Strona 4 z 9

: 26 paź czw, 2006 2:47 pm
autor: Marin205
Neon pisze:Ciagnac watek....Pytanie skierowane bardziej do uzytkownikow opon Snowwolf2: Co sadzicie o tych oponach http://www.oponysklep.pl/index.php?szcz ... c72c8919cb
Cena praktycznie ta sama a stosunek ceny do jakosci? Prosze o komentarz :)

Serdecznosci!
napewno ta oponka będzie bardziej śniegowa - a snowwolf2 lepiej będzie odprowadzać wodę - tylę umiem stwierdzić po wyglądzie bieżnika

Miałem kiedyś Klebery (gdzieś jeszcze mam od nich gwarancję więc znajjdę jaki to był model)- ale letnie - i nie byłem zadowolony - bo w stosunku do Pirelli które były zjeżdzone się strasznie ślizgały- zwłaszcza na mokrym - więc przesądnie już nie kupowałem tej marki - z oponami typu EUROTEC jest tak: jakiś duży koncern wypuszcza pod inną marką tanie opony aby nie psuć renomy swojej marki (by nie ciągnąć markowych produktów w dół)- proste

: 26 paź czw, 2006 9:38 pm
autor: Neon
Dziekuje :)

: 27 paź pt, 2006 9:56 am
autor: Orfister
Marin205....to text Queen'u?
a poza tym..miły post...

: 27 paź pt, 2006 7:45 pm
autor: Marin205
najnowasza płyta Right Said Fred z tego roku :) jest naprawdę spoko - słucham codziennie na mp3 - chcesz wyślij mi e-mail to Ci odeślę - pozdrowienia

: 30 paź pn, 2006 9:42 am
autor: jastom
no i zakupiłem Firestone winterhawk 165/70/13. Siadzą na przedzie :D
na tył kormorany już po użyciu. Przy okazji wyjaśniło się drganie samochodu - felga z tyłu przy 80/h miała z centymetr bicia. Zmieniłem na użyaną, ale znacznie lepszą. Poza tym dowiedziałem się, że mam nieorginalne felgi z tyłu, tylko raczej z 206.

: 30 paź pn, 2006 9:55 am
autor: b182
Juz wiem jakie mam nalewki. Jesli chcecie oponki typowo sniegowe, tzn na poszalenie po sniegu jak na rajdach to załuzcie opony Bargum extragrip. Bierznik dokładnie ten sam co w oponie NOKIAN HAKKAPELITA 2. Na asfalcie gorzej sie zachowuja ale na sniegu MASAKRA. Cena za sztuke 87 zł 14cali

: 30 paź pn, 2006 10:12 am
autor: golas9
Z pewnym rozbawieniem przeczytałem niektóre posty...
Zwłaszcza te oceniające po wyglądzie bieżnika przydatnośc opony w poszczególnych warunkach... 8)7
Jeszcze trochę a będziecie analizowa skład mieszanki opon..... 8)7 8)7 8)7

Wszystkie oceny są subiektywne a co nie kupisz i tak będziesz zadowolony, bo każda zimówka jest o niebo lepsza od letniej ( nie przesadzaj tylko z szerokością 155 spokojnie wystarczy).
Ja jeżdziłem na Kormoranach, Fuldach i Uniroyalach i jedyne co mogę powiedziec, że Uniroyal są najbardziej odporne na ścieranie, bo najdłużej wytrzymały.
A jesli chodzi o zachowanie to jeden grzyb... a skąd wiesz jaka zima będzie w tym roku? Śnieg, błoto a może bez opadów.....?

: 30 paź pn, 2006 1:01 pm
autor: cheatoss
ja powiem ktorys raz to samo na temat zimowek... wole uzywane zagraniczne lub nowe nalewki niz polskie nowe zimowki typu debica frigo czy nie daj boze jakies kormorany...

: 30 paź pn, 2006 1:26 pm
autor: b182
Wszystko zalezy do czego ci służy zimówka. Jesli jazda po miescie mokry asfalt to frigo sa dosc cienkie. Natomiast sa idealne na snieg. To nie moja opinia ale z testów w autoswiat to wynika. Debica frigo była 2 w kolejnosci zachowania auta w typowo sniegowych warunkach. przed nia była opona pirelli. Ale te same 2 opony na mokrym asfalcie były na koncu stawki. Wiec zalezy do czego maja służyc.

: 30 paź pn, 2006 1:50 pm
autor: cheatoss
do czego maja sluzyc? najlepeij do jezdzenia. moje dwie nowe debice frigo skonczyly sie po 35k km (sic!) a jezdzac po miescie pomiedzy praca a uczelnia zwykle jade najkrotsza trasa a nie wybieram gdzie jest fajny snieg zeby jako tako autem mozna bylo jechac =]

: 30 paź pn, 2006 4:09 pm
autor: tygrysek_82
A widzicie, ja do juniorka kupilem 2 lata temu uzywane kormoranki z felgami. Wygladaly naprawde jak nieśmigane ;-) Miły dziadziu wziął ode mnie 200 złotych, a ja bede śmigał teraz 3 sezon na nich. Jak dziadziu babkę w niedziele woził do kościoła to i tyle się u niego zużyły :D
Mnie nigdy nie zawiodły,z kazdego sniegu sie wygrzebalem, nigdzie się nie ścigam (trasa max 120, w zakretach 90). Nikt mi nie wmówi że to był zły zakup, bo ja jestem b. zadowolony.
Jak dla mnie to nie ma co przepłacać, no chyba że się duuuuzo i szybko w zimie jezdzi.

