Strona 29 z 38

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

: 20 lut śr, 2013 10:13 pm
autor: PRODRIVE
Ja u Siebie muszę ciut zimniejsze zastosować z deka je przegrzewa.

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

: 20 lut śr, 2013 11:05 pm
autor: buniooo
jakich swiec uzywasz?

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

: 20 lut śr, 2013 11:07 pm
autor: PRODRIVE
NGK V-Line nr 36 BKR5EZ

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

: 20 lut śr, 2013 11:12 pm
autor: buniooo
to chyba takie jakie sa zalecane do RS-a czyli wlasnie 5 a ja jezdze na 6 i wygladaja dobrze

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

: 20 lut śr, 2013 11:16 pm
autor: PRODRIVE
to chyba takie jakie sa zalecane do RS-a czyli wlasnie 5 a ja jezdze na 6 i wygladaja dobrze
Ale standard czy IRYDA bądź platyna ? Tak te V-Line to są takie jak zalecają do tego silnika

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

: 20 lut śr, 2013 11:19 pm
autor: buniooo
standard, jak by wjechał jakis wzmacniacz zaplonu to by mozna bylo kombinować z iryda

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

: 20 lut śr, 2013 11:31 pm
autor: pug205gti

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

: 20 lut śr, 2013 11:32 pm
autor: PRODRIVE
chyba 5 jest cieplejsza od 6
Zgadza się w NGK im wyższy nr tym zimniejsza w Boschu odwrotnie im niższy tym zimniejsza

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

: 20 lut śr, 2013 11:46 pm
autor: buniooo
dziwne, dlaczego do podobnego silnika dali cieplejsze swiece? spokojnie montuj 6, ja od czasu do czasu dogrzewam konkretnie silnik, a swiece zawsze idealne wykrecam.

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

: 05 mar wt, 2013 2:48 pm
autor: stef
coś cisza w temacie ... kombinujecie z accusump'em i dlatego?

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

: 05 mar wt, 2013 4:31 pm
autor: buniooo
No dokładnie. Zbieram graty do montażu accusumpa. Chłodnice oleju juz mam, jeszcze podstawka pod filtr oleju,zawór zwrotny i przewody. Dopieszczam tez itb i wydech. Ogólnie cos sie dzieje:-)
Myślałes juz cos o accusumpie ?

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

: 07 mar czw, 2013 1:27 pm
autor: stef
No to ładnie, a ja chyba na razie odpuszczę. Zobaczę jak będzie się teraz mój silnik sprawował. W sumie to trochę nie do końca jestem przekonany...

Jak możesz to wyjaśnij mi takie kwestie:

1. Powiedzmy że ustawiamy wartość na 3 bary to przy pierwszym uruchomieniu po przekroczeniu tej wartości zacznie nam nabijać aku, ale czy wtedy nie spadnie nam ciśnienie na silniku. Bo rozumiem, że akumulator powinien się w takim samym czasie napełniać co się opróżnia? Co w sytuacji wyższych obrotów i jazdy na torze kiedy będzie się musiał nabić, ponownie obniży nam ciśnienie w nieodpowiednim momencie?

2. Czy przy opróżnianiu aku nie będzie nam cofać oleju częściowo również w stronę pompy?

3. Skoro będzie się opróżniał to jednocześnie w układzie znajdzie się dodatkowe 2 litry oleju, czyli też chyba trochę niekorzystnie jak będzie nam go mieszało, spieniało itp zanim poziom znowu się obniży?

4. Czy przez to układ nie będzie się częściej "zapowietrzał"?

PS. czy skoro się już bawić to nie lepiej zastanowić się nad suchą miską? Wiem, że nie jest to proste ... ale czy niewykonalne?

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

: 07 mar czw, 2013 2:39 pm
autor: buniooo

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

: 09 mar sob, 2013 6:15 pm
autor: buniooo
1. W calym obiegu bedzie panowalo zawsze takie samo cisnienie, jak odpalisz silnik z pustym aku to zacznie go uzupelniac dopiero gdy cisnienie w calym ukladnie smarowania przekroczy wartosc poczatkowa ustalonego przez Ciebie cisnienia na accusumpie. AKu bedzie caly czas utrzymywac takie cisnienie w sobie jakie ustalisz, jak pompa przestanie ssac olej to accusump wtedy zacznie dzialac i oddawac swoj olej. I sytuacja z nabijaniem go powtorzy sie jak w momencie startu silnika z pustym akumulatorem.

2. stosuje sie zawor zrotny na przewodzie.

3. nie bo jak pompa nie ma co tloczyc to odda swoja pojemnosc w uklad smarowania, a jak tylko znowu smok zacznie ssac to ten olej pojdzie w akumulator. Tym tematem wogole bym sie nie przejmowal

4. a dlaczego mialo by sie tak dziac? nie ma takiej mozniwosci( zobacz na budowe accusumpa w linku ktory kiedys dalem)

5. sucha miska odpada, zobacz ile dodatkowych elementow moze sie uszkodzic, zepsuc. a po co dodatkowe problemy? i wydatki, straty mocy na zasilaniu pompy, kilometry wezy itp.

wiele osob poleca i napewno ja to sprawdze bo cena za taki bajer jest o 4x mniejsza niz remont silnika.

chlodnica oliwy:
DSC_0308.jpg

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

: 10 mar ndz, 2013 12:37 am
autor: krzyska
dodatkowy element do napelnienia olejem, jaka jest pojemnosc tego akumulatora?