Strona 4 z 11

Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy

: 15 mar wt, 2011 11:00 pm
autor: Stopx
Fura malowana w warsztacie kolegi 60km od Wawy, robi niezłą robote za niedużą kaske. Tak naprawde mam tam kilku kolegów mechaników, lakierników i blacharzy, wszystkich napraw dokonuje u nich, bo jak bym miał to robić na miejscu to by mi wypłaty nie wystarczyło :|

Nizej lista wymienionych/robionych czesci:

1) Z damskiego pinktu widzenia:
- ladny zielony kolor karoserii (malowane 2 przednie blotniki, maska, dach, poszezrzenia, zderzaki)
- nowy, skorzany i sliczniutki mieszek zmiany biegow

2) Z meskiego punktu widzenia:
- wymienione glowica z walkiem rozrzadu od XU9JA
- uszczelka pod glowica
- nowe sruby do glowicy
- rozrząd
- wtryski
- przeplywomierz
- komputer
- wszystkie uszczelki, uszczelniacze i simmeringi
- termostat wraz z obudowa
- wyciety katalizator i wstawiona strumienica
- wymienione wszystkie filtry
- namaszczony olejem Mobil1

Za pomalowanie i wymiane wszystkich w/w rzeczy (bez kosztów zakupu czesci) zamknelismy sie w 1tys PLN :)

Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy

: 15 mar wt, 2011 11:36 pm
autor: 2mouse
stopx pisze:Za pomalowanie i wymiane wszystkich w/w rzeczy (bez kosztów zakupu czesci) zamknelismy sie w 1tys PLN :)
8)7 8)7 8)7 To poproszę namiary... Jak sobie, mam nadzieję, obejrzę Twoje autko i będzie nadal tak zachęcająco, to Panowie Koledzy mają robotę ode mnie... :W

Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy

: 15 mar wt, 2011 11:45 pm
autor: Stopx
Zapraszamy na ogledziny - wtedy damy namiary i powiemy co, jak i gdzie :)

Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy

: 16 mar śr, 2011 2:08 am
autor: cejot
stopx pisze:Zapraszamy na ogledziny - wtedy damy namiary i powiemy co, jak i gdzie :)
To zapraszamy na spot, bo chętnych pewnie będzie więcej. Na pewno ja chętnie obejrzę auto i dowiem się o namiary. No i oczywiście właścicieli "nowego obywatela" też miło by było poznać. :)

Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy

: 16 mar śr, 2011 2:29 pm
autor: MiceK
Proste :)

Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy

: 16 mar śr, 2011 2:52 pm
autor: Stopx
Mowicie o czwartkowym PKP o 20?

Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy

: 29 mar wt, 2011 10:59 pm
autor: Małysz
Dzisiaj niespodziewanie miałem styczność z Gentrym.
Odbierałem Dukaciaka z warsztatu.
Widzę, ze serwisujemy auta w tym samym miejscu, u Marcina. Wporzo mechanik i jego ludzie.
Miałem ochotę bliżej przyjrzeć się autku, ale kompletny brak czasu i nic z tego, ale w następnym tygodniu obejrzę go.

Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy

: 30 mar śr, 2011 10:32 pm
autor: Stopx
Ach to Ty, już mi Marcin mówił ze ktoś moje auto podglądał :)
Niestety musiałem znowu wstawić go do warsztatu, jeszcze nie wiem co to może być ale obstawiam pierścienie albo panewkę :cry: Troszku go przycisnąłem na trasie :twisted: nagle osłabł z sił i zaczął kopcić na czarno, a że chodzi jak diesel i nie ma ciśnienia na dwóch cylindrach to już nie wspomnę :(

Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy

: 30 mar śr, 2011 11:15 pm
autor: jozek
stopx pisze:Ach to ty, już mi Marcin mówił ze ktoś moje auto podglądał :)
Niestety musiałem znowu wstawić go do warsztatu, jeszcze nie wiem co to może być ale obstawiam pierścienie albo panewkę :cry: Troszku go przycisnąłem na trasie :twisted: nagle osłabł z sił i zaczął kopcić na czarno, a że chodzi jak diesel i nie ma ciśnienia na dwóch cylindrach to już nie wspomnę :(
Pisałeś że masz 128HP. Wymieniałeś cały silnik czy tylko głowicę z XU9JA i dół został z XU9J1? Taki zabieg chyba bardzo dopręża ten silnik.

Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy

: 31 mar czw, 2011 6:56 am
autor: Kamkiler
Bez wymiany tłoków występuje spalanie stukowe, i z silnikiem dzieją się dziwne rzeczy ...kiepskie połączenie ....

Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy

: 31 mar czw, 2011 9:38 pm
autor: Stopx
jozek pisze:
stopx pisze:Ach to ty, już mi Marcin mówił ze ktoś moje auto podglądał :)
Niestety musiałem znowu wstawić go do warsztatu, jeszcze nie wiem co to może być ale obstawiam pierścienie albo panewkę :cry: Troszku go przycisnąłem na trasie :twisted: nagle osłabł z sił i zaczął kopcić na czarno, a że chodzi jak diesel i nie ma ciśnienia na dwóch cylindrach to już nie wspomnę :(
Pisałeś że masz 128HP. Wymieniałeś cały silnik czy tylko głowicę z XU9JA i dół został z XU9J1? Taki zabieg chyba bardzo dopręża ten silnik.
Wymieniłem tylko głowicę, komputer, przepływkę i wtryski :? Możesz mi coś więcej o tym doprężaniu powiedzieć, bo się dowiadywałem od jednego kolegi z forum, który jest dobrze obeznany w tych tematach i powiedział mi, że po wymianie tego wszystkiego będzie wszystko smigało aż miło.
I ty tez Kamil mógłbyś mi coś więcej o tym spalaniu tłokowym powiedzieć ?
Doradźcie co mam zrobić :|

Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy

: 31 mar czw, 2011 9:57 pm
autor: MiceK
Stopxie, google nie boli :W

Spalanie stukowe (spalanie detonacyjne) - zjawisko nieprawidłowego, nierównomiernego, wybuchowego spalania paliw w silnikach tłokowych o zapłonie iskrowym.

Podczas prawidłowego procesu spalania ciśnienie nad tłokiem pod koniec suwu sprężania ma wartość około 10 kg/cm2. Mieszanka paliwowo-powietrzna po suwie sprężania zapala się od iskry świecy i płomień rozprzestrzenia się przez całą komorę spalania ze stałą prędkością około 30-60 m/s. Powstaje duża ilość gazów spalinowych, co powoduje wzrost ciśnienia w komorze do ponad 60 kg/cm2, wywołując odpowiedni ruch tłoka. Pojedynczy akt spalania mieszanki trwa około 0,001 s.

Podczas spalania stukowego w momencie zapłonu iskra zapala mieszankę w okolicy świecy, co powoduje jednocześnie sprężenie pozostałego ładunku w komorze spalania. Wzrost ciśnienia oraz podwyższona temperatura wywołuje samozapłon i gwałtowne spalenie się mieszanki w przeciwległym końcu komory. Proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i spalanie następuje nieprawidłowo, z wielokrotnie większą prędkością przekraczającą 1000 m/s. Wywołuje to charakterystyczny stuk. Spalanie stukowe znacznie obciąża cieplnie oraz mechanicznie tłok, korbowód i inne elementy silnika.

Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można:
- zbyt wysoki stopień sprężania
- za wczesny zapłon
- za mała liczba oktanowa paliwa
- przegrzanie silnika
- za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania
- duże napełnianie cylindra

Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy

: 31 mar czw, 2011 10:12 pm
autor: Stopx
To powiedz, czemu ktoś, kto się na tym zna, nie będę mówił kto, żeby renomy nie psuć, nie powiedział mi nic o tym i perfidnie mi doradził, żebym tylko to kupił, bo tylko to mi wystarczy ?
Za te pieniądze, które wsadziłem w ta przeróbkę, mógłbym kupić kompletny silnik XU9JA i nie miałbym żadnych kłopotów !!!!!!!
A na marginesie MiceK to i tak tego skopiowanego tekstu z google nie rozumiem 8)7

Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy

: 31 mar czw, 2011 10:17 pm
autor: MiceK
Myślałem, że nie chce Ci się szukać :P Poza tym nie wymądrzam się tylko skopiowałem tekst.
Teraz miej więc pretensje do osoby, która Ci doradzała :twisted:
Pozostaje mi zatem nic innego, jak życzyć cierpliwości i funduszy do doprowadzenia silnika do należytego stanu :W

Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy

: 31 mar czw, 2011 10:27 pm
autor: Stopx
Nie no, trochę tam zrozumiałem :mrgreen:
Teraz to juz nie wiem czy kupić sam dół, czy cały silnik :x