Strona 4 z 7

Re: Brembo z 406 do 205?

: 20 maja pt, 2011 6:08 pm
autor: Marin205
kubas pisze:
No i 266mm to optimum bo:
- nie waży dużo
- wchodzi pod 14 felgę
- ma większą odporność na przegrzanie od 247mm
- będzie lepsze czucie hamulca

Przy tej wadze samochodu naprawdę nie warto robić nic więcej...

dokładnie do takich wniosków ludzie w UK dochodzą

do tego dochodzi kwestia wielkości serwa, która ma wpływ głównie na reaktywność - duże serwo wcześniej bierze

Re: Brembo z 406 do 205?

: 20 maja pt, 2011 9:25 pm
autor: cejot
Marin205 pisze:do tego dochodzi kwestia wielkości serwa, która ma wpływ głównie na reaktywność - duże serwo wcześniej bierze
Zawsze myślałem, że duże serwo to po prostu konieczność przyłożenia mniejszej siły, a kwestia wcześniej-później. Nie spotkałem się jeszcze z przedstawioną teorią, ale chętnie bym poczytał coś więcej. Mógłbyś jakieś źródła podać?


Dorzucę może informację, że w 205 występowały dwa rodzaje korektorów siły hamowania. Jeden 2/20 (dla ABS), drugi 3/15.

Re: Brembo z 406 do 205?

: 21 maja sob, 2011 12:36 pm
autor: Marin205
cejot pisze:Zawsze myślałem, że duże serwo to po prostu konieczność przyłożenia mniejszej siły, a kwestia wcześniej-później. Nie spotkałem się jeszcze z przedstawioną teorią, ale chętnie bym poczytał coś więcej. Mógłbyś jakieś źródła podać?........
różnice znam z opowieści osób które takie serwa wymieniały i efekt płynący z obserwacji był taki że serwo z GTI dawało poczucie szybszej reakcji w trakcie hamowania




cejot pisze:Zawsze myślałem, że duże serwo to po prostu konieczność przyłożenia mniejszej siły, a kwestia wcześniej-później. Nie spotkałem się jeszcze z przedstawioną teorią, ale chętnie bym poczytał coś więcej. Mógłbyś jakieś źródła podać?
.

za siłę hamowania jest odpowiedzialna wielkość tłoczka w pompie hamulcowej (+ długość dźwigni jaka na nią działa czysta fizyka)


np: w rajdowym pucharze peugeota 206 tarcze 266 wymieniano na 283 z 306-s16 i dawano mniejszą pompę z modelu 206 1.1/1.4 aby zapobiec szybszemu blokowaniu kół (wniosek więc taki że rozmiar 283 to trochę sporo na 205tkę)

cejot pisze: Dorzucę może informację, że w 205 występowały dwa rodzaje korektorów siły hamowania. Jeden 2/20 (dla ABS), drugi 3/15.
szukałem w Gentry korektorów .... i nie znalazłem - poszukam jeszcze u Rafała z tego co wiem korektor wbudowany jest w ABS

to co mnie dziwi to to że przeglądając oferty części na stronie to też są pokazane korektory do 205 z ABS'em

dałbyś link do strony gdzie są skatalogowane te korektory?

Re: Brembo z 406 do 205?

: 23 maja pn, 2011 7:16 am
autor: DJPreZes
266mm to z jakiego samochodu są hamulce?

Re: Brembo z 406 do 205?

: 23 maja pn, 2011 8:36 am
autor: Marin205
DJPreZes pisze:266mm to z jakiego samochodu są hamulce?
Peugeot 306 - ci ciekawe, zarówno najsłabsza wersja 1.4 jak i S16 miały właśnie 266x20,5 dopiero później pojawiło się 283x22 zarówno w S16 150 KM jak i wersji GTI-6 167 KM

dużo osób decyduje się na zaciski z 307 HDI bo tarcza jest o 4 mm grubsza czyli 283*26

Re: Brembo z 406 do 205?

: 23 maja pn, 2011 8:52 am
autor: kubas
Chodzi też o średnice tłoczka, i dostępne klocki do danego zacisku. Najlepsze zaciski pod 266mm to Bosch 54mm. Co do grubości tarczy to w 266 też były dwie opcje: 20,5 oraz 22

Re: Brembo z 406 do 205?

: 23 maja pn, 2011 9:45 am
autor: Marin205
kubas pisze:....... Co do grubości tarczy to w 266 też były dwie opcje: 20,5 oraz 22
są dwie grubości tarcz

20,5 stosowane w 306
i 22 stosowane w 307

Re: Brembo z 406 do 205?

: 23 maja pn, 2011 10:18 am
autor: Lord Devil
Na 266 nie mialem przyjemnosci smigac, natomiast kilka razy upalelm na torze Munira miga na 283 EBC i moim zdaniem byly super, co prawda nie mozna bylo wykorzystac potencjalu ze wzgledu na plastikowe opony

Re: Brembo z 406 do 205?

