Strona 1 z 1

wysokie obroty na luzie i cos z silniczkiem krokowym

: 12 gru sob, 2009 1:47 pm
autor: grzechuuu205
hej, bo uruchowmieniu mojego Looka, nadszedł czas naparwic moje obroty w TU.
A wiec sytuacja jest taka:

Silnik odpala bardzo dobrze na zimnym. na ssaniu ma jakies 1500obr/min. po nagrzaniu obroty nadal są tak wysokie, a nieraz i do 2000obr/min podchodzą i tak trzymają (jak stoje na światłach np.) - po klepnięciu pary razy w pedał gazu obroty spadają do normalnych 1000obr/min i po chwili znowu lecą do góry, a nieraz tak zostają.

Natomiast nieraz obroty są bardzo niskie (600obr/min) <-- wtedy jak dodaje gazu to najpierw silni sie jakby dławi (obroty na chwilke jescze bardzije spadaja i wtedy dopiero lecą w góre.

Dodam tez ze po właczeniu stacyjnki przepoustnica (czyli silniczek krokowy) warjuje i pulsuje przepustnicą tzn. owiera-zamyka-otwiera-zamyka okolo 4 razy na sekunde. mysle ze to moze tam jest ten feler.
PS> jesli rusze przepustnice recznie to to warjowanie przestaje ale tylko jak puszcze gaz (aby przepustnica oparała sie znowu na silniczku krokowym) to warjacje znowu sie zaczynają.

Czy to moze byc - silniczek krokowy?, moze czujnik połozenia przepustnicy, czy wpływ na obroty mają tez moze jakies czujniki (temp wody???)

prosze o pomoc i pozdrawiam ;)

Re: wysokie obroty na luzie i cos z silniczkiem krokowym

: 12 gru sob, 2009 7:38 pm
autor: misha84
Ja mam bardzo podobny problem i męczę się z nim już od dawna... Zobacz ten temat http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=19221
U mnie wysokie obroty są tylko na zimnym silniku więc sprawdź sobie najpierw czujnik temperatury. Jest gdzieś koło termostatu. (opis Etzold str. 55)

Re: wysokie obroty na luzie i cos z silniczkiem krokowym

: 12 gru sob, 2009 7:46 pm
autor: babelo
grzechuuu205 pisze:czy wpływ na obroty mają tez moze jakies czujniki (temp wody???)

prosze o pomoc i pozdrawiam ;)

Tak czujnik podaje informacje czy silnik jest ciepły czy zimny i w zależność odo tego zapałczane jest ssanie! Jeśli czujnik jest walnięty i np podaje temp za niską to tak będzie efekt że będzie czały czas chodził na ssaniu!

Odpal auto i odłącz wtyczkę zieloną z czujnik i będziesz widział jaki będzie efekt!