Strona 4 z 5

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

: 08 sty czw, 2009 1:07 pm
autor: mateon
właśnie zabrałem sie za czyszczenie silnika i napotkałem pewną śrubę i nie wiem do czego ona jest ??może na wiązka kabli które idą do alternatora?? 8)7

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

: 08 sty czw, 2009 6:03 pm
autor: moralez
czujnik spadku cisnienia oleju.

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

: 08 sty czw, 2009 8:34 pm
autor: KrakerSx
moralez a czujnik ciśnienia oleju to nie ten obok bardziej na środku bloku, bo to jest jakas sruba O.o, zajrze do swojego zaraz to powiem.


Edit:

Zajrzałem nawet cyknąłem foto proszę :

Obrazek

tam powinien być ów haczyk to podtrzymywania kabli od alternatora.

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

: 08 sty czw, 2009 8:41 pm
autor: mateon
też mi sie tak wydaje,na czujni to nie wygląda,był bym bardzo wdzięczny

Ok wielkie dzieki,czyli tak jak myślałem

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

: 08 sty czw, 2009 8:45 pm
autor: KrakerSx
Nie ma sprawy :W


A ja ponawiam znowu :wink:
Teraz mam prośbę do osób posiadających silniki TU1M. Zobaczcie u siebie jak macie te przewody podłączone (zdjęcie poniżej). Przewód w zielonym kwadracie idzie po prawej strony wtrysku, tego w niebieskim kwadracie właśnie szukam gdzie go wpiąć 2 pinowy krótki przewód, i dwa na samym dole, oba do lambdy, ostatni przewód z tego końca wiązki idzie do czujnika temp. wody pod termostatem. Niech ktoś spojrzy jak u niego idą te przewody będę bardzo wdzięczny.
Obrazek

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

: 08 sty czw, 2009 9:41 pm
autor: moralez
KrakerSx pisze:moralez a czujnik ciśnienia oleju to nie ten obok bardziej na środku bloku, bo to jest jakas sruba O.o, zajrze do swojego zaraz to powiem.


Edit:

Zajrzałem nawet cyknąłem foto proszę :

Obrazek

tam powinien być ów haczyk to podtrzymywania kabli od alternatora.
_O_
racja zapomnialem ze to TU i patrzylem bez powiekszania zdjecia 8)7
swoja droga to jak popatrzylem na stare zdjecia to ja u siebie nie mialem tam nic wkrecone.

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

: 08 sty czw, 2009 10:42 pm
autor: dominik19866
jeśli ta w żółtej zielonej ? ramce jest czarna 2 pinowa i krótka to niema bata musi być od zaworka par :) stojąc przed autem z prawej strony kolektora dolotowego jest przykęcony wspornik blacha a do niej ten zaworek
niebieska ramka z kąd żeś to wydobył nie poznaje a wymieniałem już 3 wiązki w TU1M 8)7

te w czerwonych mają jakiś kolor? jedna pewno będzie od lambdy masz podłączone obie wtyczki od sondy??

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

: 09 sty pt, 2009 7:13 am
autor: KrakerSx
Ta w zielonej ma miejsce, czerwone są od sondy (ktorej i tak nie mam), poszukuje miejsca na tą w niebieskiej 8)7

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

: 09 sty pt, 2009 6:00 pm
autor: dominik19866
KrakerSx pisze:Ta w zielonej ma miejsce, czerwone są od sondy (ktorej i tak nie mam), poszukuje miejsca na tą w niebieskiej 8)7

chodzi normalnie pali itp? była gdzieś wcześniej przypieta jak nie i wszystko ok to zabezpiecz i zostaw albo utnij :twisted: niewidziałem takiej u siebie a specjalnie oglądałem mam tez wyciągniętą całą instalacje i niema u mnie takiej kostki :roll:

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

: 09 sty pt, 2009 6:19 pm
autor: KrakerSx
Chodzi normalnie, pali ma buta kopa jak na swój silnik, ale odgłos powyzej 2,5tys obrotów wydaje jak diesel.

No właśnie nie wiem czy siedziała ale jest czyściutka, reszta wtyczek co była nie wpięta jest ubrudzona mocno, jedynie ta nie.

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

: 12 sty pn, 2009 7:00 pm
autor: KrakerSx
No i znowu mi pluje płynem, ciężko dojść dokładnie skąd on cienknie, i to całkiem mocno. Zrobiłem zdjęcie skąd kapie, równie dobrze może tylko spływać po tym.

Obrazek

Jest to tuż pod rurą którą dochodzi płyn z tyłu bloku silnika, to jak by obudowa tej rolki co podtrzymuje silnik ?? Na odcinku dom -> praca -> dom wypluwa ze zbiorniczka wyrównawczego cały płym gdy rano zaleje pod max.


Ps. Czy moze to cieknie stad ??

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

: 12 sty pn, 2009 7:18 pm
autor: dzikson
Chyba miałem podobny wyciek
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=4&t=16276
Zamówionego oringu nie dostarczyli, więc skończyło się na siliconie pod króciec cieczy chłodzącej. To załatwiło problem.

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

: 12 sty pn, 2009 7:20 pm
autor: KrakerSx
Edytowałem post w tym samym momencie co odpowiedziałeś, chyba będzie właśnie to !! Dzięki dzikson :W


edit.

dzikson czy trzeba zdejmować kolektor ssący żeby zdemontować ten kruciec czy też śruby do niego są w miarę dostępne, nie mogę teraz sprawdzić u siebie bo 205 zostawiłem na drugim końcu miasta u brata.

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

: 13 sty wt, 2009 1:41 pm
autor: cyborg
Mialem podobnie ale mi ciekl ten oring miedzy korpusem a blokiem, zaznaczony na rysunku litera C. Zeby odkrecic ten korpus jest duzo zabawy, trzeba zdjac pasek rozrzadu i odkrecac sruby czesciowo z gory (dojdziesz do 3) a czwarta z kanalu najlepiej. Krocca nie trzeba odkrecacale ja mialem odkrecona lape silnika (z innego powodu) to jakos doszedlem, nie wiem czy to jest konieczne-choc w sumie odkrecic lape i podeprzec silnik jest latwiej niz babrac sie z kroccem ssacym i uszczelkami pozniej.
Chyba ze chcesz tylko ten krociec od weza zdjac, ale ja radzilbym wymienic obydwa o-ringi bo jak cieknie jeden to pewnie niedlugo zacznie i drugi

Re: Silnik TU1M Zgaduj zgadula

: 13 sty wt, 2009 6:25 pm
autor: KrakerSx
Chodzi Ci o oring pompy wody ?? Jeżeli tak to wymieniałem go 3tyg temu podczas wymiany kompletnego rozrządu.

Właśnie skończyłem uszczelnianie tego króćca, oczywiście w aso, ani innych sklepach nie mieli, uszczelki takiej, wiec poszedł silikon, poprzednia uszczelka była lekko pod parciała, i ślimak w króćcu był cały w rdzy, wiec to pewnie tedy, okaże się jutro w trakcie drogi do pracy.