Strona 37 z 53

Re: 205 Lodołamacz

: 18 mar śr, 2015 4:38 pm
autor: Martinoo
No nie przekonacie mnie do drewnianej kierownicy w 205. Nie podoba mi się. Nie ma w aucie innych dodatków pseudo drewnianych a tu nagle drewno. Wg mnie jedyna słuszna to skórzana.

Re: 205 Lodołamacz

: 19 mar czw, 2015 12:51 am
autor: dzikson
Drewniana, twarda kierownica bardzo przyjemnie leży w rękach. W dodatku mam wrażenie, że średnicę ma większą niż standardowa, co dodatkowo ułatwia kręcenie. Sprawdzone organoleptycznie w 205 CTi ;)

Re: 205 Lodołamacz

: 19 mar czw, 2015 11:05 am
autor: RafGentry
Dzikson, kiera ma 360 mm i ma identyczną średnicę, jak ta z GTI :)

Re: 205 Lodołamacz

: 19 mar czw, 2015 11:18 am
autor: DJPreZes
Martinoo, idąc tym tokiem rozumowania, to w samochodzie nie ma skóry, a tu nagle jebudu - skórzana kierownica i mieszek ;)
Nie mówię, że ory trójramienna kierownica jest zła - jest świetna, ale ta leży w rękach przeidealnie, latem chłodna, zimą... no ok - zimą przyjmuje temperaturę zewnętrzną :P

Re: 205 Lodołamacz

: 19 mar czw, 2015 2:20 pm
autor: Fox
Jak dla mnie ta kierownica wyglada dobrze tylko na zdjeciu z profilu calego samochodu. Dobrze sie komponuje z kolorem migaczy:)

Re: 205 Lodołamacz

: 22 mar ndz, 2015 12:17 pm
autor: Pluto
Na drzazgi uważaj :P

Re: 205 Lodołamacz

: 29 mar ndz, 2015 10:33 am
autor: RafGentry
Ostatnio po lekkim przymrozku dieselek odpalił z większymi kłopotami, niż zwykle. Silnik pracował nierówno tuż po odpaleniu, więc zdecydowałem że nastał czas pożegnania ze starymi świecami żarowymi. Tak naprawdę to nie wiem, kiedy ostatnio były zmieniane.

Roboty odbywały się w krakowskim PTS Garage. Wszystkie świeczki wykręciły się elegancko, z zewnątrz nie wyglądały specjalnie źle ale to o niczym nie świadczy.

W miejsce Beru, pojawiły się NGK D-Power. Miejmy nadzieję, że pozwolą na 100 tysięcy kilometrów spokoju...
11058508_10153169623744476_6751141660359905474_n.jpg
11075137_10153169624274476_7456197974341304647_n.jpg
Przy okazji zajęliśmy się też popiskującym paskiem od alternatora, który co prawda na pierwszy rzut oka wyglądał zdrowo. Ale na drugi, już nie bardzo...
10606354_10153169710704476_2094464731424425101_n.jpg
Aha - zimówki schowałem już do garażu. Nadszedł czas na letni setup. Co prawda jest trochę mniej elegancko, niż szlacheckie 14-stki z Gentry, ale po dziurach skacze się o wiele przyjemniej :mrgreen:
17420_10153170989099476_2748810413010249730_n.jpg
18127_10153170989219476_8045023601837531573_n.jpg
Dziś kolejny etap prac. Czasu do tripa coraz mniej!

Re: 205 Lodołamacz

: 29 mar ndz, 2015 10:45 am
autor: woocash
ten pasek od altka to już konkretny trup ;)

koła masz wszstkie całe? kamyczków nie masz pomiędzy klinami kół?

Re: 205 Lodołamacz

: 29 mar ndz, 2015 11:20 am
autor: RafGentry
Pasek wymieniony. Okazało się, że w skrzynce w bagażniku woziłem dwa nowe 8)7

Będę obserwował sytuację, mam nadzieję że ten rozleciał się ze starości, a może był za mocno naciągnięty :?:

Re: 205 Lodołamacz

: 29 mar ndz, 2015 11:44 am
autor: grzesiek309
Rozpadł się, bo piszczał i się przegrzał :wink: Czyli był za słabo naciągnięty.