: 30 paź pn, 2006 11:40 pm
autor: b182
Dlatego napisałem że opony wybiera sie pod wzgledem zastosowani. Niektórzy wola kompromis miedzy dobrym trzymaniem na mokrym asfalcie a w miare sprawnym poruszaniem sie po sniegu niektórzy natomisat wola cos bardziej na snieg, do polatania po górskich zaśnieżonych dróżkach.

: 03 lis pt, 2006 10:29 am
autor: Paweł
Ja też miałem już różne gumy (zwykłe frigo, używane alpine, barum polaris i teraz frigo kierunkowe). Na śniegu sypkim i ubitym najlepiej zachowywały się stare frigo, a na błocie śniegowym jechałem ostrożniej, bo faktycznie są słabsze w takich warunkach, ale jeszcze gorsze były barumy. Często jeździłem na narty i na ośnieżonej drodze naprawdę byłem zadowolony z frigo. Nawet kolega kupił frigo po tym jak przejechał się moim. Oczywiście mając więcej kasy zapewne przetestowałbym też inne.

: 03 lis pt, 2006 11:50 am
autor: golas9
Aby dalej pociągnąc temat opon.

Ja nalewek nigdy nie nałożę. Dlaczego?
Pamiętam test wytrzymałości w "auto świat" gdzie nalewka dedykowana do prędkości 190 km/h pękała przy 160 km/h. Opony markowe wytrzymywały nawet do 240! Stąd się biorą moje obawy przed nalewkami.

Zakup używanych to trochę loteria. kupiłem kiedyś Continentale chyba TS 790 do W124 i o dziwo po kilku tygodniach na bokach obydwu oponach wyskoczyły bąble. Dla odmiany z używanych Fuld w 205 jestem bardzo zadowolony już trzeci sezon.

Jeśli jesteście wrogami polskich opon polecam wam Ceat Artic III ( nówki), w rozmiarze 155/70/13 - cena za szt. 92 zł na http://www.netcar.pl.
Są to bardzo solidne i pewne opony a cena bardzo okazyjna. Mój ojciec miał je w służbowej Corsie i spisywały się rewelacyjnie.

: 03 lis pt, 2006 2:05 pm
autor: Marin205
golas9 pisze:Z pewnym rozbawieniem przeczytałem niektóre posty...
Zwłaszcza te oceniające po wyglądzie bieżnika przydatnośc opony w poszczególnych warunkach... 8)7
Jeszcze trochę a będziecie analizowa skład mieszanki opon..... 8)7 8)7 8)7

Wszystkie oceny są subiektywne a co nie kupisz i tak będziesz zadowolony, bo każda zimówka jest o niebo lepsza od letniej ( nie przesadzaj tylko z szerokością 155 spokojnie wystarczy).
Ja jeżdziłem na Kormoranach, Fuldach i Uniroyalach i jedyne co mogę powiedziec, że Uniroyal są najbardziej odporne na ścieranie, bo najdłużej wytrzymały.
A jesli chodzi o zachowanie to jeden grzyb... a skąd wiesz jaka zima będzie w tym roku? Śnieg, błoto a może bez opadów.....?
Golas9 po przeczytaniu Twojej wypowiedzi odbyt mnie rozbolał - tak więc odpisuję:

jak najbardziej po kształcie bieżnika można dojść do wniosku do czego się ta oponka bardziej nada (jedź do dobrego serwisu oponiarskiego to Ci wyłażą teorię Kawa na Ławę) : gdyby Neon szukał oponki do niedużych prędkości a nie do jazdy po Krakowie gdzie najczęściej jest błoto pośniegowe to zaleciłbym mu Dębice - bo na śniegu (powtarzam na śniegu - a nie deszczu czy zmarzniętym asfalcie) jest to oponka dobra tak jak b182 słusznie zauważył i ja również bo miałem te oponki dębice - i jak sobie oglądniesz bieżnik to zobaczysz że ma bardzo agresywny bieżnik - gdybyś porównał to z typową oponką na śnieg czy błoto zrozumiałbyc pojęcie agresywności bieżnika, kształt bieżnika - a właściwie jego charakterystyczne elementy (uwaga trudny wyraz) predysponują oponkę do określonych zachowań na drodze. dlatego jedna oponka lepiej odprowadza wodę a inna lepiej się prowadzi na zakrętach - dlatego poleciłem Neonowi akurat Snowwolf'a bo na kraków jest idealny - świetnie jeżdzi po mokrym - zwłaszcza na zakrętach

jak sobie napisałem to odrazu mi z tyłkiem przeszło 8)

acha pewnie że każda oponka zimowa jest lepsza od letniej w zimie (zwłaszcza jak się jeżdzi na starej używce - w której guma twarda jak "podeszfa")