: 23 maja pn, 2011 3:30 pm
autor: cejot
Marin205 pisze:różnice znam z opowieści osób które takie serwa wymieniały i efekt płynący z obserwacji był taki że serwo z GTI dawało poczucie szybszej reakcji w trakcie hamowania
Mało konkretne tłumaczenie. Wolałbym coś naukowego albo poparte konkretnym, zaufanym źródłem, bo opowieści bywają różne...
Marin205 pisze:za siłę hamowania jest odpowiedzialna wielkość tłoczka w pompie hamulcowej (+ długość dźwigni jaka na nią działa czysta fizyka)
Siła hamowania jest zależna od wielu czynników, między innymi od współczynnika tarcia oraz siły nacisku tłoczka w zacisku hamulcowym. Siła nacisku zależna jest od siły wywieranej na tłoczek pompy hamulcowej oraz stosunku powierzchni tłoczka w zacisku do powierzchni tłoczka w pompie hamulcowej. Siła wywierana na tłoczek pompy hamulcowej jest sumą sił wynikających z działania popychacza (poruszonego dźwignią, czyli pedałem hamulca) oraz działania urządzenia pneumatycznego jakim jest serwo hamulcowe.
Ta "szybsza reakcja" większego serwa wynika chyba po prostu z konieczności przyłożenia mniejszej siły do pedału hamulca.

Re: Brembo z 406 do 205?

: 23 maja pn, 2011 3:44 pm
autor: Para
Może by się ktoś wypowiedział kto jeździ na takim setupie ? Jest z nami ktoś taki ?

Re: Brembo z 406 do 205?

: 23 maja pn, 2011 3:50 pm
autor: Marin205
cejot pisze:..........Siła hamowania jest zależna od wielu czynników, między innymi od współczynnika tarcia oraz siły nacisku tłoczka w zacisku hamulcowym. Siła nacisku zależna jest od siły wywieranej na tłoczek pompy hamulcowej oraz stosunku powierzchni tłoczka w zacisku do powierzchni tłoczka w pompie hamulcowej. Siła wywierana na tłoczek pompy hamulcowej jest sumą sił wynikających z działania popychacza (poruszonego dźwignią, czyli pedałem hamulca) oraz działania urządzenia pneumatycznego jakim jest serwo hamulcowe.
Ta "szybsza reakcja" większego serwa wynika chyba po prostu z konieczności przyłożenia mniejszej siły do pedału hamulca.
się rozdrobniłeś.....naukowo, skoro taki mądry.... to niech mądry to policzy

nie zapomnij o wpływie temperatury zewnętrznej, ciśnieniu powietrza, procesie starzenia się gumy osłaniającej tłoczki i o tym czy ktoś ma w gaciach ze strachu bo mu coś wyjechało
Para pisze:Może by się ktoś wypowiedział kto jeździ na takim setupie ? Jest z nami ktoś taki ?
Józek ma Mi16 i Raf w CTI i bardzo sobie chwalą (ale nie wiem czy to nie za mało dla Cejota, więc poproszę ich by opublikowali jakiś doktoraty na ten temat, by było bardziej naukowo)

wiadomo że hamowanie na 283 jest super, ale warto dopytać użytkowników jak tam z blokowaniem koła - w tej kategorii 266 na pewno jest lepsze - i może sie okazać że to jest optymalne rozwiązanie - bo wiadomo że za dużo nie zawsze najlepiej

Re: Brembo z 406 do 205?

: 23 maja pn, 2011 6:05 pm
autor: Lord Devil
U Munira nawet przy plastikowych kolach, nie bylo z tym klopotu, nie mowie o przelotach miejskich to oczywiste, ale na torze przy roznych zakretach tez bylo ok, oczywiscie zblokowac kola mozna i na ory heblech, chodzi o to, ze auto nie bylo nieprzewidywalne w kwestii zwalniania

Re: Brembo z 406 do 205?

: 23 maja pn, 2011 6:26 pm
autor: kubas
Ja na moich seryjnych z gti i rozgrzanej r888 też mogę zablokować koła :)

Re: Brembo z 406 do 205?

: 24 maja wt, 2011 9:30 am
autor: Marin205
Lord Devil pisze:..... chodzi o to, ze auto nie bylo nieprzewidywalne w kwestii zwalniania

pisząc "jak tam z blokowaniem koła" właśnie to miałem na myśli :)

by się koło nie blokowało na byle ziarenku piasku,

zestaw brembo fajna rzecz, ale nie wiadomo jak się tym po ulicy będzie jeździć, jako drugi ? czemu nie - jadę na tor i zakładam :)

Re: Brembo z 406 do 205?

: 25 maja śr, 2011 11:46 am
autor: cejot
Marin205 pisze:się rozdrobniłeś.....naukowo, skoro taki mądry.... to niech mądry to policzy
To co przedstawiłem to podstawy, a nie rozdrabnianie się. Można by to policzyć, czemu nie. :)
Skoro sam mówisz o fizyce to nie oburzaj się jak podejmuję temat.
Marin205 pisze:to co mnie dziwi to to że przeglądając oferty części na stronie to też są pokazane korektory do 205 z ABS'em

dałbyś link do strony gdzie są skatalogowane te korektory?
Co do korektorów siły hamowania, kierując się katalogiem ATE i Serviceboxem, doczytałem się, że jednak nie chodzi o różnicę ABS/bez ABSu, a zmianę w pewnym momencie produkcji. Ciekawe czemu w takim razie w sklepach piszą, że jedne są do aut z ABS, a drugie do aut bez ABSu.
kubas pisze:No i 266mm to optimum bo:
- nie waży dużo
- wchodzi pod 14 felgę
- ma większą odporność na przegrzanie od 247mm
- będzie lepsze czucie hamulca
Mówisz o 14 stalowych czy alu? Mi się wydaje, że z ory alu 14 to chyba tylko te z Winnera wejdą.
Lepsze czucie hamulca przy pompie z jaką średnicą tłoczka?