Re: 205 Lodołamacz

: 29 mar ndz, 2015 1:39 pm
autor: ElectricYouth
Pasek chyba walczył z lwem pod maską :P

Re: 205 Lodołamacz

: 30 mar pn, 2015 12:43 am
autor: RafGentry
Dobrze wiemy, że dla diesla każdy dzień to ciężka walka :) Roboty im nie brakuje.

"Pamiętaj, żeby dzień święty święcić" mówi Pismo, zatem poświęciliśmy z Józkiem sporą część Niedzieli Palmowej dieselkowi.
20150329_161548.jpg
Lekko nie było, bo przy serwisie tylnych hamulców ucierpiały przewody hamulcowe, ale szybka wizyta u Manwe jeszcze szybszym CTI Toksmoka zaowocowała przywiezieniem zarabiarki, dzięki czemu mój śmierdziel na ropę nie musiał w garażu czekać do poniedziałku.

Oprócz tego udało się wymienić zużyte (łagodnie powiedziane) łożysko lewej kolumny McPhersona, które dosłownie wysypało się na podłogę.
20150329_160810.jpg
Z kosmetyki zaś w końcu udało mi się zabrać za wymianę przedniej listewki szyberdachu. Stara listwa była połamana i wibrowała niemiłosiernie po otwarciu szybra.
Połamana była dlatego, że ktoś mądry wymienił swego czasu śruby owiewki na zdecydowanie za długie.Działało to tak, że wkręcona na maksa śruba mocująca owiewkę po prostu wwiercała się w plastik listewki łamiąc ją niczym wiertło.

Na szybko skombinowałem więc nieco krótsze śrubki. Kiedyś wymienię je na nieco bardziej estetyczne, choć te póki co swoją rolę spełniają.
20150329_130053.jpg
Ale nie to było najciekawsze - po zdjęciu owiewki postanowiłem wyczyścić nagromadzony pod nią syf. Liście, igły, gałązki i czarna maź - nie wyglądało to dobrze, ale dało się łatwo usunąć odkrywając przede mną... prawdziwy kolor dieselka.

Ukryty pod owiewką, zakonserwowany warstwą brudu drzemał sobie fragment... zielonego lakieru. Wygląda na to, że z fabryki moje XRD wyjechało faktycznie jako Vert Agathe, który w trakcie użytkowania po prostu wyblakł i zmienił kolor na niewiadomojaki srebrny.
20150329_131821.jpg
20150329_131417.jpg
Sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Bardzo to dziwne, że calusieńka reszta auta jest wyblaknięta, a pod owiewką zachował się jeden, jedyny zielony "fresk".

Możliwości jest kilka. Albo kolor występował w różnych odcieniach albo po prostu był bardzo nietrwały, dlatego w późniejszych etapach produkcji już nie występował.
Tutaj dla porównania 205 GR, który również jest srebrny, a kod lakieru to "Vert Agathe" M0QZ
http://www.planete-205.com/forum/205-gr-t35360-30.html

Re: 205 Lodołamacz

: 31 mar wt, 2015 1:44 am
autor: RafGentry
Update. Za mną trzeci kolejny dzień, w którym coś się dzieje przy dieselku. Dzisiejsza misja zakończyła się jednak połowicznym sukcesem.

Udało się wymienić daszek zegarów na niepopękany i tańszy niż 250 złotych + monetnik :mrgreen:

Udało się też zainstalować dieslowskie zegary Veglia. Z tym, że póki co ich główną zaletą jest dobra prezencja. Z funkcjonalnością gorzej.
10942312_10153174822609476_3164644764408742715_n.jpg
10868024_10153174821969476_3422379807176284492_n.jpg
11103020_10153174820804476_pcmk.jpg

Re: 205 Lodołamacz

: 31 mar wt, 2015 10:10 am
autor: Alimantado
Monetnik ze starego daszka?

Re: 205 Lodołamacz

: 31 mar wt, 2015 10:21 am
autor: PrezesBednarz
Czy xud7 ma faktycznie tak wysokie obroty biegu jałowego?

moje xud9 spokojnie i równo pracuje sobie na 800 obrotach (licznikowych).