Strona 1 z 2
Korektor sily hamowania
: 10 maja czw, 2012 2:19 pm
autor: Para
Umieszczam w dziale Modyfikacje bo w sumie nie jest to standardowa opcja, przynajmniej nie taka jak w oryginalnym 205 GTI.
Przy instalacji belki z 309 GTI pozbylismy sie wszystkich korektorow sily hamowania na tylnej belce. Efekt jest taki ze przy pompie z 406 , zaciskach brembo i ogolnie nowym ukl. hamulcowym, autko mi staje bokiem przy mocnym hamowaniu. Nie podoba mi sie to bo samochod nie jest stabilny przy hamowaniu w dlugim luku, tak byc nie moze.
Teraz mysle czy taki oto korektor by zalatwil sprawe, jak to dziala, gdzie to sie montuje i czy dobrze mysle ??
http://allegro.pl/korektor-sily-hamowan ... 15375.html
Re: Korektor sily hamowania
: 10 maja czw, 2012 3:31 pm
autor: grzesiek309
TO cudo montuje się na przewodzie idącym z pompy na tył. Ma za zadanie ograniczać przepływ płynu na tył.
Re: Korektor sily hamowania
: 10 maja czw, 2012 3:55 pm
autor: BzyQ
Wg opisu na aukcji wychodzi że to reguluje siłę przód a tył .
Korektor siły hamowania z pokrętłem, umożliwia zmianę rozkładu sił hamowania pomiędzy przednią i tylną osią pojazdu.
Re: Korektor sily hamowania
: 10 maja czw, 2012 3:58 pm
autor: 2mouse
BzyQ pisze:Wg opisu na aukcji wychodzi że to reguluje siłę przód a tył .
Jak się odejmie z tyłu, więcej zostaje z przodu.
Uwaga, Para! To jest korektor jednoobwodowy, więc musisz mieć takie dwa, lub jeden dwuobwodowy!
Re: Korektor sily hamowania
: 10 maja czw, 2012 4:38 pm
autor: Para
Ok, dzieki. Gdzie takie cudo najlepiej zamontowac ?
Re: Korektor sily hamowania
: 10 maja czw, 2012 4:40 pm
autor: BzyQ
2mouse pisze:Jak się odejmie z tyłu, więcej zostaje z przodu.

Fakt tego nie wziąłem pod uwagę
Para pisze:Ok, dzieki. Gdzie takie cudo najlepiej zamontowac ?
W "rajdówkach" montują w środku auta, ale ja myślę że możesz zamontować w okolicach pompy hamulcowej jak masz miejsce .
Re: Korektor sily hamowania
: 10 maja czw, 2012 5:06 pm
autor: Para
Ok, to chyba lepiej zamontowac jeden, bedzie mniej problemow z regulacja... ?
Re: Korektor sily hamowania
: 10 maja czw, 2012 5:14 pm
autor: 2mouse
No pewno że jeden, jedno pokrętło reguluje obydwa obwody. zwykle montuje się je pomiędzy drążkiem zmiany biegów, a dźwignią ręcznego. Do celów cywilnych zamontowałbym za maskownicą ręcznego, tyle że pod jakąś kopułką lub zawleczką, bo jak przypadkiem będziesz wiózł jakieś dziecko....
A miejsce dlatego takie, bo zapewne tam się najmniej nakombinujesz z przewodami...
Re: Korektor sily hamowania
: 10 maja czw, 2012 7:19 pm
autor: Para
Możecie dać jakiś przykładowy link z korektorem który reguluje 2 obwody jednocześnie ?
Ten chyba też jest na jeden ?
http://www.rallyshop.pl/index.php?p6873 ... n-pokretlo
Re: Korektor sily hamowania
: 10 maja czw, 2012 7:24 pm
autor: BzyQ
Re: Korektor sily hamowania
: 10 maja czw, 2012 8:09 pm
autor: grzesiek309
Taniej wyjdzie kupić nowe kompensatory z 309 GTI

Re: Korektor sily hamowania
: 10 maja czw, 2012 9:47 pm
autor: Para
Nowe nie sa dostępne w ASO :/ Macie inne dojścia ?
Re: Korektor sily hamowania
: 10 maja czw, 2012 10:20 pm
autor: xtrack
ludzie kochani ale kombinujecie.
trojniki po 20 zł sa w sklepie motoryzacyjym robi to firma wp
http://pwpnet.pl/
a jak nie chcesz sie bawic w regulowany korektor to kup sobie z astry gsi firma ate cos kolo 80 zł szt
Re: Korektor sily hamowania
: 11 maja pt, 2012 8:27 am
autor: kubas
Ja mam taki jednoobwodowy korektor RRS-a. Już ponad rok. Trzeba przerobić układ z X na H i tyle, korektor mam zamontowany przy ręcznym i jest git.
Re: Korektor sily hamowania
: 11 maja pt, 2012 3:58 pm
autor: leon
Ja w Xsarze używałem jednoobwodowego Tiltona. Kosztował mnie około 500zł, a robił robotę.