Strona 21 z 28
Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata
: 20 wrz pt, 2013 11:08 am
autor: KrakerSx
Co zrobić gdy TPS na pinie 4 nie pokazuje wartości 0.2V tylko 0.02V i nie ma możliwości wyregulowania, gdyż podczas regulacji wartość się nie zmienia. Czujnik TPS jest nowy.
Cała przepustnica do wymiany ??
Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata
: 23 wrz pn, 2013 6:42 pm
autor: Agata_RG
Powolutku i do przodu
Pozdrawiamy

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata
: 23 wrz pn, 2013 8:29 pm
autor: Munne
Brawo!!!!!
Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata
: 24 wrz wt, 2013 4:17 pm
autor: lisek88
Uda się wyjechać jeszcze w tym sezonie?
Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata
: 24 wrz wt, 2013 9:39 pm
autor: KrakerSx
On już jeździł po "podwórku"
Jeżeli nowy komputer pomoże w bolączkach silnikowi, to myślę że pozostanie kwestia 2 tyg i wyjedzie z garażu, na przegląd

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata
: 24 wrz wt, 2013 11:18 pm
autor: szymon
przegląd powinni teraz podbić hehe

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata
: 28 wrz sob, 2013 8:08 pm
autor: KrakerSx
jozek pisze:... Teraz miernik w rękę i podłączasz się do pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej). Wtyczka do TPSu musi być cały czas podpięta (zsuń sobie tylko gumkę z wtyczki), przekręcasz kluczyki żeby kontrolki się zapaliły, napięcie na pinach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V. Jesli jest inne to odkręć 4 śrubki torx i wyreguluj. Po regulacji sprawdź czy ścieżki nie maja przerw- stopniowo otwieraj przepustnice i obserwuj wskazania woltomierza. Napięcie musi płynnie rosnąc, aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napięcie już nie rośnie i utrzymuje się na stałym poziomie 4,8-4,9V. Teraz trzeba sprawdzić 2 ścieżkę, podłączamy woltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamkniętej przepustnicy musi być napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniać się aż do 1/5 otwarcia przepustnicy, potem napięcie powinno płynnie wzrastać aż przy całkowitym otwarciu przepustnicy powinno mieć wartość 4,5-4,9V.
Niestety mimo wymiany :
* przepustnica
* sonda lambda
* silnik krokowy (nowy)
* TPS (nowy)
* czujnik temp. silnika (nowy)
* komputer
Nie jestem w stanie osiągnąć ww. wartości regulacyjnych:
1. na pinach 1-2 napięcie wynosi 0.22V i ładnie podnosi się podczas otwierania przepustnicy do 4.85V.
2. na pinach 1-4 napięcie jest 0.02V a dokładnie 017mV (w opisie 0.2V - 200mV), i po 1/5 otwarcia przepustnicy dopiero wzrasta tylko do 4.17V
3. przy odłączonej wtyczce od TPS napięcia na pinach 1-5 wynosi 5V, po podłączeniu spada do 4.86V
Przerwa między krokowym a zderzakiem 0.5mm ustawiona.
Objawy silnika to :
Nie trzymanie wolnych obrotów, powolne schodzenie z wysokich obrotów po puszczeniu gazu, oraz falowanie obrotów.
Jak odpalę silnik zimny to obroty wskakują od razu na około 2000 obr/min. Dopiero jak silnik osiąga powyżej 80 stopni obroty powoli spadają nawet do 800 obr/min., a po przegazowaniu utrzymują się na 1,500 obr/min i po 2-3min spadają na 1000 obr/min przy tym falując w granicach 100-200 obr/min
Przeczytałem raczej wszystkie tematy o takich objawach w silnikach TU i nic nowego nie mogę znaleźć niż te rzeczy które już wyeliminowałem lub wymieniłem
Jeżeli mi coś "uciekło" Proszę o porady co jeszcze mam sprawdzić

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata
: 28 wrz sob, 2013 9:22 pm
autor: 2mouse
Jaki czujnik temp silnika?/ Taki jaki ma być, czy tak jaki w sklepie dali? Dają często czujnik do Alfy, a on ma zupełnie inną charakterystykę.. Jak wygląda wiązka? Piny czyste?
Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata
: 28 wrz sob, 2013 9:27 pm
autor: KrakerSx
Czujnik nie od Alfy (mam taką nadzieję) bo to sklep tylko z częściami do francuzów.
Wiązkę czyściłem i piny też czyste.
Czujnik pokazuje prawidłową rezystancję co do temperatury oraz napięcie też nie przekłamuje równomiernie spada wraz z wzrastającą temperaturą silnika, chociaż martwi mnie fakt iż wg opisu etzolda powinien osiągnąć około 0.9V w momencie włączenia się wentylatora a on ma kolo 0.5-0.6V.
Na wcześniejszym czujniku obroty startują od 3000 i spadają max do 2500 i tak się trzymają, oraz napięcie utrzymuje się stale kolo 4.5V, rezystancja była daleko poza zakresem wg etzolda.
Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata
: 28 wrz sob, 2013 9:45 pm
autor: xtrack
sprawdz czy nie masz nigdzie lewego powietrza....np przewod z serva. posprawdzaj podcisnienia, ewentualnie czy nie masz gdzies nieszczelonsci na samym kolektorze ...uszczelka kolektor glowica.
Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata
: 01 paź wt, 2013 8:01 pm
autor: KrakerSx
xtrack pisze:sprawdz czy nie masz nigdzie lewego powietrza....np przewod z serva. posprawdzaj podcisnienia, ewentualnie czy nie masz gdzies nieszczelonsci na samym kolektorze ...uszczelka kolektor glowica.
Sprawdziłem jak na moje siły i wiedzę wszystko ok.
Inna sprawa:
Potrzebuje dobry środek do zakonserwowania wnęk nadkoli, głównie chodzi mi o tył.
Proszę o propozycję

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata
: 01 paź wt, 2013 8:22 pm
autor: mlody333
Proponuję Novol linia gravit, nie pamiętam cyferek z nazwy, ale ten nowszy jest dużo gęstszy, nie zawiera bitumów. U mnie uzupełnił standardowe zabezpieczenie.
Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata
: 01 paź wt, 2013 8:54 pm
autor: grzesiek309
To ja standardowo: Noxudol body

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata
: 01 paź wt, 2013 9:49 pm
autor: Martinoo
bitex

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata
: 11 paź pt, 2013 2:01 pm
autor: Agata_RG
Powoli autko nabiera wyglądu

Dzisiaj odebrane kolejne elementy wnętrza