Strona 1 z 2
Pytanie o zegary do 1.8 D
: 05 paź czw, 2006 6:02 pm
autor: toya
Chciałabym zamontować w swoim samochodzie obrotomierz. Znalazłam na allegro licznik z 309, który podobno pasuje też do 205
http://allegro.pl/item130832948__peugot ... stka_.html
Czy da się go zamontować w 205 1,8 D z 1984 roku?
: 05 paź czw, 2006 6:29 pm
autor: golas9
Jeśli wymienisz daszek to na pewno tak, ale podłączenie obrotomierza to już zupełnie inna para kaloszy....ale cóż , do odważnych świat należy
: 05 paź czw, 2006 10:24 pm
autor: moralez
tylko ze to sa zegary do benzyny
wiec mozliwe ze obrotomierz bedzie wymagac wymiany skali
: 05 paź czw, 2006 10:36 pm
autor: cheatoss
daruj sobie zabawe, poszukaj licznika od diesla (skala obrotki konczy sie na 6k obr/min)
: 06 paź pt, 2006 7:54 am
autor: DJPreZes
moralez pisze:tylko ze to sa zegary do benzyny
wiec mozliwe ze obrotomierz bedzie wymagac wymiany skali
Wymiana skali to polowa problemu dopiero

: 06 paź pt, 2006 8:29 am
autor: toya
Ok, wiec bede szukac zegarow do diesla.
Dzieki za odpowiedz

: 06 paź pt, 2006 11:01 pm
autor: moralez
a jesli podlaczyc sygnal do obrotomierza z czujnika gmp to nie bedzie robic ?
przeciez czy diesel czy benzyna to przykladowe 2000 obr/min jest takie samo

: 07 paź sob, 2006 11:38 pm
autor: Pagi
NA bank nie bedzie to dzialac. Trzebaby znalesc w dieslu zrodli impulsow +12V zaleznych od obrotow silnika, a to nie takie proste
W dieslu obrotka jest "zasilana" wlasnie z czujnika GMP z tym ze przeciwnie niz benzyniak, na obrotomierz podawana jest masa, a nie +12V. Pozatym w benzynie poprostu leca impulsy +12V, a w dieslu bedize inna bajka.. GMP to cewka, wiec nie podaje impulsow, tylko zmienia sie jej indukcyjnosc zalezni od obrotów...
Zdecydowanie szukaj obrotki od diesla, sam licznik mozesz wykorzystac od benzyniaka bo poza obrotka nie ma roznic, a bebechy obrotomierza mozesz zalozyc od innego diesla, tylko najlepiej pugota czy cytryny, tam gdzie obrotka podlaczona jest pod GMP, a nie jak np. w VW pod alternator.
Pozdrawiam!
: 13 paź pt, 2006 8:54 am
autor: domel
Pagi: Wiesz jak wyglądają impulsy czy wogóle sygnał na tej kostce GMP i jak się on zmienia w zależności od obrotów ?
Myśle o zrobieniu obrotka na mikroprocesorku + wyświetlacz LCD

.
Wolałbym jednak wiedzieć jak liczyć te obroty, bo w beznynce jest to proste.
Czy bieg jałowy to będzie ok 1000obr/min w dieslu 1,8 ?
: 13 paź pt, 2006 2:30 pm
autor: DJPreZes
http://www.allegro.pl/item131309111_lic ... en_bx.html
Ten bedzie idealny, jak Ci odpowiada taki design ;] Aha - to niebieskie na okolo mozna sciagnac ;]
: 13 paź pt, 2006 10:56 pm
autor: Pagi
domel pisze:Pagi: Wiesz jak wyglądają impulsy czy wogóle sygnał na tej kostce GMP i jak się on zmienia w zależności od obrotów ?
Myśle o zrobieniu obrotka na mikroprocesorku + wyświetlacz LCD

.
Wolałbym jednak wiedzieć jak liczyć te obroty, bo w beznynce jest to proste.
Czy bieg jałowy to będzie ok 1000obr/min w dieslu 1,8 ?
Wiesz, do tego to przydalby sie oscyloskop... nie zastanawialem sie nigdy jak to dziala, gdyz podlaczylem obrotke i dzialala, wiec nie wnikalem...
Wydaje mi sie, poniewaz czujnik jest cewka, ze impulsy nie sa zero-jedynkowe, tylko co obrot zmienia sie impedancja cewki... Ew biorac pod uwage ze to jednak sie kreci dosc szybko, uwzgledniajac bezwladnosc obrotomierza, to z jego punktu widzenia moze poprostu impedancja rosnie i maleje w zaleznosci od obrotów...
To takie moje teoretyzowanie...
JA na wolnych obrotach wskazowke mam nieco ponizej tysiąca, na oko tak okolo 800rpm.
Pozdrawiam!
: 15 paź ndz, 2006 10:10 am
autor: domel
Właśnie będę załatwiał fajny oscyloskop cyfrowy

Myśle, że skoro jest tam cewka i indukuje się prąd jest mniej więcej przemienny (pewnie podobny do sinusa jak w generatorach). Przy wzroście obrotów napewno zmienia się częstostliwość, podejrzewam, że w pewnym zakresie też napięcie (amplituda )
: 15 paź ndz, 2006 10:20 am
autor: Pagi
Kombinuj, jak bedziesz mial wyniki to podziel sie

: 15 paź ndz, 2006 11:15 am
autor: Lisu
Mam pomysł. może troche głupi.
A jak by podłączyć rozdzielacz zapłonu w jakieś miejsce. (oczywiście chodzi mi o silnik diesela). tak aby liczba impulsów sie zgadzała. do tego jakąć cewke i kabelek to obrotka.

: 15 paź ndz, 2006 12:06 pm
autor: cheatoss
taaa... albo wsadzisz benzyne zamiast diesla, wtedy tez zadziala ci obrotka
