Strona 3 z 3

: 21 cze śr, 2006 11:39 am
autor: Lord Devil
Niwiele da. Poprawiasz zdolność dopływu powietrza do silnika nie dbając o odprowadzenie spalin. Przecież to prosty układ. Dolot-silnik-paraca-wylot. Układ dolotowy jest w miare dobry, znacznie lepszy od wydechowego. Lepsze osiągi da założenie odpowiedniego ukłdu wydechowego jak sam montaż stożka.

: 21 cze śr, 2006 12:09 pm
autor: Fox
Ja jeszcze nie wiem jak u mnie wylot spalin będzie działał. Kolektor wydechowy będę miał od 306S16 bo jako jedyny się mieści w 205 z mi16 bez przeróbek. Reszta, czyli rurki i tłumiki na razie zostają od gti, ale pewnie w końcu odpadną i potem zobaczymy co dalej. Na razie będę miał wielką improwizację, a stożek mam nadzieję nie zaszkodzi. Zobaczymy mam nadzieję niedługo czy się to sprawdza czy nie

: 21 cze śr, 2006 6:24 pm
autor: Banita
Da sporo z tego prostego powodu, ze zagina sie rura gumowa miedzy przeplywka a przepustnica przy max otwartej przepustnicy.

Uklad dolotowy liczy sie niezaleznie od wydechowego i jego praca jest nakladana na "caloksztalt obrotowy" razem z wydechem. Dziala to mniej wiecej tak -uklad dolotowy dziala falowo i dynamicznie powiedzmy powiedzy od 2000 do 4.5K obrotow a wydechowy dziala dynamicznie (bo z falami przy naszych kolektorach i walkach to jest sredniawo :wink: ) od 4K do 6K i w ten sposob samochod ciagnie w calym zakresie obrotow - ten przyklad jest bardzo ogolny i kilka spraw pomija, ale to juz nei jest takie wazne

Re: Czy stożek K&N od 205gti będzie pasował do mi16?

: 22 cze czw, 2006 1:13 am
autor: Przecinak
Fox pisze:Jak w temacie. Chodzi mi głównie o ten kawałek rury pomiędzy kolektorem a przepływomierzem, który jest dostarczany wraz z filtrem K&N. W 205 jest on potrzebny do zastąpienia oryginalnego żeby przepływomierz szedł wzdłóż chłodnicy a nie do góry. W mi16 nie wiem jeszcze jak przepływomierz powinien iść bo w ogóle nie mam tej rury pomiędzy kolektorem a przepływką (ani w ogóle żadnych częsci pod ręką żeby sprawdzić:)). Stąd moje pytanie - czy da się do tego celu wykorzystać wspomnianą rurę od K&N czy szukać gdzieś oryginalnej od mi16, czy w ogóle sprzedać K&N'a od 205 i kupić do mi16? (tak nawiasem mówiąc może ktoś chce kupić ten stożek K&N do 1.9gti? - nieużywany, oryginalnie zapakowany - byłoby mi łatwiej się go pozbyć i kupić taki do mi16:))
Orginalna guma z mi16 i pod to twoj K&N, powinno lezec dobrze ;)
Banita pisze: Z tego co widzialem i odczulem do 4K mi16 wogole nie jedzie, ale jak przekroczysz... :twisted:

Dodano po 1 minutach:

20kg ciezszy.... no to faktycznie to moze byc przyczyna slabszych osiagow na niskich obrotach... :D
Dziwne bo ja mam caly czas odczucie ze o wiele lepiej zbiera sie od 8V do 3000 (docieram) a mam skrzynie z 1.9 GTI wiec porownanie jest, ale to czas pokaze po pomiarach ;)[/quote]

: 24 cze sob, 2006 7:27 pm
autor: Fox
Przecinak : Ja własnie tej oryginalnej rury z mi16 nie posiadam i stąd ten temat:)
Zastanawiam się czy moge wsadzić poniędzy kolektor a przepływką tą mikro rurkę którą dostałem razem z filtrem do 8V. Na Przepływkę pasuje. Na kolektor jeszcze nie wiem. Mam nadzieję że tak, bo jak szukałem rury od mi16 to goście sobie 100zł krzyczą, a ja już wydałem tyle że aż strach myśleć...Dobrze że nie mam jeszcze żony:) muszę się spieszyc z tym remontem bo takie łożenie na 205 w żadnej rodzinie już nie przejdzie hehe;)
Nie mam też tego fragmentu plastikowego pomiędzy przepływką a filtrem - tego który zmienia kwadratowe wyjście z przepływki na coś okrągłego - też mam cichą nadzieję że ten element da się z 205 dopasować jakoś...wszystko pewnie wyjdzie podczas remontu - coś czuję że całe wakacje mogę spędzić bez auta:)

: 26 cze pn, 2006 7:35 am
autor: Przecinak
Chyba bedzie ciezko bo przpustnica wypada nizej niz w 8v a trzeba jeszcze przeplywke i filtr wsadzic. Ale nie przejmuj sie, bedziesz mial silnik wsadzony to cos wykobinujesz. Wazne zeby ten odcinek byl szczelny. Jesli chodzi o ten plastik to pasuje na 100%, zreszta przeplywka jest identyczna w migu co w 8V z motronic'kiem.