnieniem..
I konieczna temperatura! termostat na 82* niestety przy takich mrozach nie pomaga...
No i płyn, a nie powietrze w układzie..

Acha przy LPG można delikatnie zmniejszyć światło obiegu wody reduktora - ponoć parę stopni dodaje przez większy przepływ w nagrzewnicy.

Tak swoją drogą dlaczego nie można zostawiać na jałowym po odpaleniu?
Wychowałem się na dieselach i zawsze uważałem to za bardzo słuszne :wink:

: 04 lut sob, 2006 11:23 am
autor: blaszka
nie mogłoby po prostu spaść trochę śniegu i być -5 jak w normalnym kraju?
właśnie :D

: 06 lut pn, 2006 4:38 pm
autor: viwaldi
hi

do: tomek
moglbys opisac jak wyciagnac nagrzewniczke?
piszesz jakbys juz to robil :)
ponoc wlasnie sie da ja wyjac ale jak? z ktorej strony? co odkrecac....
i drugie pytanie: gdzie sa nagrzewnice za 80 zl? w bialymstoku zaspiewali 130 zl

pozdr
viwaldi

: 06 lut pn, 2006 7:20 pm
autor: tomek
Pewnie że robiłem:)
W moim '84 to już był śmietnik..
rozszczelniła się sama nagrzewnica jak i połączenia..
Kapał troche płyn, a sama nagrzewnica gniła w błocie i liściach...
Od kilku lat ogrzewanie było kiepskie i ten spesyficzny "zapach"..

Plastiki które odkręcałem trochę się różnią bo mam stary typ deski, ale odkręcić trzeba tylko części od strony pedałów - półka, osłona kolumny, tunel..
Sama nagrzewnica przykręcona była dwoma wkrętami torx.
Trzeba też odkręcić od niej przewody alu - 4 śrubki torx, i same przewody od obudowy - taka blaszka i 1 torx.
Następnie trzeba wysunąć z niej te przewody alu i odsunąć na bok.
Nie pisze już o płynie itp..
Nagrzewnica musi się ładnie wysunąć w stronę pedałów.
Montaż w odwrotnej kolejności, z nowymi oringami.

W Intercars z rabatem można mieć Delphi za 107, ale że akurat nie mieli w Gdańsku na miejscu to kupiłem No Name za 80 w sklepie Auto-Partner Gdańsk.
Nie sprawdzałem w innych.

Powodzenia!!

: 08 lut śr, 2006 10:11 am
autor: viwaldi
hi
wielkie niech beda ci dzieki :D
wlasnie takiej odpowiedzi oczekiwalem: jasno, prosto i konkretnie.

plastyki wiem jak zdjac - wymienialem caly dol deski - wiec to nie problem :)
zadalem juz pytanie do czescifrancuskie.pl o nagrzewnice. zwykle maja naprawde dobre ceny i nigdy mnie nie zawiedli. i jak sie ogarne troche z robota wyjme nagrzewnice.

pozdr
viwaldi

: 13 lut pn, 2006 8:00 pm
autor: Banita
pare km jadac 180 i mu przeszlo 8)

: 22 lut śr, 2006 12:20 am
autor: Banita
Dzis przy 0st-2st jechalem sobie w koszulce z krotkim rekawkiem z dmuchawa na 30% i pokretlem od ogrzewania na godzinie 11-11:30 :lol: :wink:
Czasem trzeba bylo okno otwierac, bo powietrze sie za bardzo wysuszalo 8)

: 22 lut śr, 2006 12:33 am
autor: woocash
i jak "ktoś" mi kiedyś napisał... nieciesz sie tak, bo pewnie padła uszczelka pod głowicą :wink:

: 22 lut śr, 2006 1:08 am
autor: Banita
ale moj sie nie nagrzewa w 5 min :wink:

: 27 lip czw, 2006 8:52 pm
autor: Wojtek_nurek
U mnie w Juniorku daje sie wyjąć bez demolki. Poprostu wysuwa sie od strony kierowcy jak z szufladki ( VELO ). Czego nie wiedzieli w ASO przy Marynarskiej w Wawie i rozkrecili wszystkie konsole i teraz mi trzeszczą.
A z ogrzewaniem jest średnio nawed po wymianie nagrzewnicy. Bo powiedzieli że jest zamulona.
Pozdrawiam