Strona 1 z 2

Czy jest ktoś kto ma 1,1 na monowtrysku boscha??

: 05 lip czw, 2007 12:29 pm
autor: dominik19866
Mam mały problem brak iskry na świecach czy to cewka? podłączona do niej brazowa kostka ma napięcie tylko na jednym wyjściu czy tak powinno być? Wie ktos jaką powinna miec oporność? :cry:

: 05 lip czw, 2007 11:00 pm
autor: moralez
moim skromnym zdaniem to napiecie powinno byc miedzy dwoma wyjsciami 8)
jesli sie nie myle to + i - sa na skraju kostki

: 06 lip pt, 2007 10:54 am
autor: wilkinson
dominik, pisałeś w innym temacie, że masz tam silnik z 95 roku z pomieszanym osprzętem??? magneti-bosch??
na początek ustal czy wszystko jest z jednego kompletu
czy jest to instalacja nowego typu z cewką elektroniczną bezrozdzielaczową czy tradycyjny układ z cewką i aparatem zapłonowym z rozdzielaczem?

brak iskry całkowity i nagły w instalacji boscha często jest spowodowany "padnięciem" modułu zapłonowego, który w tym układzie jest przykręcany do aparatu zapłonowego
koszt modułu około 100 zł, ale można wcześniej sprawdzić cewkę w "normalnie" wyposażonym warsztacie elektrycznym powinni mieć takie proste urządzenie testujące cewki (prąd wzbudzenia, przebicia itd) 8)

: 06 lip pt, 2007 12:52 pm
autor: dominik19866
No i troche udało sie zrobić :D cała elektryka przy silniku była Magneti Marelli (niemogłem nic dostać więc wywaliłem wszystko i pozakładałem Boscha) wszystko juz jest Bosch komputer i instalacja założyłem zwykły aparat rozdzielaczowy z cewką. Zrobiłem porządek z instalacją że jest konkretna iskra dowiedziałem sie jak mnie zwaliło z nóg :roll: Gdzie na tej kostce jakie napięcie to juz niepamietam poprawiałem wszystko aż od stacyjki i jest OK
Próba odpalenia skończyła sie niepowodzeniem mam wrazenie ze kilka razy zatrybił ale na otwartych zaworach :? ??
Wałek blokuje sie we właściwej pozycji śrubą w kole wałka a wał korbowy?
Czy jest mozliwe że źle założyłem aparat z rozdzielaczem? na wałek rozrządu czy to wchodzi tylko w jeden sposób? bo Jesli da sie tak i tak to może mam odwrócony palec rozdzielacza o 180 stopni?

: 06 lip pt, 2007 5:28 pm
autor: TO-MI
nie powinno sie dać źle założyć aparatu chociaż Polak potrafi :lol:
może po prostu źle ustawiony 8)

: 06 lip pt, 2007 5:38 pm
autor: Banita
A kable w dobrej kolejnosci?

: 07 lip sob, 2007 9:11 am
autor: dominik19866
Zdobyłem książke :) i tak aparat mozna założyć tylko dobrze :lol: (więc polak nie potrafi :wink: ) dziś grzebie dalej ustawie kąt wyprzedzenia zapłonu może ożyje co do kabli żebym przynajmniej znał ich prawidłową kolejność :? tam niema żadnych oznaczeń w książce też ani słowa podłączyłem tak jak w Juniorku 1,1 kumpla cały zapłon jest takisam więc chyba dobrze??

: 07 lip sob, 2007 10:29 am
autor: moralez
kolejnosc zaplonu masz podana w ksiazce w tabeli z charakterystakami silnikow gdzies na poczatku :)

: 07 lip sob, 2007 5:39 pm
autor: dominik19866
:( lipa totalna lipa ani myśli odpalić świece ok przewody ok cewka i aparat ok wtrysk ok a on nadal nic kolejność przewodów właściwa i nic absolutnie nic :(

Jaka powinien mieć kompresje ten silnik? jakie ciśnienie sprężania to mój ostatni pomysł :cry:

: 08 lip ndz, 2007 12:22 am
autor: TO-MI
coś musi być ie teges :?
czuć bene z wydechu czy nie,jak iskra w odpowiedniej chwili na właściwym cylindrze to musi odpalić chyba że paliwa brak,wstrzyknij do dolotu troche sie okaże
jak to we wtryskach padnie czujnik i nie odpali za chiny :roll:

: 08 lip ndz, 2007 10:02 am
autor: dominik19866
TOMI 666 o jaki czujnik ci chodzi? Jeśli połozenia wału to on przy wtrysku boscha nie jest używany. Co do paliwa podaje i to konkretnie a może za dużo? Bo paliwem śmierdzi na maxa ale nawet przy strasznie słabej kompresji powinien choc ciutke zajażyć a on nic :cry:

czy inne czujniki maja wpływ na start silnika?
Gdzie powinien być podpięty wężyk od tego siłownika podciśnieniowego przy aparacie zapłonowym?

: 08 lip ndz, 2007 12:15 pm
autor: moralez
do przepustnicy, ale bez podpietego bys odpalil.

jesli chodzi o aparat zaplonowy to owszem da sie go zalozyc odwrotnie 8)
palec bedzie dobrze ustawiony ale obudowa bedzie o 180 st nie tu gdzie trzeba, moze to sprawdz.
Przewody od swiec wychodza w strone chlodnicy czy kabiny?

: 08 lip ndz, 2007 1:39 pm
autor: dominik19866
:D :D :D :D to żyje :shock: aparat zapłonowy w strone kabiny czyli od początku dobrze kolejność świec ok przewody do przepustnicy i wtrysku ok (wiem bo rozbebeszyłem calutką instalacje totalnie wszystko) w ten sposób znalazłem winowajce :twisted: stojąc z lewej strony samochodu pod rozdzielaczem zapłonu lekko w lewo jest czujnik(czego?) do niego podpięta biała 2-pinowa kostka zdjąłem osłone z przewodów i jeden z nich ok 20cm od tej kostki był przeciety poprawiłem wszystko poskładałem zaizolowałem wsiadłem zakręciłem z 15 sekund odpalił 8) masa dymu i smród niesamowity po chwili wszystko sie uspokoiło ładnie chodzi zgasiłem i za każdym kolejnym razem pali juz na dotyk :D

: 08 lip ndz, 2007 1:52 pm
autor: moralez
czujnik temperatury cieczy chlodzacej dla komputera 8)

: 08 lip ndz, 2007 2:12 pm
autor: dominik19866
:lol: no niezłe jaja głupi czujnik a taki problem swoją droga gdyby miec mozliwość odłączania jednego przewodu auto jest nie do uruchomienia :?

Wielkie dzięki za pomoc :D